Årets beste ryggøkt!

Steike salte søren for en treningsøkt vi hadde i går. Det må være årets lengste, tyngste og morsomte ryggøkt. Det beste av alt var at ingen av oss var spesielt gira før økten. Jeg hadde sovet lite og var trøtt, og min treningspartner Christian hadde danset på bordene til kl 03 og var lettere redusert i formen. Det lå altså ikke helt til rette for en års-beste for å si det slik.

Christian og meg har en felles brennende interesse for fysisk aktivitet og ernæring, vi kan skravle i timesvis og det er få som kan inspirere meg så mye som han. Spesielt fordi Christian har gjort en drastisk endring i livsstil, og virkelig tatt tak i egen kropp og helse. Jeg bøyer meg i støvet for den jobben han har gjort med egen kropp. Han har endret totalt på sin kropsssammensetning og jeg føler meg heldig som får ta del i og følge endringsprosessen hans. Det kuleste er at han gjør det så riktig! Han er dedikert og tålmodig, han bruker tid på grunnarbeidet og bygger en solid grunnmur som gjør at han er på god vei til å få en helt rå fysikk. I tilegg har han lest og tilegnet seg så mye kunnskap underveis at han rett og slett har blitt enormt dyktig på faget trening/helse/ernæing. Jeg kan prate fagspråket med han, og han kan komme med ting jeg selv ikk visste som han har lest om. Dette gjør at jeg blir super motivert av å tilbringe tid med han og storkoser meg på trening.

I går hadde vi altså rygg på planen og uten en helt konkret øvelsesplan satte vi bare i gang. Vi pushet hverandre, terpet og rettet teknikk gjennom hele økta. Alt bare funket! Vi opplevde begge en super kontakt med muskulaturen, smilet satt løst og stemningen var herlig, samtidig som fokuset var 100% på tilstede under hvert løft. Det ble en lang, og tøff økt med følgende øvelser:

  • Pullups (nøytralt grep)
  • Markløft
  • Nedtrekk
  • Stående roing
  • Sittende roing
  • Latsdrag med tau i kabel
  • Facepull
  • T-bar
  • Omvendt flies i kabel

 

Som dere ser, en monster ryggøkt! Ryggen min verker så intenst i dag, at jeg nesten angrer litt – men bare nesten. Det er viktig å presisere at det går ukesvis mellom hver killerøkt som dette. Det er IKKE slik at jeg har super-økter hver eneste treningsøkt. Sånn er det ikke for noen. Det er akkurat derfor det er så godt når man får disse supertreningene, det gir bøttevis med motivasjon og inspirasjon til å kjøre på videre.

 

Jeg fikk filmet nedtrekken i går. Det er litt gøy å filme akkuratt denne øvelsen med jevne mellomrom for å se utviklingen. Jeg har som flere av dere vet hatt en lang pause fra styrketrening, og jeg var derfor litt redd for at all muskelmasse hadde forsvunnet, men den gang ei, det er da fremdeles litt trykk bakpå der. Rygg er helt klart min favoritt muskelgruppe, og jeg koser meg med disse øktene.

Har du fått trent noe i helgen ? Hva er din favoritt muskelgruppe å trene?

 

Smiiiiiil Maren

13 kommentarer
    1. Fikk en deilig økt i formiddag etter en stappfull helg med arbeid. Treningsplanen for uke 8 er klar, og motivasjonen er på topp. Ha en superfin dag Maren, bloggen din er en sann inspirasjon!:-)
      Klem fra Lise

    2. Hei, jeg er en fast leser og har nå tatt steget til å tenke helt nytt innenfor kostholdet og trening. Ser at du handler på iherb osv, kan ikke du lage et innlegg hvor du nevner noen “må ha i skapet” som er vanlig å bruke til forskjellige retter osv. Kan jo fort bli dyrt hvis man ikke planlegger litt 🙂 Håper du vil gjøre dette 😀

    3. Så utrolig fin ryggen din er altså! Akkurat passe muskuløs uten at det blir “voldsomt” – du ser bare super-fit ut 😀

    4. Du er så FLINK! 😀 Kor mye kilo bruker du å ta på nedtrekk? Jeg har så sykt dårlig rygg,så nesten redd for at den skal knekke når jeg tar nedtrekk xD

    5. WOW, for en rygg!! Du gir meg masse motivasjon, både fordi du innrømmer at ingen trener dritbra hver gang, men også fordi du ser så sinnsykt bra ut 🙂 Drømmerygg!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg