Intervaller og coretrening

Jeg har bestemt meg for at denne uken skal bli bra, og den beste måten for meg å starte en god dag på er med en treningsøkt. Jeg la meg derfor tidlig i går, slik at jeg kunne stå opp litt tidligere og snike inn en treningsøkt før jobb på Miinto. Jeg la treninigsøkten til MAGNAT, da de har verdenes beste tredemølle der. Den er laget slik at det føles som du løper ute i skogen, i ulent terreng. Den er helt magisk for alle oss som sliter eller har slitt med benhinnebetennelse eller smerter i knær når vi løper. Jeg kjenner ingenting til noe av dette når jeg løper på denne mølla. Det er så godt!!

Dagens økt:

  • 10 minutter powerwalk
  • 10 minutter rolig jogg
  • 10 minutter med intervaller (30seks spurt / hopp av i 30 sek x 10)
  • 10 minutter powerwalk

 

Totalt 40 minutter på mølla, etterfulgt av en liten runde med catslides. Catslide er et supert hjelpemiddel for å trene coremusklaturen din. Du trenger faktisk ikke catslides heller, alt du trenger et et par ullsokker feks, og et parkettgulv. (eller bare to kluter og et litt glatt underlag) Kanon bra trening, som virkelig utfordrer stabiliteten din. Google cateslides, eller glidetrening ol for øvelser. Det finnes utallige du kan teste. Jeg gjorde to i dag. Den ene kaller jeg for mountain pikes, og den andre roll outs. (bare at du glir ut, istede for å rulle ut)



Gøy at så mange deltar på konkurransen! Premien er herlig, og som sagt så har keg dobbelt opp av den, så det blir ikke bare en, men to vinnere denne gangen! Konkurransen avsluttes tirsdag kveld, så for dere som enda ikke har deltatt anbefaler jeg å hive dere med.

Jeg lagde noen digge pannekaker i går, som jeg la ut på instagram. (instagramnavn: Merdvik) Flere av dere ønsket oppskriften, og den skal dere selvfølgelig få. Jeg skal lage dem igjen i kveld, og få tatt noen litt bedre bilder av dem. Oppskrift kommer til dere i morgen! Gled dere, disse er virkelig gode og så enkle! Nå må jeg sprette tilbake på jobb her. Ha en deilig mandag kjære dere, husk at det bli kun en blå mandag hvis du godtar at det skal bli det!

Smiiiiil Maren

10 kommentarer
    1. Hvor lenge etter måltid bør man vente med å trene? Jeg pleier å vente ca 2 timer. I dag jobber jeg f.eks til 15, spiser ca 15:30, og føler da jeg bør vente til 17:30 før jeg trener. Bør det gå såpass tid, eller holder det med en times tid?

    2. Herlig Maren 😀 Jeg var på plass på spicheren kl 7 i dag tidlig for å løpe disse intervallene 😀 En fantastisk start på uken 🙂 Gleder meg til å få pannekakeoppskriften ! Det er jo såå godt 😀 Vil du skrive opp ca næringsinnhold også ?
      Ha en fin ettermiddag 😀
      Marteklem

    3. Så gøy 😀 Jeg vil også prøve sånn mølle!! Enig med deg i at catslides er genialt. Ikke brukt det så mye nå i det siste pga jeg har trent mest crossfit.

    4. du er en sykt stor inspirasjon!! elsker bloggen din:-)
      kan ikke du ha en spørrerunde? har så mange spørsmål!!

    5. Kan du lage et treningsprogram for kun å gå ned i vekt på kortest mulig tid? Hadde blitt utrolig glad hvis du gjorde det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg