Egentid og morgentrening

Puh! Endelig har jeg fått satt meg godt tilrette på Waynes for å oppdatere bloggen. I dag har det gått litt i ett så keg har faktisk ikke fått åpnet pc’n før nå. Jeg startet dagen med en liten morgentur på mølla, jeg koser meg veldig med disse morgentreningene mine. Jeg har alltid vært en morgentrener, og har desidert mest energi på morgenen. Jeg har forsøkt flere ganger å trene på ettermiddag kveld, da de fleste av mine venner trener, men jeg er nok litt for glad i sofakos og andre hyggelige ting på kveldstid. Ellers så er jeg bare litt for lat og ikke sterk nok til å ta kampen mot dørstokkmila når jeg først har kommet meg hjem etter jobb. Uansett så ble det en liten powerwalk på mølla før jobb i dag. Jeg er super fan av vektvesten, og mine gåturer har blitt så mye morsommere etter jeg ble “venn” med denne dingsen.

Økten i dag så slik ut:

  • 15 minutter rask gange med 5% motbakke
  • 20 minutter rask gange med 10% motbakke
  • 10 minutter rask gange med 5% motbakke

 

Hele økten ble gjennomført på hastighet 6,2-6,5 – en deilig morgenøkt i mine øyne! I dag rakk jeg ikke spise frokost før økten , og jeg valgte derfor å ikke kjøre så voldsomt hardt på. Jeg spiser så og si alltid før morgentreningene mine, og liker ikke så godt å presse kroppen min når den ikke har fått noe drivstoff først. I dag klarte jeg å forsove meg litt, til tross for at denne jenta som som en stein før klokken hadde passert 22.00 i går kveld. Det er ikke nødvendig å trene knall hardt hver eneste dag for å få de resutltatene du ønsker deg. Faktisk så er det slik at du bryter ned kroppen din ved trening, og bygger den opp sterkere og bedre ved restitusjon. Jeg definerer da restitusjon som hvile, søvn, rett og nok mat og væske. Det kan være noe å huske på de dagene hvor kroppen er blytung og musklene verker. Kanskje det er på tide å ta en hvile/restitusjonsdag ? Ofte er det slik at man vil nå målet med en gang, og kjører på litt for hardt, da er det fort gjort at det går galt. enten ved at man bli lei / mister motivasjonen eller i værste fall at man skader seg. For mye, for fort er en av de vansligste grunnene til skade. Vær tålmodig, bygg en solid grunnmur og øk gradvis. Du er kanskje ikke helt fremme enda, men du er nærmere målet i dag enn du var i går 😉

I dag har jeg lyst å lage noe ekstra godt til middag, jeg står mellom en spicy kyllingwok med chilli/ingefær og pestomarinert ovnsbaktlaks. Hmmm, Hva høres mest fristende ut? Jeg har jo (som alltid) mest lyst på taco, men kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg nok til å spise det både en og to ganger i løpet av helgen, så tacoen får jeg klare å vente med. Hihi. Har du en favorittmiddag som du kunne spist daglig?

Nå skal jeg kose meg en liten timestid på Waynes, drikke te, lese mails og titte innom litt blogger. Jeg er alt for dårlig til å lese andre blogger, selv om jeg har en milelang liste liggende inne på favoritter. Det er deilig med litt me-time i hverdagen, og denne lille timen på waynes skal virkelig nytes 🙂

Helt til slutt må jeg få si tusen tusen takk for alle de hjertevarmende kommentarene på innlegget i går. Jeg er så uendelig heldig så har så mange nydelige lesere, tusen tusen takk fr at akkurat du er her 🙂

Smiiiiil Maren

21 kommentarer
    1. Taco er også helt klart min favoritt mat, tror jeg kunne spist det hver dag! Ellers syns jeg den laksen du nevnte hørtes veldig god ut 😀

    2. Nora: Hmm, det vet jeg rett og slett ikke. De har den på Magnat hvor jeg trener. Jeg kan høre med dem neste gang jeg er der. Hvis ikke så er det nok ikke verre enn å google vektvest til trening også finner du det nok 😉 Lykke til

    3. Jeg er også taco frelst! Blir liksom aldri lei ! Men er veldig fint å variere litt. Denne uken har det blitt fiskeburger, pasta med en heavy kjøttsaus og kyllingwok! I morgen blir det deffinitivt taco 😉
      Håper du har det fint i Oslo Maren 🙂 Men du er savnet på spicheren ^^
      Marteklem

    4. Hei! Kan du skrive ett inlegg om protein pulver? Eller ihvetfall nevne noen du har testet og anbefaler? Har virkelig ikke peiling hvilket jeg skal velge.. Bestillte protein vital med sjokoladesmak, (som du tidligere anbefalte) men det fikk jeg aldri pga det gikk tom av det på proteinfabrikkens lager.. :/

    5. Hvordan klarer du å få du så lav fettprosent? Føler meg overvektig i forhold til deg med både bh-valker og mer fett 🙂 Håper du ikke tar spørsmålet mitt negativt altså. Du ser jo helt fantastisk ut!!! 🙂

    6. Skjønner ikke hvordan du får så flat mage helt “nederst” på magen. Trener hver dag og spiser sunt men magen blir ikke bedre, utrolig irriterende!! Noen tips? 😀

    7. Hei
      Vektvest er veldig god trening, har man ankelvekter p i tillegg så får det enda betre effekt 😉
      Går man fjelltur m dette i 2-3 timar, det funker 😉

    8. Er ikke så glad i taco, men kunne godt spist ovnsbakt laks hver dag! Prøver å begrense det til to dager i uka da,a blir jeg ihvertfall ikke lei 😉 Men skjønner deg veldig godt iallefall! 🙂

    9. Håper du fikk bestemt deg for middag, selv hadde jeg tatt laksen tror jeg 🙂
      Flink du er med morgenøktene, er som deg at jeg liker best å spise først, men en shake er også greit om man vil kjøre litt tyngre og ha litt energi å forbruke 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg