Good enough!

I  dag var jeg tidlig oppe og på plass på trening klokken 06.45! Jeg vet at for mange av dere så er ikke dette fryktelig tidlig, men for min del er trening kl 07 om morgenen skremmende tidlig og det skjer så og si aldri! Denne onsdagen var altså et lite unntak. Jeg var ikke spesielt høy i hatten da klokken rinte 06.00, men heldigvis fikk jeg en stor sponsorpakke fra Proteinfabrikken i går som inneholdt min lille lifesaver når man er trøtt og sliten. CRYSTAL gir meg supernergi, og det funket som gull i dag morges også! Jeg deltok på en gruppetime som kalles HOT Challenge, på Stamina hot i akersgata. Timen ble holdt av en kompis av meg, og det var flere kjente fjes på timen. Jeg har tidligere jobbet på dette senteret da det het Golds gym / World Gym, og det er koselig å være tilbake på gamle trakter. Timen er intervallbasert med en rekke ulike utfordrende og gode øvelser. Jeg likte timen super godt, og det var faktisk verd de to timene søvn som måtte ofres.

Jeg får mange kommentarer og mails om at jeg er så flink, og gjør alt så riktig. Vel – don’t judge the book by it’s cover. Ting ser kanskje rosenrødt og strålende ut til en hver tid, men det er så uendelig langt i fra virkeligheten. Jeg er skyld i dette selv, da jeg ofte legger frem ting svært positivt på bloggen. Folk som kjenner jeg privat vil nok si at jeg er unormalt blid og positiv i hverdagen, og jeg føler derfor at det meste her på bloggen er genuint og ekte. Men selvfølgelig har jeg dager hvor alt bare er møkk, jeg er sliten, lei, trøtt, sur og har bare lyst å krype under dyna og stenge hele verden ute. Det gjør jeg også, oftere enn dere kanskje skulle tro. Jeg liker å spise sunt, og er relativt flink med kostholdet. Relativt flink, ikke prikkfri! Jeg legger ut smarte tips og sunneoppskrifter til dere her på bloggen, fordi jeg ønsker å inspirere mine lesere til et sunt og variert kosthold, men det betyr ikke at jeg har det perfekte kosthold selv til en hver tid. Jeg dytter i meg usunnheter jeg også, rett som det er! Jeg har dager hvor jeg ikke en gang orker å tenke på å trene, og dager hvor pizza føles som det eneste rette å ha til middag. Jeg har flere ganger gått på “smellen” å slenge med med en av de fristende sjokoladene som ligger ved kassa. Du vet, de sjokoladene som bare er perfekt plassert like ved kassa når du har vært så flink og klart deg gjennom hele butikken, tross sjokkissug til tusen. Så ankommer du kassa og der ligger den å ser på deg, nesten uten å registere det er sjokkisen slengt på båndet og spist før jeg er ute av butikken – selvfølgelig gjør jeg også slike ting. Jeg krangler med familien, jeg stenger folk ute, jeg tenker for mye, og går rundt med følelsene utenpå. Jeg er full av “feil”, “feil” som er helt normale og som vi alle har. Så selv om jeg ikke skriver innlegg om hvor ufattelig kjipt ting kan være til tider, så ikke tro at alt bare er sunshine, for sånn er det ikke. Vi har alle vårt, og gresset er sjeldent grønnere på den andre siden. Dette er viktig for meg å få presisere da så alt for mange av dere vakre, skjønne, flinke og herlige jenter går rundt å føler at dere ikke er gode nok, og ønsker å bli like “flinke” som fitnessbloggerne. Vit at ingen er bare flinke hele tiden, det handler bare om hva man velger å dele. Jeg vil så gjerne holde en positiv energi her på bloggen, og jeg vil så gjerne inspirere dere til å finne frem til det beste i dere selv og tro på at du er flink nok!!

Dette ble rotete, langt, surrete og rimelig klisje. Men jeg håper jeg har klart å få frem noe fornuftig med dette innlegget, om ikke annet så er det hvertfall 100% ærlig. Kanskje skal jeg bli flinkere til å dele de litt kjipe dagene med dere også, slik at dere ser nyansene. Som sagt så er hele tanken med denne bloggen å inspirere, motivere og pushe dere til å blomste og utnytte alt det fantastiske potensialet som bor i dere alle! Jeg mener selv at dette gjøres best ved å holde en positiv og energisk linje på bloggingen min, men det vil også kanskje hjelpe å vite at alle, uansett hvor rosenrødt det kan fremstå, har ting de sliter med.

Prøv å se verdien i deg selv. Aldri sett noen opp på en høyde og tro at de er så mye bedre enn deg, for det er faktisk ikke realiteten. Du er super bra – og mer enn flink nok!!

En god klem til hver og en av dere superjenter

44 kommentarer
    1. Det er lov å unne seg den sjokoladen en gang i ny og ned også, og jeg synes du er kjempeflink! Tusen takk for motivasjonen du gir meg, og ha en fin dag<3

    2. Veldig bra skrevet! Du har en UTROLIG bra blogg og jeg gleder meg til å lese den hver eneste dag! Liker at du kommer med tips om trening og kosthold har masse fine bilder!! Håper du fortsetter med denne bloggen leeeenge!

    3. Du er så ekte! Elsker bloggen din. Og det er fullt forståelig at du ønsker å holde den positive stemningen oppe på bloggen din, det motiverer og engasjerer. Kanskje ikke bare leserne, men også deg selv til å tenke positivt til tider. Du er flink!! Aldri gi deg. Men du må jo gjerne dele kjipe dager innimellom, om du føler for det 🙂 Alle skal da få lov til å pipe litt!! We are only human.
      Grip dagen fine deg !

    4. Så utrolig bra at du skriver om dette! Jeg merker selv at det er slitsomt å skulle klare å gjøre alt perfekt hele tiden, men det er ikke sunt å holde på sånn. I stedet har jeg begynt å si at det er ok å slappe av litt og ikke prøve så hardt hele tiden, og være ærlig ovenfor meg selv når det ikke går så bra. Men det er likevel en overvekt av gode dager og morsomme treningsøkter fulle av inspirasjon til å bli en bedre utgave av meg selv og spise bra. Tusen takk for at du inspirerer og klarer å være så positiv selv om livet ikke alltid smiler til deg 🙂

    5. Jeg er så enig med deg – ingen kan være “siperpositive”, “superengasjerte”, “supermotiverte” hele tiden. Alle dager har sin farge – og noen er også grå 🙁 men så kommer det lette gode dager også og de er det mange av når en tenker etter 🙂

    6. En ting er ihvertfall helt sikkert: du er en meget reflektert og klok jente til å være så ung (jeg er 40). Håper min datter på 6 blir like reflektert som deg når hun kommer i 20- årene 🙂 :). Og det tror jeg jammen hun blir…for det handler om hva slags ballast man får fra sine foreldre. For det er mange fæle foreldre der ute som ikke forstår seg på barn og ungdom!!! Kloke, reflekterte, gode, snille, omsorgsfulle og kjærlige foreldre betyr (nesten)alt for hvordan man blir som “Stor”. Du kommer til å bli en god mor en gang du også………hvis du vil ha barn da 🙂 Men du er kanskje ikke helt der ennå? 🙂 🙂 Du virker som en tvers igjennom god person. Lykke til!!! Morsomt og hyggelig og til inspirasjon og følge med på deg!

    7. Helt ærlig så liker jeg at du “alltid” er så positiv! formålet ditt med bloggen er jo som du sa, spre positivitet! og det er akkurat det du gjør for meg når jeg klikker meg innpå bloggen din. Det er opp til deg selv om du vil dele de ikke fult så gode dagene også 🙂

    8. Støtter visjonen din om at bloggen skal være til inspirasjon og motivasjon – og det er du til gangs!Men du skriver også at du vil være ekte – og det er motiverende å se at selv om du også har dårlige dager så ender man opp på pluss-siden til slutt.Dessverre er det slik at enkelte fitnessblogger nå virker mot sin hensikt fordi det nettopp er kun den perfekte fasade som presenteres og vi leserne vil aldri klare å oppnå dette.Jeg har all tillitt til at du kan klare balansen mellom å ha inspirerende innlegg og en positiv energi med enkelte innlegg om dager som er slitsomme og vanskelige.
      Du bruker så mye tid på bloggen din så la oss leserne få hjelpe deg de dagene du trenger en oppbacking:)
      Stå på, Maren:)

    9. Som ei jente på vei ut av en spiseforstyrrelse er det utrolig godt å se at også du har “dårlige” dager hvor du spise pizza og sjokolade. Jeg elsker innleggene dine hvor du har skeiet ut på en vanlig onsdag bare fordi du har lyst og det inspirerer meg til å tenke at det faktisk er mulig å ha et normalt forhold til mat! Du gir meg inspirasjon til å bli frisk og jeg setter stor pris på bloggen din! Keep up the good work!

    10. Dette liker jeg! Fra deg får vi stadig vekk tips, oppmuntring og drøssevis av inspirasjon og motivasjon, men i tillegg får vi kunne se at også du er menneskelig, normal, litt usunn, og litt “lat” en gang i blant. Det er lov. Det er bra. Det er faktisk det som kalles balanse!
      Men du skal aldri tvile på at du er flink, for det er du virkelig! Selv med utskeielser, selv når du gjemmer deg under dynen og ofrer en treningsøkt. Det er minst like viktig med hvile og et avlsappet forhold til mat. Og det er faktisk veldig beundringsverdig at du kan være så positiv, reflektert og fornuftig i det litt sunnhetshysteriet som har lett for å ta oss. Stå på, Maren!

    11. Dette var et flott innlegg!
      Ting virker veldig rosenrødt på de fleste blogger, og leserne sitter igjen og tror at livet skal være slik. Synes det var fint at du skrev at du har ikke alltid solskinnsdager du heller….Å det har INGEN! Livet går opp og ned, vi fristes av mangt og mye, og vi skal la oss friste også…ellers er ikke livet like spennende 🙂

    12. Vet du hva Maren, du er SÅ bra!! Jeg er helt enig i det du skriver. Det å ha det bra med seg selv og ha troa på seg selv og at man kan klare ting, er vel så viktig som det å se bra ut, alltid skulle spise sunnest og trene mest. Liker at du alltid er så positiv og blid – det gjør også min dag bedre 🙂 Du er en inspirasjon, og virker som en jente med en utrolig flott personlighet ! 🙂 Liker at du kan kose deg og spise en sjokolade eller andre usunne ting på en hverdag, nettopp fordi du har lyst! Det er sånn det skal være 🙂 Sunt kosthold er viktig, men det å kunne kose seg er også viktig. Med en tvillingsøster som har alvorlig anoreksi vet jeg hvor viktig nettopp dette forholdet til mat er. Takk for en super og unik blogg!! 🙂

    13. Alltid godt å lese et innlegg rett fra levra! Og vet du hva? Jeg synes jammen meg at det er mye sunnere å spise pizza til middag en gang iblant og kose seg med sjokolade i ny og ne, enn å være besatt av å hele tiden være “flink”. Vi jenter er så opptatte av å være perfekte, og rakker ned på oss selv hvis vi sier, gjør eller spiser noe feil. Man kan bare gjøre sitt beste, og iblant må man faktisk slappe av og bare gjøre det man har lyst til der og da 🙂
      Og du fortjener all den skryten du får, Maren, for du ER virkelig inspirerende!

    14. Takk for at du er så ærlig 🙂
      Jeg sliter selv med å tenke positivt. Ofte føles hver dag som et ork. Negative tanker og bekymringer svirrer rundt i hjernen min og drar meg ned.
      Jeg er veldig glad i å trene, men i perioder tar de negative tankene overhånd og sier at jeg aldri blir sterk nok eller kommer til å se noen fremgang. Bekymringer isolerer meg også fra venner og familie; hvordan kan kjedelige, dumme meg være en å tilbringe tid sammen med?
      Jeg vet at dette er fryktelig selvdestruktive tanker. Selvsagt blir livet et ork når til og med de tingene som egentlig skal gi deg glede, blir en kilde til enda flere negative følelser.
      Dette er en av grunnene til at jeg klikker meg innom bloggen din. Du sprer så mye positv energi, til og med gjennom en statisk dataskjerm! Det at du skriver at du også har tøffe dager, gjør deg bare til en enda sterke jente i mine øyne 🙂

    15. Over skyene er himmelen alltid blå – man skal ha kjipe dager innimellom, hvis ikke så forstår man Ikke at man har det godt 🙂

    16. Mi mor sa alltid at det er sunt å ha det litt dårlig innimellom – for da smaker gleden enda bedre 🙂

    17. Vil bare si at jeg liker deg skikkelig godt (til tross for at jeg ikke egentlig kjenner deg)! Du virker så tvers igjennom god og ekte. Du inspirer og motiverer! Stå på 🙂

    18. Tusen tusen takk for dette innlegget! Du skiller deg ut blandt alle disse treningsbloggerne. Jeg digger deg og beundrer deg!:) stå på!!!

    19. Er det kanskje Bjørn Tore du snakker om? Han er iallefall verdens flinkeste:-) trorikke du skal bekymre deg for at du maler ting rosenrødt- vi lesere skjønner at du også er et menneske- med alt det innebærer…. Andre bloggere presenterer seg selv så inni hampen perfekte, har aldri en dårlig dag er alltid prikkfritt sminket osv- blir helt dårlig av det…. Du representerer et sunt forbilde- på godt og vondt. Stå på! Du er super! Hilsen leser fra Arendal

    20. I love you! <3 nettopp fordi du deler mest av dei gode dagane, og av og til dei dårlige, så diggar eg deg og bloggen din, Maren! Du er fantastisk. Ekte, ærlig, inspirerande, god og flott! Inni og utanpå.
      KLEM tilbake <3

    21. Så utrolig bra skrevet! Love it! Elsker å lese bloggen din, og spesielt slike innlegg som dette. De er vel så inspirerende som de sprudlende innleggene, fordi det er godt å vite at andre også har det på den måten om du beskriver. Du er veldig reflektert – takk for at du deler så ærlig!

    22. Så utrolig bra skrevet! Det er så fint å se litt baksiden av fasaden og noen ganger 🙂 Det gir nesten enda mer motivasjon spør du meg, og vite at selv de flinkeste har kjipe dager innimellom:)

    23. Supert skrevet! Det er så altfor mange jenter der ute som stresser så altfor mye og alter ned selvbildet, så da er det viktig at forbilder som deg viser at du ikke er perfekt du heller:)

    24. Får bare mer og mer sansen for bloggen din! Stjeler mattips og treningslyst hos deg ukentlig! Du er ett sunnt og flott forbilde! 😀

    25. Synes det er flott med slike nyanser en gang i blant. Blir lettere for leserne å idenifisere seg med den livsstilen du og mange andre av oss ønsker og jobber for. Så tror nok det er helt riktig av deg deg å være så oppriktig som du er nå. Som du sikkert ser, så kveler du en del negative tanker med dette innlegget. Og det betyr mye. Heier på deg Maren! 🙂

    26. Tusen takk for at du er så ærlig!!
      Du traff spikeren på hodet med dette innlegget, og jeg må si meg enig med Mette, dette er det beste innlegget du har skrevet. Du skiller deg virkelig ut mellom treningsbloggene, du er så flott, både på innsiden og utsiden!
      Klem Kristine

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg