Back to reality

Da var det slutt på julekos og hverdagens brutale virkelighet er tilbake! Neida, så ille er det faktisk ikke. Jeg synes i grunn det er litt deilig å være tilbake på jobb. Jeg tenkte jeg skulle begynne 2013 frisk og flott med en liten treningsøkt på Sats i går ettermiddag. 1 nyttårsdag og jeg er på vei mot sats, meget fornøyd med meg selv tripper jeg avgårde i treningsklær, formen var rimelig trøtt men jeg var fast bestemt på at dette skulle jeg klare. Jeg går inn på sats kl 15.45, setter meg ned og får tatt tre repetisjoner på nedtrekk også kommer en stemme overhøytaleren: Ja da vil vi informere om at Sats stenger om 10 minutter. Jeg sjekket jo selvfølgelig ikke åpningstidene, smart!!! Så da ble det ingen fresh start på 2013, jeg tuslet hjem igjen, lagde meg en diger porsjon med taco og fant frem Fifty shades i stede. Helt ok i grunn! Speaking of fifty shades, den boka begynner å bli riiiiimelig heftig nå. Ja jeg visste at den var drøy, men steike, her snakker vi detaljerte beskrivelser av det meste. Jeg er både flau, litt sjokkert og fasinert – alt på en gang!

Det ble ingen trening i går, så da tok jeg det igjen i dag i stede. Jeg satt på klokken en time tidligere og fikk en 40 minutters kondisjonsøkt på Sats før jobb. Det gikk i rolig tempo, men det føltes godt å komme i gang igjen! Overraskende nok var jeg helt alene på Sats, det hadde jeg faktisk ikke trodd. Hva skjedde med alle nyttårsforsett og hvor var alle januar-mosjonistene? Jaja – de kommer nok!!

Jeg får mange henvendelser fra dere omkring dette med å spise sunt når man er på farta. Vel, i dag måtte jeg få i meg et måltid etter trening, og jeg hadde ikke klart å planlegge slik at jeg hadde med meg matpakke. Da ble løsningen enkelt og greit en boks cottage cheese, en skyr og et eple. Kanel har jeg stående på jobb så det piffet opp det hele. Enkelt, kjapt, sunt og godt! Verre er det ikke 🙂

Nå skal jeg komme meg på jobb her, men først vil jeg tipse dere om en blogg. Det er ikke ofte jeg tipser om blogger, men denne jenta her har skrevet så mange gode innlegg om viktige temaer at jeg synes de bør deles med flere. Ta en titt på Isabella sin blogg HER. Dette er en modig jente, med mange gode og reflekterte tanker omkring dette med mat, trening, fokus og balansen omkring det hele.

Ha en herlig onsdag!

Smiiiil Maren

 

14 kommentarer
    1. Flott med mattips på farta, men har du noen ideer for oss som ikke tåler melk/laktose? 🙂 Nettopp funnet ut at jeg ikke tåler dette, og sliter litt med mellommåltider og lignende for tida…
      Godt nyttår! 🙂 Og jeg skal trene i dag 😉

    2. Jeg bare lurte på om du kanskje kunne lagd en video med diverse bra styrkeøvelser som man kan gjøre hjemme. Digger bloggen din 🙂

    3. Godt nytt år Maren 😀 Jeg kom nettopp hjem fra årets første trening. Klar for et nytt spennende år 🙂
      marteklem

    4. Hei 🙂 Hvor får man kjøpt zero carb metapure eller hva det heter nå når nordic n. ikke er åpent for privatkunder?

    5. hei, hvilke kaffekapsler syns du er best av nespresso sine? å vet du hvorfor det ikke går ann å bestille di kokkos å nøttesmak kapslene på nespresso sine sider?

    6. Godt nytt år! Du er virkelig en inspirasjonskilde Maren, for et pågangsmot du har. Følger deg daglig på bloggen, gleder meg til hvert innlegg. 🙂 Keep up the good work!
      Hadde vært hyggelig om du tok en titt innom min blogg også 🙂

    7. stine: Jeg liker best den lilla, den svarte og den som heter Roma. jeg liker sterk kaffe, og alle disse er fra styrke 7-10. Ja det er fordi dette er limited editions, og jeg tror desverre de er utsolgt nå 🙁

    8. Bloggen din inspirerer veldig! Lurer på om du får i deg alle næringsstoffene du trenger? tenker feks på frokosten du spiste her. Er det en grunn til at du ikke har noe fett, og velger feks mager cottage cheese? Og me tanke på treningen, har du noe spesielle mål? Når du feks trener før frokost, er det for å gå ned mer i fettprosent? Hivs ikke, hvorfor velger du ikke me å trene til etter frokost? Hva er målene dine me treningen? Kan du fortelle hvilke kosttilskudd du bruker? Går du på kreatin, bcaa osv? håper på svar 😀

    9. Line: Så hyggelig, takk:) Det gjør jeg absolutt. for å ta det eksemplet du spør om, så tilsetter jeg ofte enten kokosmelk eller mandler i den frokosten, på den måten får man nok fett. Jeg tar også omega3 kapsler hver morgen. Jeg trener veldig sjeldent før frokost, jeg er som regel alltid sulten når jeg våkner:) Hvis jeg skal veldig tidlig på trening så spiser jeg en lett frokost, også et litt større måltid etter trening.
      Jeg brukr verken krativ eller Bcaa. Jeg tar omega3, chlorella (superfood) og proteinpulver i kaffe og havregrøten av og til. ellers ingenting:) Jeg spiser svært variert og får i meg alt jeg trenger via kosten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg