Spontantur til fjellet

Jeg må le litt av meg selv. I går kunne jeg ikke få sendt familien fort nok avgårde til fjells. Jeg gledet meg så til å nyte noen dager helt alene i huset. Vel, gjett hvor jeg er nå? Joda plassert godt tilrette i sofaen på hytta – sammen med hele familien. Det holdt med et døgn alene i huset, julen er familietid og tanken på tre dager til helt alene nå i romjulen fristet plutselig ikke like mye. Så jeg pakket bagen og dro på spontantur til fjells. Hytta ligger på Hovden, og jeg kan ikke tenke meg noe sted jeg slapper så godt av på som her.

Før jeg dro til fjells så var jeg innom en bokhandel og kjøpte med meg Fifty shades of grey. Endelig er det min tur til å lese boken alle snakker om. Jeg har satt meg godt tilrette i sofaen med boka i fanget. I bakgrunnen surrer stemmene fra familien som spiller brettspill. Jeg kjenner skuldrene har sunket til nivå med knærne. jeg koser meg, jeg koser meg virkelig:)

I morgen blir det skitur med kvikklunsj, kakao og appelsin. Jeg er så glad for at jeg valgte å dra til fjells, det er slik som dette romjulen bør være.

Smiiil Maren

7 kommentarer

Siste innlegg