En perfekt julekveld

Julaften ble akkurat så magisk som jeg håpte den skulle bli. Nydelig mat, fantastiske mennesker og herlig stemning. Vi koste oss med nydelig julemiddag, og mormors fatastiske riskrem til dessert. Jeg hadde virkelig troa på at jeg skulle få mandelen i år, men nei. Satser alt på neste år igjen;) Is, kransekake, pepperkaker, konfekt, marsipan og andre godsaker gikk ned på høykant, godt det kun er jul en gang i året. hehe. Under treet i år lå det så mye fint med mitt navn på. Jeg er så takknemlig for hver og en av gavene, spesielt fordi flere av dem var personlige og spesielt til meg. Det er så herlig når man merker at de som har kjøpt gaven virkeig har tenkt og kommet på noe som er helt perfekt for akkurat den personen som får det, og ikke bare kjøpt noe for å kjøpe. Hele kvelden var rolig, og så utrolig koselig. Det var deilig å for en gang skyld ikke være så mange, det ble liksom ikke så kaotisk. Jeg kunne ikke ønsket meg en bedre julaften.





Det siste bilde er faktisk tatt tidlig i dag morges. Jeg stod opp tidlig, lagde meg en stor kopp kaffe og krøp opp i god’stolen under pleddet. Her satt jeg i nesten en time, koste meg med kaffe og så ut på det herlige snøværet. Det er så utrolig viktig med litt egentid når man er sammen med andre hele tiden, og løper fra familieselskap til familieselskap. Det var en utrolig deilig start på første juledag. Tradisjonen tro ble 1.juledagfrokosten spist hos mormor. Det frokostbordet er helt utrolig ! Nybakte rundtstykker, hjemmelagde karbonadekaker, eggerøre, laks, leverpostei, sild, eggesalat, salt lammelår, kålrabi, roastbiff, aspikk, sylte, mormors hjemmelagde syltetøy og alt du kan ønske deg av tilbehør som remulade, majones, sennep, syltet agurk, røbetter, stekt løk osv. Frokosten er etterfulgt av varm eplekake med vanilje is, hjemmebakte julekaker, marsipan og sjokolade. Jeg er forståelig nok ufattelig mett og fornøyd nå:) Ingenting kan måle seg med mormors 1juledagfrokost.


Jeg håper dere hadde en fantastisk julaften i går og nyter disse juledagene sammen med deres kjære. Jeg synes julen går så alt for fort, og skal nyte hver eneste minutt som er igjen av denne juleferien sammen med familien. Vi er alle uendelig heldige som har en familie, det må man aldri ta for gitt.

Juleklem fra Maren

9 kommentarer
    1. Så utrolig pen du var på det bilde Maren 🙂 jeg vil bli som deg 😉 du har en utrolig fin og motiverende blogg og virker som en fantastisk jente! God jul videre til deg og dine!

    2. Ser bare helt fantastisk ut!! Elsker å lese bloggen din, får mye inspirasjon til både kosthold og trening. Og så må jeg bare si at du ser helt smashing ut, du stråler virkelig!!!!
      Kos deg masse i romjulen 🙂
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg