Smarte lunsjtips

Jeg har fått flere tilbakemeldinger på at dere ønsker flere lunsjtips, da det er mange som synes det er vanskelig å spise sunt på farten, eller i det hele tatt klare å komme på hva man skal spise. Jeg tekte derfor å dele noen av mine lunsjbokser den siste tiden. Jeg føler at jeg som oftest slenger ut matboksene mine her til dere, men det skader jo ikke å samle dem alle i et innlegg, slik at dere forhåpentligvis kan få litt inspirasjon. Her har dere litt Marenmat:

1. Lag en ekstra stor salat til middag, og ta med deg restene på jobb/skole neste dag.

2. Speltlomper, ruccola og skinke. Perfekt mat på farten!

3. Hjemmebakte hnekkebrød med makrell i tomat (små porsjonspakker), yogurt og frukt

4. Omelett er like god varm som kald, og kan enkelt bli med i matboksen. Her med salat og lomper til.

5. En boks cottage cheese med vaniljepulver, kanel og stevia. Tilsett gjerne frukt / bær. Skyr er også supert!

6. Kylling, ris, brokkoli og kokosmelk. Stek opp store mengder kylling, kok opp ris og ha dette klart i kjøleskapet.

7. Salat, lomper, og røket laks. Smør lumpene med kesam for saftig og god smak.

8. Cottagecheese, skyr, frukt, tunfisk og egg. Typisk mat på farten når du ikke har tid til å lage noe ferdig. Tips: ha ferdig kokte egg i kjølekapet!

9. Matmuffins! Egg, brokkoli og skinke i muffinsform – supert å ta med som lunsj.

10. Tunfisk, brokkoli, gulerøtter og ris. Tips: Tunfisk med karri, satay eller sweet&sour smak!

Håper disse 10 lunsjtipsene kan gi dere litt motivasjon og inspirasjon til lunsjmaten!

Smiiiil Maren

22 kommentarer
    1. Supert å lese lunsjtips, jeg er ikke akkurat så glad i brødskiver, så veldig bra med litt inspirasjon 🙂

    2. Så mye godt! Kan du legge ut oppskrift på matmuffins? De så utrolig gode og sunne ut. Har aldri sett sånne før! Det kunne jeg tenkt meg å lage 🙂

    3. åå takk:) men jeg lurte på hvilken butikk man får kjøpt firstprice røkelaks? og hva den koster?:) har hittil brukt en fra rimi/ica som koster 21kr for 100g, men det er ikke firstprice..
      Klem!

    4. Mange bra lunsjtips:D
      Mye av det samme som jeg spiser:)
      Hvor fås de nye tunfiskene kjøpt?? Har de hvertfall ikke på kiwien her ved meg;)

    5. Supre tips, takk Maren! Jeg lurer også på noe treningsrelatert som jeg håper du kan gi meg svar på….jeg er egentlig ikke så glad i kardio og nedprioriterer dette veldig i forhold til styrketrening som jeg derimot elsker! Har prøvd en stund å gå ned noen kilo og trener styrke 4-5 ganger i uka (varierer selvfølgelig musklene), men jeg lurer på om du syns jeg absolutt bør begynne med mer kardio for å gå ned ønsket antall kilo? Må bare legge til at jeg virkelig ikke kan fordra kardio, så hvis du har noen tips til alternativ kardiotrening utenom jogging ville jeg satt pris på det:-)

    6. perfekt!! Tusen takk 🙂 Starter snart i ny jobb, og går fra det som er kåret til Oslos beste kantine til ingen kantine at all. Hjelp!
      Matmuffins er så godt. Tips- ha i litt løk, soltørket tomat og revet ost, i tillegg til dine ingedienser, for mer “mat.” Hvor lenge synes du de holder seg i kjøleskap? Man kan jo lage et brett på søndag og ha til lunsj hele uka 😀

    7. Hei!
      Supre tips! Her må alt prøves i sommer! Perfekt for langrennsløper som skal fra trenings- til prestasjonsvekt;-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg