Oppskrift: Havregrynskake

Ååå nå har jeg laget noe super deilig, og da må jeg selvfølgelig inn her å dele med dere fine lesere! Jeg hadde lyst på noe kosemat til kvelds i dag, som både var søtt, mettet godt og gjerne varmt. Det var da jeg kom på at havregrynskake ville være perfekt! Denne kaken er super enkel å lage, og tilfredstiller alle mine krav til en deilig kveldskos-måltid. For en porsjon trenger du:

  • 70gram havregryn
  • To eggehvitter
  • 20g proteinpulver vanilje (eller sjokolade)
  • 2 ts sukrin
  • 3 ts kanel
  • Noen dråper Stevia vanilla creme (eller annen ønsket søtning)
  • 1/2 ts salt
  • Vann slik at det blir en grøtete konsistens

 

Rør alt godt sammen i en bolle, og inn i microen i to minutter. Vips så har du en deilig kake. Snu bollen rundt på en flat tallerken, og der står den perfekte nydelige havregrynskaken din! Dekorer den gjerne med vanilje kesam, bær, frukt, pannekakesirup eller hva enn du måtte ønske.

Det er flere av dere som har spurt hva jeg heter på Instagram, der heter jeg altså: Merdvik. Jeg anbefaler dere å følge meg der dersom du ønsker flere oppdateringer fra denne kanten. Jeg er i ovrkant ivrig på instagram og oppdaterer svært hyppig! 

Da gjenstår det bare å ønske dere alle en fantastisk god helg!

Smiiil  Maren

 

11 kommentarer

Siste innlegg