Sjokoladeis på en onsdag!

Det har vært en super uke, med ny jobb, flere nye kunder, harde treningsøkter og høyt tempo – veldig høyt tempo! Etter jobb og trening i går surret jeg rundt som en zombie, og var helt utenfor meg selv. Jeg var så sliten, og hadde en merkelig tom følelse i kroppen. En hel boks is og 11 timer søvn var alt som skulle til, og nå er jeg superkreftene tilbake! Jeg lå rett ut på sofaen, spiste is rett fra boksen og så film i hele gårkveld. Det var SÅ godt! Så nå tenker dere nok at hjelpes spise is på en hel vanlig onsdag, og sa tenker jeg: hvorfor i all verden ikke? Hvis det er på en onsdag jeg har lyst på is, og har behov for å fylle på med energi og lade opp batteriene, så er det da jeg velger å gjøre det. Vi jenter må roe litt ned på alle de “reglene” og begrensningene vi setter opp for oss selv. Livet skjer som jeg liker å si, og ting er ikke svart hvitt. Av og til har vi alle behov for å trykke på AV-knappen, senke skuldrene og gi oss selv en time-out.

Min isboks gikk ned på høykant, og kroppen frydet seg. Jeg gikk rett å la meg etterpå. (hjeeelp, enda en typisk “regel” brutt, masse mat like før sengetid – ja jeg er helt vill. hehe) og sov i 11 timer uten å så mye som lette på et øyelokk. Nå sitter jeg her i sofaen med et herlig overskudd og et smil om munnen. Superkreftene mine er på plass, og jeg er klar for å bruke alle denne deilige energien på mine PTkunder og en egen treningsøkt i ettermiddag. Nå skal frokosten nytes, og God morgen Norge settes på, før jeg piler avgårde til jobb!

Nyt torsdagen hjerter, og gi dere selv en pause når dere kjenner at det trengs, du har bare en kropp – så spill på lag med den. Er du på nett med din egen kropp og spiller på lag med den så finnes det ingen grenser for hvor langt du kan nå. Visk ut reglene litt, og ikke glem å nyte!

Et eksra stort smil til alle dere superjenter

32 kommentarer
    1. Du er så herlig! Jeg elsker den balansen du har i livet. Takk for at du deler innlegg som dette, det betyr mye for meg å se at verden ikke går under selv om man koser seg litt – av og til! Takk:)

    2. Det er så herlig å lese at du gjør sånt. Og jeg er helt enig, energi og overskudd er mye viktigere enn å aldri gi seg selv lov til å bryte “reglene” Du er herlig!

    3. Du har så rett i det du sier. Vi jenter er alt for strenge mot oss selv, og om man trenger en pause midt i ukedagen, vel så kan man unne seg det!
      Jeg spiser også en isboks + kanskje en sjokolade om jeg føler meg litt tom i kroppen en dag, det må være lov!
      Det er viktig å finne den gylne middelvei i livet! 🙂
      Ha en fin dag videre, fine deg<3

    4. Godt at du kan kose deg! Har jo ingenting å si uansett med tanke på at det er lett is du spiser ;-)) Så da blir det plutselig ikke usunt “midt” i uka 😀

    5. Supert, du har skjønnt det 😉 Litt godt å høyre og, at ein ikkje må vere “fanatisk”. Eg sitt faktisk no og kosar meg me litt kake før jobb. Kvifor ikkje? Er jo ikkje akkurat slikt eg har kvar dag 🙂
      Ha ein nydeleg og sprek dag 🙂

    6. åh, blir så glad når jeg leser sånt! du er virkelig et forbilde for oss unge jenter. Vi har fri fra skolen idag, og jeg må skrive psykologi, og når jeg leste dette fant jeg ut at idag skal jeg slappe av og ikke stresse med trening. Har trent hver dag denne uka, så ikveld skal jeg skrive og kose meg med litt smågodt 🙂 så håper jeg at jeg våkner med mye energi og får til tidenes økt på treningssenteret imorgen. Tusen takk for dette innlegget, Maren 🙂 elsker forresten deg på instagram, gir meg så mye glede gjennom de tunge skoledagene og mørketida.
      Ha en fin dag!

    7. I går hadde jeg venninnekveld, og serverte brownies og deiiiilige nybakte boller med krem. Vi spiste til vi følte oss uvel, men i dag ser jeg akkurat lik ut. Jeg veier like mye, formen er like bra, jeg er like sterk og løper akkurat like raskt. Resten av uken fortsetter som vanlig med hard trening og mye god mat, og den ene dagen med heftige utskeielser forandrer absolutt ingenting! Mest sannsynlig blir det søtsaker til helga også, men det har ingenting å si, så lenge man opprettholder de gode rutinene resten av uka, de kommende månedene og resten av året. Det er det store bildet som teller, og jeg synes det er så utrolig synd at ikke flere jenter (og gutter) forstår det! Ikke få dårlig samvittighet når dere ikke spiser 100 % etter “malen”, eller dere ikke gjennomfører like mange treningsøkter som planlagt. Dra på kino midt i uka og kos dere med litt kinogodt, ikke prioriter trening framfor venninnekvelder i frykt for å måtte spise noe dere ikke har planlagt. Dere lever én gang! Om 20 år, hva tror du at du kommer til å angre mest på? At du spiste det browniesstykket på en onsdag, eller at var så fokusert på å spise rent og riktig til enhver tid, at du til slutt lot det styre livet ditt?
      Bare noen tanker på en torsdags ettermiddag… Nå skal jeg på trening! Og i kveld skal jeg kose meg med boller fra i går med kjæresten 🙂
      Jeg liker bloggen din veldig godt, har lest den daglig etter at jeg kom over den! Digger deg 🙂

    8. Kloke ord fra ei klok jente:) du er et kjempeflott forbilde på alle måter:) ha en fin torsdag kveld!

    9. Hello!
      Enda en regel brutt?
      Er det ugunstig å ta seg en middagshvil etter middagen da? Typ 30-60 min?
      Håper du svarer, du er kjempeflink å en stor inspirasjon!

    10. Synes kanskje hvordan du ordlegger deg kan oppfattes en smule nedlatende. Vi er bare mennesker alle sammen.

    11. Du er rett og slett helt herlig Maren!! Elsker din innstilling til trening, og til livet 🙂 Det er et høydepunkt i min hverdag å titte innom bloggen din 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg