Jeg kan, jeg vil, og jeg får det til!!

Endelig fikk jeg det til! Jeg har trent i en halv evighet på disse dumme pull-upsene, jeg har jobbet eksentrist med ekstra vekt, i strikk og spotting. Jeg fikk det bare aldri til uten hjelpemiddel før i dag!! Endelig!! En person jeg har enormt respekt for, og som jeg virkelig ser opp til både på grunn av personligheten og den faglig kompetanse sa til meg i dag at det handler kun om selvtillit. “Så nå tror du på deg selv, bestemmer deg for at du KAN og du er STERK NOK” Jeg tok et dypt pust, sa til meg selv at dette SKAL du bare klare, du kan, du vil og dette får du til! Så gjorde jeg det bare, Pullups – uten hjelp fra noe eller noen. Det beste er at jeg tok ikke bare en, jeg kjørte på med fire stykker når jeg først var i gang. *LYKKEHYL*  Endelig!!!


Det er deilig å kjenne at hardt arbeid lønner seg, hvis man bare jobber jevnt og ikke gir seg selv om resultatene lar vente på seg. For resultatene kommer, det tar bare litt tid! Ta med dere dette kjære lesere, og lov meg at dere ikke gir dere, for plutselig løsner det, og du når ditt mål. Aldri slutt å tro på deg selv, og aldri gi opp! Du vil nå målet ditt, det er jeg helt sikker på! Kan jeg, så kan du 😀

Det ble feiring med ekstra god middag og pepsi max her i kveld. Et lite delmål på veien til å bli den sterkeste og beste versjonen av meg selv ble nådd i dag. Jeg synes du skal bestemme deg for at i morgen skal du gå på trening, og si til deg selv at du KAN og du VIL og du FÅR DET TIL!

God natt hjerter, sov nydelig godt:)

Smiiil Maren

38 kommentarer
    1. Kan du forklare noen konkrete øvelser du brukte? Jobber mot samme mål.. Klarer så vidt en, men der stopper det.. Sliter med å få trent den øvelsen skikkelig når jeg kun skal bruke stang og ikke kommer noen vei etter én chins..

    2. Å, gratulerer! 😀 Du er kjempeflink!
      Og det er virkelig sant det du sier. Jeg jobber selv mot et mål om å kunne ta ordentlige pullups, og helst en god del, og det handler mye om å ha troen og si til seg selv at man kan! Så jeg håper det kommer etterhvert for meg også 🙂

    3. Grattis!! Prøver å få til dette selv, men foreløbig ser det litt håpløst ut..MEN gir ikke opp!! Noen tips til andre øvelser man kan ta for å styrke musklene man bruker i øvelsen?

    4. Gratulerer Maren, du er så fliiiink 😀 Jeg har også som mål og få til disse pull-upsene og jeg øver nesten hver dag. SKAL!!! klare det og jeg føler på meg at jeg ikke er så veldig langt unna, hihi. Elsker det trening gjør med kroppen vår!
      Må jo også legge til at du er en av hovedgrunnene til at jeg har lykkes med både kosthold og trening for tiden. INSPIRASJON!
      Klem <3

    5. Så UTROLIG BRA!!!! Du er kjempeflink, og et stort forbilde 🙂
      Jeg hadde akkurat en liknende opplevelse for noen dager siden, hvor jeg endelig klarte å ta min aller første chin-up! Har aldri vært i nærheten av å klare dette før, så det var en big deal, og veldig, veldig gøy!
      Fortsett å stå på, du er en fantastisk jente som sprer så utrolig mye glede, stor klem fra Julie (16).

    6. Grattis! Klarte endelig 1 forrige dagen, etter evigheter med å forsøke… Føles braa 😀 Mål om 2 før jul 😛 hihi

    7. Good morgen fine deg <3
      Juhuu, gratulerer, utrolig gøy! jeg også vil:) EN vakker dag så:)
      Kjempefine bilder også, DIGGER 2xu sitt treningstøy, får aldri nok av det!!
      Ha en fantastisk dag, klem:)

    8. åå det er en god følelse det!! 🙂 hvilken modell og hvilken størrelse har du i den tightsen din? Jeg har elite, som sitter helt fint, men den strammer litt mye helt i enden med anklene (leggene). Får litt hetta for oppsvulmede ankler, hehe..

    9. Så artig! det er virkelig artig å lære seg pullups, regner med det blir en favoritt etterhvert? for det ble den til meg! Nå som du har fått til den første kommer det til å rase på med reps til deg 😀

    10. GRATULERER SÅ MASSE!!!!!
      Trener også for å få dette til, men enn så lenge så må det mye mere styrke til! Men jeg SKAL få det til en dag jeg også!
      Veldig kjekt å lese bloggen din, og ikke minst motiverende å følge treningen din. Har selv blitt hekta på trening etter flere års tørke. Men nå skal det bli andre boller 😉
      Tusen takk for alle tipsene du kommer meg 🙂
      Stå på!!!!

    11. GRATULERER SÅ MASSE!!!!!
      Trener også for å få dette til, men enn så lenge så må det mye mere styrke til! Men jeg SKAL få det til en dag jeg også!
      Veldig kjekt å lese bloggen din, og ikke minst motiverende å følge treningen din. Har selv blitt hekta på trening etter flere års tørke. Men nå skal det bli andre boller 😉
      Tusen takk for alle tipsene du kommer med 🙂
      Stå på!!!!

    12. Hei spreke, flotte Maren! 🙂
      Budskapet ditt i dette innelegget inspirerte og motiverte meg masse- TAKK! Jeg har nå skrivd med store bokstaver “JEG KAN, JEG VIL, OG JEG FÅR DET TIL!” på et ark og hengt det opp på veggen på hybelen slik at jeg alltid ser de positive orda! Genialt! :)Jeg skal huske å si det te meg sjølv når jeg trener neste gang! Det er jo viktig å si positive ting til seg sjølv under blant annet trening. Det er fort gjort å tenke tanker som “Ååå, vondt!”, “NÅ orker jeg ikke mer” eller “Dette kommer jeg aldri til å greie”, og da er det gjort! Psyken har mye å si for hva vi klarer å gjennomføre! Med dine kloke ord skal jeg klare å nå måla mine 🙂 Takk for inspirende blogg!

    13. Gratulerer!!! Døds moro:-D DEN følelsen er så ubeskrivelig god den, spesielt når man har jobbet så hardt for noe;-) 4 chins rett opp og ned på første forsøk alene er jo en prestasjon i seg selv!

    14. Litt sen med å kommentere men jeg må jo bare gratulere deg!! Det du beskriver er akkurat sånn jeg følte da jeg klarte min første pull-up!:D Hadde dratt på med tunge nedtrekk og assisted pull-ups i maskin lenge, før jeg en dag tenkte ” f**k it, jeg bare prøver og lar det stå til”. Og jaggu gikk jeg opp 4 ganger før det sa stopp! Følte meg som den største og sterkeste dama på gymmet, og det var like før jeg banka meg på brystet haha!

    15. Fantastisk!!
      Prøver selv å komme meg opp på pull ups, lurer på om du vil lage et lite sammendrag hva du har gjort for å greie dette! 🙂

    16. Hei
      Men hva synst du om 2XU tights, den skal ha en restituerende effekt. Bedre blodgjennomstrømning osv. Hva erfaring har du?

    17. Svein: Synes den er god jeg, men de sitter så tight at jeg ikke føler meg helt komfotabel i dem. Men for all del, kule og behagelige på. Om de har en restituerende effekt, hmm, det tørr jeg ikke si sikkert! 🙂 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg