Mandagsgleder

Jeg er heldig som har så mange gode venner og familie, så mange fine lesere og så mange herlige bekjente. I dag var det denne jenta som lyste opp dagen min. En herlige liten motivasjonspra over nett var alt som skultle til fra å endre fokus og få en riktig så fin dag. Jeg satt på jobb og hadde fullført mine PTkunder. Planen var å trene, men når avlysning med min treningspartner tikket inn, kjente jeg at jeg mistet all motivasjon og treningslyst. En liten prat med spreke, skjønne Kristina gjorde at jeg fikk lysten tilbake, og etter et solid måltid med et lass av ris, masse kylling og grønnsaker var jeg klar for en økt. Økten ble energifyllt og god, når jeg var ferdig hadde jeg bare lyst å fortsette. Det er så GODT å kjenne på slike energiøkter, og for min del var det utrolig viktig å få en slik økt akkurat i dag.

Jeg har endret fokuset litt nå. Det er ikke noe sjokkerende over dette, jeg gjør slik hvert år. Jeg bruker vinteren til å øke matinntaket, og trene litt anderledes. På den måten går jeg i kalorioverskudd, og bygger på meg litt mer muskelmasse, blir sterkere og bedre. Når våren kommer reduserer jeg gradvis på matinntaket, og trener litt anderledes slik at jeg går ned litt i fettprosent og da blir den musklaturen jeg har brukt vinteren på å bygge opp synelig. Dette er måten å gjøre det på, og det er kanskje da man forstår at det finnes ingen snarveier til en stram, trent og markert kropp. Det krever tid, nok mat, tung trening og for all del rett fokus. Det nytter ikke å løpe rund å være i strand-form året rund, det er ikke slik det fungerer. Periodisering er “hemmeligheten”. Ulikt fokus, i ulike perioder. Jeg har ingenting i mot å gå litt opp i vekt nå, for så å få den formen jeg ønsker meg når våren og sommeren kommer. Er du bevisst på å periodisere treningen din?

Etter trening dro jeg bort til nydelige Malene på Hendrix hair. Ååå som jeg koser meg når jeg er hos henne. Vi skravler i ett, og koser oss. I dag fikk jeg ekstra lang hodebunnssmassasje og kur. Finnes det noe bedre enn massasje hos frisøren? jeg elsker det! Resultatet ble supert, jeg blir alltid strålende fornøyd hos Malene. Litt nye produkter ble med hjem i dag, og jeg skal teste dem ut og selvfølgelig komme med tips dersom det funker. Disse produktene er supre for oss treningsjenter som svetter mye og dermed dusjer ofte. Følg med 😉

Nå skal jeg krype opp i sofaen med god middag og tvkveld med Gøy på landet og 71 grader nord. På menyen står ris med kokosmelk (uslåelig kombinasjon) currypowder, en most banan (er med på å skape den fantastiske indiske smaken) cashewnøtter, kylling og div grønnsaker. Deilig!

Nyt mandagskvelden!

Smil Maren

11 kommentarer
    1. Ååå så utrolig godt å lese at du fikk den en knallgod økt! Det fortjente du, skjønne deg ! 🙂 Mmm, vettu .. ris i kokosmelk har jeg aldri prøvd – jeg er bare fast tilhenger av vaniljeris jeg, men nå inspirerte du meg til å smake ris sammen med kokosmelk 😀 😀
      Ønsker deg en koselig kveld! 😀

    2. Hei,
      Du er en utrolig motiverende blogger, som jeg er inne daglig å leser! For å si det slik har du blitt en del av min morgen rutine;) Ville bare si takk for at du har en god blogg som er variert og består av masse god motivasjon!

    3. Prøver nok en gang, og håper på svar denne gangen:
      Hva er målet ditt me treningen? Er det kun å holde seg i form og ha en god helse, eller kunne du tenke deg å stille i fitness evt. begynne aktivt med en idrett?
      Lurer også på hvor mange sett og reps du kjører? Hvor mange styrketreninger og hvor mange kondisjonsøkter har du i uken? Og hvor mange ganger du har to økter til dagen, og hvor mange morgencarido?

    4. Må bare få si at du er en super inspirasjon, og jeg beundrer ditt sunne fokus på trening og kosthold:)
      En ting jeg lurer på, når man driver med periodisering, hvordan øke matinntaket uten at det skal legge seg alt for mye fett? Har veldig lyst å teste ut, men er redd det skal komme helt ut av form, viss du skjønner.. Kunne du skrevet litt om hvordan du gjør det, hvilken mat, hvor mye kalorioverskudd og type trening, osv?

    5. Herlig når energien fra andre overføres til en selv!
      Kylling, ris og grønnsaker er så enkelt, men også noe av det beste jeg kan spise. Har faktisk laget et nesten lignende måltid til i morgen, bare med quinoa og litt kokosmelk i tillegg 🙂
      Ha en super mandag videre, fineste Maren.

    6. Takk for tip om trenings periodisering. Man er kjent med alle i teori men det er ikke lett å føle alt. Men skal tenke om det når jeg skal lage nytt trenings program for meg 🙂
      Hilsen!!
      Maja

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg