Sørlandskos og sirkeltrening

Det er så herlig å være hjemme på sørlandet. Det er jo magisk fint med denne byen her. Alle har så god tid, og er så rolige og utrolig hyggelige. Alt går litt tregere og er litt koseligere her i Kristiansand. Det er litt alle kjenner alle tendenser her, og jeg måtte le da jeg stod i kassa på mat butikken i dag og kassadamen og kunden (en eldre dame) diskuterer hofteoprasjonen hennes, helt uten å ense køen som vokser bak dem. Det er jo sjarmerende da, men når jeg står der å tripper og er dyrisk sulten etter trening så kjenner jeg at jeg kunne faktisk ikke brydd meg mindre om Magda sin hofteoprasjon. *fnis*.


Mat ble det heldigvis til slutt, og i mangel av kreativitet ble det nesten det samme som gårsdagen. Omelett med purreløk, paprika, brokkoli, skinke og ost, frisk salat og speltomper. Jeg hadde også en ekstra pakke med skinke ved siden. Jeg rullet skinkeskivene til små pølser og fylte dem med smøreost. moms! Jeg får alltid miminim tre spørsmål om hvor jeg kjøper speltlomper, og ingen finner dem noe sted. Vel, min fine pappa driver en Joker butikk her i Kr.sand. Den ligger i skippergaten og der skal de nå ta inn de berømte speltompene. Det er mange av mine litt sære matfavoritter slike mindre butikker ikke har. Her er Joker Skippergata et unntak, jeg får tak i alt jeg trenger til mitt kosthold der. Både mager cottagecheese, yoplait 0,0% yogurt, mager vanilje kesam, deilig frukt/grønt, styrk melken, skyr i de beste smakene og nå snart også speltlomper. Joker skippergata er altså en superbutikk for oss sunnhetsnerder, den har også søndagsåpent – perfekt! Så kan dere jo si hei til verdens beste pappa når dere er innom *smile*


Dagens trening ble sirkeltrening. Det er så enkelt som at du setter opp 6-8 øvelser, og gjør dem etter hverandre uten pause. Jeg bruker ofte sirkeltrening når jeg er på ferie, og ikke har tilgang på treningsenter. Når jeg var i Frankrike i sommer fikk jeg filmet en slik sirkel, se filmen HER.

I kveld er det fredagskos i heimen. Masse deilig sjømat er handlet inn, og vi skal kose oss med reker, krydderlaks, ferskt brød, salat og noe godt i glasset. Norske talenter på skjermen og fyr i peisen.

Jeg ønsker mine fine lesere en deilig helg, fylt med kos og hygge!

Smiiil Maren

14 kommentarer
    1. Her i Kristiansand har de speltlomper nesten overalt, Kiwi på Lund, Hamresanden, Rema på Lund, Meny Albert og Ultra på sørlandssenteret… Speltlomper er i tiden, fantastisk gode og jeg frelser alle på min vei :o)

    2. Synes du er fin, jeg, Maren. Ikke ta deg nær av sjalu kommentarer!! 🙂 Skulle gjerne hatt den fettprosenten din, men akkurat nå føler jeg ikke at jeg har overskudd til å både opprettholde treningsmengden min i tillegg til å “deffe”.. 🙂

    3. Heldig! kos deg hjemme:) 🙂
      Testet forresten ut den skulderøvelsen din, og den var skikkelig bra. Den tok mye mer enn forventet, og det liker jeg. Så nå håper jeg på fremtredende muskler på skuldrene. Det synes jeg er sååå fint!! 😀 bare fortsett å kom med flere tips. Trenger gjerne litt nye øvelser i ny og ne!
      God helg:D

    4. Jeg har sett at noen Meny-butikker har speltlomper! Holdt på å lete meg ihjel, men plutseli så fant jeg 😀
      Tusen takk for en fin blogg forresten, du er en kjempe stor inspirasjonskilde for meg! God helg 😀

    5. Hei!
      Ser det er en del som har spurt om dette før, men hva er målet ditt me treningen? Er det kun å holde seg i form og ha en god helse, eller kunne du tenke deg å stille i fitness evt. begynne aktivt med en idrett?
      Lurer også på hvor mange sett og reps du kjører? Hvor mange styrketreninger og hvor mange kondisjonsøkter har du i uken? Og hvor mange ganger du har to økter til dagen, og hvor mange morgencarido?
      Ha en fin helg på sørlandet 🙂

    6. Åå, så irriterende! Har lett etter speltlomper i en evighet uten å finne noen! Ikke kiwi i sentrum, joker oddernesveien/joker ved universitetet eller prix ved universitetet.. Var i sentrum på fredag og var innom både rema og mega da jeg tenkte at de iallefall burde ha det på de største butikkene, men fant ingenting.. Gikk selvsagt rett forbi jokeren i sentrum på veg hjem, tenkte ikke på at den lille butikken kom til å ha speltlomper når ingen andre har de:P

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg