God lørdagsmorgen!

Denne lørdagen starter med jobb for min del, og det er helt i orden. Jeg synes det kan være fint å ha en jobbelørdag av og til, spesielt når været er slik som det er nå. Det pøs-regner ute, og da kan man like gjerne være på jobb. Greit jeg skal innrømme at det hadde vært deilig å sove lenge, lage en ekstra god lørdagsfrokost, krype ut på sofaen, tenne lys og sette på noe hyggelig på tv mens mans koser seg med kaffe og mat. *drømme seg bort* Dere får passe på å kose dere litt ekstra i dag dere som har fri, husk at i dag er det lørdag, kosedagen!! *smile*

Jeg ble rimelig frustrert da jeg åpnet kjøleksapet i dag morges, frk.planleggingsfreak hadde glemt å planlegge (!!) og jeg hadde rett og slett ikke noe spennende i kjøleskapet. Heldigvis så bakte jeg enorme mengder knekkebrød forrige gang jeg bakte, og dermed hadde jeg noen på lur. Jeg fant også makrell i tomat i kjøleksapet, og sammen med en yoplaityogurt og en appelsin kuttet i biter ble det en helt ok lørdagsfrokost. Proteinkaffen satte kronen på verket! Nå er det kanskje noen av dere som reagerer på yogurten i og med at jeg skulle slutte med melkeprodukter. Vel – JEG KLARTE DET IKKE! Jeg innrømmer det glatt, jeg fikk det ikke til. Når jeg er mye på farten og ting går i ett så er det utrolig enkelt å ha skyr, cottagecheese, kesam og slike produkter som et enkelt og smart måltid. Alternativet er at jeg går flere timer uten å spise, og det er MYE verre. Flere av dere tipset meg om å kun redusere, og ikke kutte tvert på meieriproduktene, så det er det jeg har gjort nå. Nå er det kun et måltid om dagen som betår av melkeprodukter.

Etter jobb i dag venter en treningsøkt med nydelige Mette! Hun er min favoritt treningspartner, og vi får alltid gode økter sammen. Ryggen står for tur i dag, og filmkamera er pakket med i treningsbaggen! I kveld blir det god mat, god drikke og gode venner. Akkurat slik jeg synes lørdager skal være!

HVA ER DINE PLANER FOR DENNE LØRDAGEN?

Nå skal jeg komme meg på jobb, så får dere som har fri nyte en rolig og deilig lørdagsmorgen. Det har dere fortjent:)

Smiiil Maren

12 kommentarer
    1. Hei Maren. Jeg lurer på en ting ang proteinkaffien, som jeg håper du kan gi et utfyllende svar på. Jeg har hørt så mye forskjellig angående proteinpulver, og vil så gjerne få det avklart en gang for alle.
      Er det sånn at man i utgangspunktet skal være forsiktig med bruken av proteinpulver når man ønsker å gå ned i vekt? Jeg bruker Chocolite-proteinpulveret fra iHerb i blant annet kaffi, havregrøt osv, og har i det siste fått høre at dette er “ekstra kalorier” og at man dermed kan risikere å legge på seg av det. Håper du kan svare meg på dette.
      Ha en fortsatt fin dag, søte deg 🙂 I dag står trening og skolearbeid på min timeplan. God helg!

    2. Skjønner godt at du ikkje klarte det, eg hadde heller ikkje klart det. Krysser fingra for ein samarbeidsvilleg kropp no når du reduserer! Fleire som må bruke helga på jobb her også, men det er greit. Eg har ein gøy og spanande jobb 🙂 Kos deg:)

    3. Heihei 🙂
      Har samme greia som deg når det gjelder melkeprodukter. Magen er ikke helt blid om det blir for mye, så derfor har jeg også laget en regel om kun en boks om dagen. Enig med deg at det er veldig lettvint og greit når man er på farten, ender som regel opp med en boks cottage cheese + bær og kanel til lunsj (ettersom jeg ofte er hjemme når jeg lager de andre måltidene). Tror det fungerer ganske bra, magen min er ihvertfall mer fornøyd enn før 😉
      Ha en super lørdag videre!

    4. Hei
      Jeg sliter selv med at jeg reagerer på meierprodukter, men etter at jeg gikk over til å bruke soyamelk istedet for vanlig melk spiller magen bedre på lag. jeg spiser fortsatt cottage chesse, skyr osv, men den totale melkemengden er redusert og det har gjort hverdagen litt lettere for meg

    5. Lørdag <3
      Er enig med deg, det øs-pøs regner ute og da kan man like gjerne jobbe. . Hvorfor ikke!
      Jeg skal selv sette meg ned med skolearbeid nå, og kjenner at det er helt ok altså:)
      Ha en flott arbeids-lørdag:)

    6. Jeg har gjort det samme som deg i grunn, jobbet på sats til kl: 13. Trent 1 times tid, løp hjem og fikk i meg mat. Tatt et deilig bad og skal snart få på litt fin klær, ut å spise med noen venniner og kino ikveld. 🙂 Ha en fin lørdagskveld!

    7. Du inspirerer meg og jeg leser bloggen din hverdag! 🙂 Takket være deg har jeg begynt å trene 3 dager i uken 🙂

    8. Ikke rart det er vanskelig a kutte ut meieriprodukter nar man er mye i farten, men selv pleier jeg a slite med samme og det hjelper veldig med en god salat og en kyllingfilet til enhver tid i en boks 🙂 Ha en super helg, Maren!!

    9. Hei Maren!
      Jeg skrev ganske mye om dette med melk og allergi/intoleranse her om dagen, men må bare tilføye dette! Verken jeg eller sønnen min tåler melk. Han er allergisk, jeg er intolerant. Anbefalingen jeg fikk fra legen som var flink på dette, var å kutte ALT av melkeprodukter i 1-2 uker. Så kan man sakte begynte å innføre litt melkeprodukter, og dermed finne ut hvor mye og hva slags produkter som går bra å spise eller drikke. Poenget med å kutte alt var rett og slett at magen og kroppen skal “nullstille” seg, og at man også lettere kan finne ut hvilke produkter man tåler. Jeg kan feks spise en pizzabit, dersom jeg ikke har spist noe melkeprodukter på en stund.
      Det er jo bare snakk om en kort periode man bør holde seg helt unna, og den første tiden er absolutt verst. Man lærer seg å planlegge helt fint og få i seg nok mat i en travel hverdag – selv om det ikke nødvendigvis er melkeprodukter 😉 Jeg har en jobb der jeg jobber flere døgn sammenhengende, og kan risikere å bli sittende i bilen i opptil 16 timer sammenhengende (ambulanse). Det er utfordrende å spise riktig når det er slik, men alt er mulig!
      Når det er sagt, så prøv å spise produkter med lite melkesukker. Gulost og proteinpulver kan de aller fleste spise litt av, for eksempel brunost er en killer. Mange tåler godt syrnede produkter også. Håper virkelig det løser seg med å kutte noe 🙂 Hvis det ikke fungerer ville jeg prøvd å kutte alt i en kort periode.

    10. Hei!
      Lurte bare på om du kunne legge ut oppskrifta tel di knekkebrødan? 🙂
      Såg utrulig godt ut!
      Du e flott Maren! Stå på 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg