Tid for te <3

Jeg smiler og smiler om dagen! Jeg teller ned til jeg kan flytte inn i den nye leiligheten, i dag er det akkurat 14 dager! Oh joy 🙂 I dag ble det en sen oppdatering fra denne kanten da dagen min har gått i ett. Jeg startet morgen på min faste fine måte, med kaffekoppen, tente lys, God morgen Norge og en stor porsjon havregrøt. Jeg krøllet meg opp i sofaen og koste meg en liten havtime før jeg hoppet i treningsklærne og dro på jobb! Jeg startet dagen med en ny og spennende gruppetime på SATS. (luksus å jobbe på treningsenter da blir det enkelt å kombinere jobb og trening) Timen heter BUTT YOU CAN, og holdes av Porscha Morgen. Porscha er et fyrverkeri av en instruktør, og en av de aller dyktigste damene jeg kjenner. Hun er så PÅ og så tilstede, energien hennes lyser opp hele rommet og jeg blir rett og slett inspirert av å være i samme rom som henne. Jeg har jobbet sammen med Porscha i flere år, først i World Gym (gold’s gym) og nå gjenforenes vi på Sats Solli.

Timen heter som sagt Butt you can, og det er 60 minutter med rumpetrening! Jeg hater å trene ben, og sliter med å finne øvelser som virkelig tar ordentlgi tak i gluteus. Jeg kjenner det selvfølgelig i standard øvelser som dype knebøy, kick back, strak mark osv, men jeg har enda ikke funnet den ene øvelsen (bortsett fra kanskje glute brigde) som virkelig river i setemusklaturen. I dag derimot introduserte Porscha oss for et par øvelser som virkelig tok tak. Lurer du på hvilke? Vel, test ut Butt you can på SATS solli plass 😉 Jeg har planer om å ha tidenes bootey sommeren 2013, her snakker vi Brazilian-size som virkelig strutter!! haha. Så da er det bare å jobbe på!

Etter jobb tittet jeg innom LIFE i bogsdtadveien, og der hadde de fått inn så mye deilig te. Høsten er te-tid for min del, og det passet derfor perfekt med litt påfyll av deilig te i ulike smaker. Jeg er ekstra spent på de to typene Julete jeg fant. Polcadottsmak på den ene, og pepperkakesmak på den andre. mmmm 🙂 Jeg hadde problemer med å velge hvilke jeg skulle ta, da de hadde en hel vegg fylt med ulike gode type te. Luksusproblem!  Jeg klarte såvidt å stå i mot å kjøpe med meg sjokolade søtet med Stevia, som nå endelig er i butikk. Dette har de hatt i sverige lenge, og jeg har ventet på at de endelig skulle komme til Norge. Nå har Life bogstadveien fått dem inn, og jeg skal stikke innom igjen i helgen og kjøpe med meg et par. Jeg fikk også kjøpt med meg påfyll av stevia, denne gangen i pulverform. Tidligere har jeg brukt dråper mest, men Stveia i pulverform ser ut som og fungerer akkurat som vanlig sukker, bare uten noen kalorier og uten at det påvirker blodsukkeret ditt. Det er også mye søtere enn sukker, og du trenger derfor svært lite.

Nå skal jeg lage meg en stor kopp te, og krype under pleddet en liten time, før mer jobb venter!

Smiiil Maren

 

16 kommentarer
    1. Åh, men på sats lhg i bergen har dei ikkje timen og eg vil GJERNE vite ka øvelse du snakker om! PLIS røp det 😉 Eg synest hip thrust fungerer, av og til, men den hresens kontakten på rumpa komer og går. Synest at seteløft eller lårcurl i slynge fungerer på rumpa, men bakside lår svir lenge før det svir i rumpa!!
      Håper du få ein nydeleg dag vidare og at du vil røpe øvelsen 😉

    2. Første gang jeg kommenterer her:p men må si det er en veldig fin blogg og det er en motiverende blogg:))
      Jeg måtte bare skrive når jeg så du hadde vært på time med Porscha, hadde henne som earobic trener før, utrolig kul dame med mye energi:D Sykt bra de timene med henne, så kan tenke meg Butt You Can timene også er veldig bra:)

    3. Forstår godt at du teller ned! 🙂 Hadde jeg gjort også!
      Og kunne gjort mye for en kopp te nå, men har ikke vannkoker på rommet dessverre 🙁
      GLEDER meg sånn til å trene bein igjen! Aner nesten ikke hvilke øvelser jeg skal ta, hah.

    4. grattis med ny leilighet!! så spennende!!
      Var egentlig ikke så interiør-opptatt før jeg fikk egen leilighet,men da jeg og min mann kjøpte vår første leilighet på Majorstua ble plutselig en ny verden åpnet for meg. Er så utrolig gøy å innrede sitt eget hjem! Dyrt men gøy;)
      Høres fristende ut å prøve sats sin nye time,men her i byen er det ikke sats senter,dessverre.FÅr heller kjøre på med utfall og knebøy til den store gullmedaljen;)

    5. Super blogg du har! Du oser energi og glede, og det liker jeg! I tillegg er du virkelig en inspirasjon på treningsfronten, jeg sitter bare her og tenker HOW the hell…? Bra jobbet 😀
      Nå skulle jeg melde meg på denne timen som du skriver om, men den finnes ikke på Sats sine sider? 🙁 Er det noe som er mitt mål også så er det å ha booooty til sommeren og den skal være stram og ikke bare stor! Så jeg vil vil vil på timen 🙂 Hvor melder jeg meg på?
      -B

    6. Først og fremst takk for at du blogger, er alltid like koselig å titte innom for litt inspirasjon til en sunn livsstil.De te-typene så virkelig gode ut…Jeg er skikkelig fan av te om høsten jeg også. Stevia er et perfekt alternativ til sukker, og pulverform er veldig enkelt å bruke både i bakst og drikke. Jeg kjøpte noen pakker fra iherb.com som er perfekt til en kopp te og lette å frakte med seg rundt. Tror de kostet rundt 7 dollar eller noe i den duren for 100 pk. De anbefaler jeg. Søk på Stevia i søkefeltet så får du de opp. Da får du spart noen kr i forhold til butikkene her hjemme, og de er supre å ha i bakhånd i vesken når man er på cafe eller lignende. Caroline…

    7. What?! Du må jo dele rumpeøvelsene med oss! For oss som bor over 30 mil fra Oslo, blir det lite aktuelt å reise så langt for en gruppetime 🙁

    8. Ingvild: Hehe, ingen grunn til panikk;) Det er snakk om øvelser som hofteløft, hælløft mot taket (stående på alle fire) hoppende utfall, og skøytehopp. Test dem ut! Hvis du ikke vet hvordan de utføres så googler du eller søker på youtube. Lykke til med trening, og god helg:)

    9. Gingerbread-teen har jeg akkurat lagt i handlekurven hos iHerb! Har du noen andre forslag til ting jeg kan bestille derfra? Tenkte å prøve chiafrø også, elsker å teste nye produkter 😀

    10. Cecilie Lykke: Jeg bestiller ofte litt forskjellige produkter fra Walden farms. Jeg liker spesielt godt honey dijon dressingen. Go lean frokostblandingen er også et must!! ellers er det ofte stevia i ulike smaker på min handleliste, samt litt atkinsbarer og annet digg. ( mulberrys, kakaonibs, goji bær, tørket aprikoser, nøtter osv ) krydder og te er også ofte med på bestillingen. M 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg