Stay in bed

Er det ikke merkelig hvordan treningslysten og motivasjonen bobler over når man ikke har mulighet til å trene, og ofte glimter til med sitt fravær når du faktisk har tid og mulighet. Slik er det hvertfall ofte for meg. Jeg ligger her i sengen, med sår hals og dunkende hode, jeg har så lyst å hoppe opp av sengen å komme meg på trening, men i dag må jeg nok pent holde sengen. I dag blir tights, pulsklokke og løpesko byttet ut med ullgenser, ullsokker og halspastiller. Jeg ligger her ikledd ull fra topp til tå, ved sengen ligger nyinnkjøpte høstmagasiner, og i vinduskarmen står en stor kopp kakao! Jeg har også et par filmer jeg enda ikke har fått sett og jeg har et kjøleskap fyllt opp av godsaker. Så kanskje denne stay-in-bed dagen ikke blir så fæl likevel? Hvis man bare prøver å se bort i fra formen, og heller prøve å gjøre omgivelsene så hyggelig som mulig. Det er forskjell på hvordan man Har det, og hvordan man Tar det:)

Jeg tenkte å bruke denne stay in bed dagen på å jobbe litt med min kjære blogg. Så fortell meg fine dere, hva vil dere lese om på Fitliving fremover? Jeg har allerede fått forespørsel om jeg kan legge ut en typisk matdag, og fortelle litt om hvordan jeg trener nå. Det er klart jeg kan! Men jeg trenger flere tips fra dere, så nå er det bare å ønske i vei. Hva vil dere lese mer om her på fitliving?

Nå skal jeg krype under dyna igjen, og sette på en koselig film. Mer fra denne kanten senere.

Jeg ønsker dere en nydelig uke!

Smiiil Maren

47 kommentarer
    1. Matpakketips og oppskrifter er alltid interessant! Liker også når du legger ut videoer av øvelser 🙂

    2. Fint innlegg!
      Vi er fire engasjerte elever, som prøver å sette mer fokus på de glemte krisene i verden. Derfor har vi laget en blogg, og det ville bety mye for oss om du ville ta en titt 🙂

    3. Jeg vet ikke om du har gjort dette før, men hva med å plukke ut f.eks 1 – 5 spm i uken som du kan svare litt utdypende på? F.eks om noen skriver litt info om seg selv, og hva de ønsker å oppnå innen trening, så kunne du laget et innlegg med råd og tips. Tror mange ville hatt nytte av å lese sånne type personlige svar, det er sikkert mange som ønsker det samme innen helse, kost og trening 🙂
      Jeg liker også veldig godt teknikk-videoer, hvor man viser den korrekte utførelsen av en øvelse, og også hvordan man ikke skal utføre den.
      God bedring, sunshine!

    4. God bedring, Maren! Lurt å holde senga sånn at du blir frisk så fort som mulig 😉
      Jeg kunne gjerne tenkt meg å lese litt om hvordan man går ned i fettprosent, uten å gå ned i vekt/muskelmasse. Du skrev jo at du trente for å gå ned i fettprosent her en periode, så tenkte du kanskje hadde mange lure og nyttige råd 😀

    5. Hei 🙂
      Takk for en fantastisk bra blogg. Jeg kom over den for ikke så lenge siden og er blitt hektet.
      Jeg er nå gravid i 8. måned, og har det ennå (*bank i bordet*) helt topp og trener mye. Jeg begynner også å studere personlig trener i februar på AFPT.
      I det jeg godkjente vilkårene for skolen begynte jeg å tenke, og kanskje angre litt. Hva om jeg ikke klarer dette… jeg har jo ikke erfaring med personlig trening. Eneste jeg har erfaring med er min egen trening, både alene og sammen med andre. Jeg trener 5-6 dager i uken, og er veeeldig intressert i trening og kosthold. Meldte meg i samme slengen på kursen “maksimal fettforbrenning”, ettersom jeg sikkert trenger litt tips etter en 9 måneders graviditet 😉
      Uansett, det jeg skulle spørre om; Kan ikke du fortelle hvordan du hadde det FØR du studerte til PT? Var du instruktør eller trener noen plass? Eller trente du bare “vanlig” på egen hånd?
      Hvordan gikk du frem for å få jobb etter studiene?
      Jeg har en master i økonomi også, men etter noen år på kontor holder jeg på å bli gal. Jeg MÅ gjøre noe mer aktivt. Tror du det finnes muligheter for å kombinere PT-jobb med kontorjobb? For eksempel jobbe 50/50?
      Jeg ønsker også selv en PT etter endt svangerskap. Har du mye ledig tid, eller er du fullbooket? 😉
      Mye spørsmål her nå, håper du kan svare 🙂

    6. Vil lese om hvordan en kan opprettholde et sunt kosthold På studentbudsjett! Mtp matpakke- og middagstips ol 🙂

    7. Kunne tenkt meg at du kunne tipse oss lesere om flere sunne mattips og treningstips, og feks ha “7 days challenge” hvor du får oss lesere med på effektive og gode trenignsøkter hver dag:D Hadde også vært gøy om du kunne skrevet en slags “oppskrift” på hvordan man strammer opp kroppen best mulig, både kosthold og effektive treningsøkter/intervaller. Men ellers er du veldigveldig flink til å dekke behovene til en sunn og lærerik blogg:D

    8. Uffda, god bedring, skjønne Maren! Jeg vet ikke om du har gjort det før, men kunne du laget en liste med iherb-favorittene dine? Kanskje du kunne skrevet litt om dine favoritt treningsmetoder og styrkeøvelser? Liste opp dine favorittoppskrifter? Kanskje du har noen fine oppskrifter for en vegetarianer som meg? Elsker favorittlister som du skjønner 😀 Hadde også vært supert med litt musikktips om du liker det. Som sagt, god bedring! Elsker bloggen din!

    9. Hei:-)
      Jeg lurer på om du kan legge ut et styrkeprogram for oss mellom nybegynner og fitnessutøver? Jeg trener ca fem ganger i uken, der tre av de er styrkeøkter. En typisk uke er; mandag – styrke overkropp, tirsdag – intervall, onsdag – styrke mage/rumpe/lår, torsdag – løpe mellom 5 – 10 km, fredag – styrke ben, og i helgene går jeg gjerne på tur ute 🙂 Jeg sliter imidlertid å vite hvilke øvelser jeg bør trene for å få trent hele kroppen, hvilke som er mest effektiv, og når jeg bør trene de i forhold til kondisjonsøktene. Det blir som regel veldig ad hock, og ingen struktur i treningen. Tviler på at jeg er den eneste som sliter med dette 🙂
      God bedring!! 🙂

    10. omega 3:6 balansen og betennelser vil jeg VELDIG glad og takknemmelig om du skriver om! 😀 God bedring – du er nok frisk og rask og klar for trening snart igjen! 😉

    11. ? Elsker videoer av øvelser, slik at man får inspo til nye øvelser samt at man lærer å gjøre de riktig 🙂
      ? Mattips er alltid nyttig – syns det er vanskelig å spise “sunt”, da jeg har kuttet ut brød i hverdagen min. Er ikke så fan av cottage cheese, og blir litt lei av å drikke smoothie hver dag :/
      ? Kanskje lage en liste over ting man kan spise til frokost, lunsj, middag, kvelds og mellommåltider?
      ? Kanskje du kunne satt opp et nybegynnerprogram? Eller hvertfall forklart hva man burde trene i.f.t hva man ønsker å oppnå?
      STÅ PÅ!!! SUPER blogg!! 😀

    12. God bedring, kjære bloggfavoritt 🙂 Håper du blir fort frisk! Jeg kunne gjerne tenke meg å høre litt om hvordan du varmer opp spesifikke muskelgrupper før tunge styrkeøkter. Eller i det hele tatt hva du tenker om oppvarming og uttøying. Og så henger jeg meg på de andre her om noen tanker om å gå ned i fettprosent og kombinasjon av styrke og kardiotrening da etc.

    13. God bedring Maren! Som nevnt tidligere er dette min absolutte favorittblogg! Masse motivasjon, gode kostholds og treningstips. Jeg skriver under på Henriette sin kommentar over, om å gå ned i fettprosent og kombinasjon av styrke og kardio. Tenker også litt på hvor langt er det forsvarlig å gå, før det begynner å tære på vitalfunksjoner og hormonbalanse? Eller er dette individuelt? Det er mye fokus rundt dette med fettprosent, kanskje litt for mye til tider – og litt feil fokus? Nettopp derfor tror jeg det kunne vært et flott tema å ta opp!
      Lurer også på litt rundt dette å trene uten mat i magen, for ofte/når/hva man bør spise på en treningsdag. Litt nysgjerrig på BCCA også, da du fortalte for en stund tilbake at du testet ut dette! Synes du det har noen effekt på deg?

    14. Hei !
      Super blogg! Har vel igrunnen samme mening som flere av de som allerede har kommentert her. Svar på spørsmålrundene og mere matoppskrifter! Gjerne m ingredienser som alle kan få tak i på en lokal joker og ikke bare såkalte spesialvarer fra supernature og store menybutikker. Ikke alle som har samma muligheten til å få tak i ting som du har i tigerstaden…
      Gjerne også videoer om hvordan man skal utføre ulike øvelser, gjerne øvelser man kan gjøre hjemme i stua og ikke bare på treningsstudio.
      Du får ha god bedring og kos deg under teppe m filmer 🙂

    15. Jeg lurer på om du kan skrive om det å gå ned i fettprosent, hvordan trene og spise for å oppnå best mulig resultater:)
      og om du kan skrive hvordan vi kan kontakte deg, for å få et kostholdsprogram, og evt. priser:) bloggen din er super, og du gir meg masse motivasjon:)
      god bedring;)

    16. Hei Maren! 🙂
      Jeg kom over bloggen din for et par ukers tid siden, og har siden det blitt en fast tilhenger! Bloggen din er en ren inspirasjonskilde når det kommer til trening og kosthold 🙂 Tusen takk for det! For min del er jeg opptatt av mat, og leter stadig etter nye flotte retter jeg kan prøve ut på kjøkkenet. Så om du har noen flere oppskrifter o.l. hadde de blitt tatt i mot med et stort smil!
      God bedring!! 🙂

    17. Jeg kunne tenkt meg å lese om hvordan man burde spise for å gå ned i fettprosent uten å miste muskelmasse…Og kor mange måltider du mener man burde spise hver dag!

    18. jeg vil lese mer om sunn mat som du lager, og hvordan trene riktig og hvordan trene bra for å få bra kropp 🙂

    19. Tips til treningsmusikk! Hva hører du på når du trener styrke, løper intervaller, går tur osv.
      God bedring Maren, og ta vare på deg selv 🙂

    20. Jeg er også veldig interessert i treningsmusikk altså. Og i tillegg så synes jeg det er supert når du legger ut videoer av øvelser.. Jeg må liksom se det live for å skjønner noe av alle de navnene du skriver på øvelsene du gjør. Har allerede tatt med noen av de øvelsene du har lagt ut film av i mitt treningsprogram:) Du er flink Maren!

    21. Trine: Jeg brukr aldri musikk på styrketrening, da må jeg ha fokus, og jeg klarer ikke helt det med masse musikk på! Når jeg løper er det heftig musikk på gang, og den skal jeg selvfølgelig dele med dere 😉

    22. Mari: Tusen takk 🙂 Gratulerer, så herlig. Godt å høre at du fremdeles er i fin form og er aktiv! Så gøy at du har søkt AFPT – du kommer ikke til å angre. Ikke vær redd for at du ikke har noe særlig erfaring før du starter, det er faktisk bare positivt, for da har du ingen vranglære fra før som må endres, og du lærer det som er rett med en gang 😉 Fagsamlingen maksimal fettforbrenning er helt super!! Jeg lærte enormt mye på den, så den må du virkelig glede deg til:)

      Jeg jobbet som instruktør før PT ja, og litt veileder i studio. Jeg tok idrett grunnfag, og kostholdsveileder og treningsveileder før PT. Jeg søkte på flere treningsentere etter endt studie, og fikk tilbud fra flere. Jeg følte at det var enkelt å få jobb som PT når man har papirer fra AFPT!

      Ja det er absolutt mulig å kombinere;) Når det gjelder PTtimer med meg så har jeg fremdeles litt ledig kapasitet. send meg en mail du, så tar vi det derfra:)

      Ønsker deg en herlig dag!
      Maren

    23. Hei!
      Lurte på om du kunne skrive et innlegg hvordan det er å jobbe som PT og hvordan studier du har tatt for å bli det 🙂
      God Bedring!

    24. Jeg kunne tenke meg tips til å gå ned de siste vanskelig kiloene og hvordan man holder vekta når målet er nådd. Hvordan spise og hvordan trene i forhold til dette 🙂

    25. 🙂
      Tar gjerne i mot flere treningsvideoer! Har tatt i bruk mange av de øvelsene du har lagt ut her! 😀
      Blir også storfornøyd om du kommer med tips til kondisjonstrening..
      Og som flere andre har skrevet her; Oppskrifter på sunn og god mat! Både frokost, lunsj, middag, kvelds osv.
      – Frida 🙂

    26. Jeg kunne tenke meg å se et eksempel på et fullkroppsprogram for en “videregående” nybegynner (om det går an å si det) med to økter i uka. 🙂

    27. Synes det hadde vært kjempe flott med litt fler oppskrifter, både middag, bakst og snacks 😉 Sunn så klart 🙂

    28. Kunne du lagt ut enda flere videoer? Synes det er veldig inspirerende med filmer om hvordan du gjør øvelsene 🙂

    29. Hei. Så fin blogg du har 🙂 Har et par spørsmål som jeg håper du vil svare på 🙂
      Hva er det som gjør at spelt mel er så bra?
      Hvorfor er Pepsi Max ok å drikke? Ser at det er så mange som drikker det når de er på diett.
      Og, kan du forklare hva som gjør at Gerilja Cardio er så bra? Jeg prøver å løpe det et par ganger i uken med 20 sek på og 10 sek hvile x 8. Kjenner at kroppen tar seg skikkelig ut bare på 4 minutter og det er jo supert 😀 men lurer da på hva er det som skjer med kroppen i så korte og harde intervaller? 🙂

    30. Kathrine: Grunnen til at mange drikker pepsi max på diett er fordi det ikke inneholder kalorier eller sukker. Det inneholder en haug av tilsetningstoffer, og det er jo en diskusjon om det er så bra da, men der har du hvertfall svaret på spøråmålet ditt. Speltlomper har et litt mer gunstig næringsinnhold enn de vanlige potetlompene, men det skiller ikke så enormt mye. Jeg har av og til kjøpt vanlige lomper dersom jeg absolutt ikke finner spelt. Jeg synes også spelt er bedr epå smak! Jeg trives best med kortintervaller, og det er derfor jeg kjører det. Jeg bruker ikke gerilja, og har aldri uttalt at dette er unikt og spesielt bra, så det må du nesten spørre noen andre om:):) Smil M

    31. Kristine: Jepp! Har en til på lur som kommer i dag eller i morgen. Jeg er avhengi av å trene sammen med noen for å få filmet, men skal prøve å få til noen fine filmer ila helgen! Noe spesielt du ønsker film av? (feks: skuldertrening, ryggtrening, ben, armer, osv ? )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg