Alltid sulten på mer kunnskap!!

Jeg elsker jobben min, jeg elsker faget, og jeg elsker å utvikle meg som personlig trener! Jeg er så takknemig for at det finnes skoler som tilbyr oppdatert materiale, og som alltid leverer det siste innenfor forskningen. Akademiet for personlig trening er en slik skole. Som de fleste av dere vet så tok jeg min PTutdannelse hos AFPT, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd med oppbygningen av studiet, foreleserene, pensum, praksisen og all tilleggs kunnskapet studiet tilbyr. Vi lærte så enormt mye ekstra, og jeg føler at vi fra afpt står utrolig sterkt når vi kommer ut i arbeidslivet. AFPT står for kvalitet, det finnes det ingen tvil om!! De henter inn forelesere med spesialkompetanse på de ulike temaene, og de leverer alltid helt oppdatert fagmateriale.

AFPT har ikke bare PTutdannelse, de har flere spennende utdannelser og fagsamlinger. Det er jeg utrolig glad for, fordi dette betyr at jeg kan lære enda mer og fortsette å utvikle meg som PT. Jeg anbefaer dere å ta en titt innom AFPT sin kurskalender HER for å sjekke ut alt det spennende de tibyr. Jeg anbefaler PTutdannelsen hos AFPT på det sterkeste. Jeg har så mye godt å si om studiet at det nesten er vanskelig for meg å få satt ord på det, men la meg forsøke:

  • Kvalitet
  • Seriøsistet
  • Fin kombinasjon mellom teori og praksis
  • Oppdatert fagstoff
  • Informative og oversiktelig pensumbøker, med gode ilustrasjoner.
  • Motiverte og engasjerte forelesere med spesial kompetanse
  • Foreleserene har en unik evne til å motivere sine elever
  • Utdannelsen dekker et enormt bredt spekter innenfor helse, treningslære, ernæring, skader, anatomi, fysiologi, biomekanikk, stretching.
  • Spennende og hyperaktuelt tileggs kunnskap (stikkord: prehab, rehab, dynamisk stretcing, triggerpunker)
  • Helgebasert slik at man kobinere det med jobb/skole

 

Jeg skal selv ta flere fagsamlinger hos AFPT i høst. Jeg har meldt meg opp til Massasjekurset og fagsamlingen: Alt du behøver å vite for å lykkes! Jeg snuser også litt på coaching og Rehab trainer. Jeg ser også at fagsamlingen Maksimal fettforbrenning og vektreduksjon er satt opp igjen, og den anbefaler jeg ALLE å få med seg. Jeg har allerede tatt denne, og lærte enormt mye som jeg både bruker på kunder og for min egen del. Jeg vurderer å ta denne fagsamlingen igjen for kjenner jeg AFPT rett så har de masse ny forskning å komme med!!

Hvis du har noen spørsmål omkring PTutdannelsen hos AFPT eller de ulike fagsamlingene så spør i vei, så skal jeg svare så godt jeg bare kan!!

Maren

 

12 kommentarer
    1. Så gøy! Tenker selv på å bli PT når jeg er ferdig (eller kommet i gang..) med ernæringsstudiene 🙂 Blir nok noen år til, men man må da alltid ha drømmer!

    2. Hei!
      Kan man ta ærneringsfysiolog studie der?
      Også lurte jeg på om du hadde noe kjennskap til PTutdannelse på Bali? Min PT har nemlig vært der, og det virker som om han er ganske så clueless. Jeg vet mer enn han om styrketrening, og det sier litt. Er denne utannelsen på Bali bare tull?

    3. Hva tok du før den utdannelsen? Er det noe en MÅ ha for å komme inn der?hvor mange år var det og hvor mye kosta det?:):) mange spm, men jeg har blitt mer og mer interessert i PT og lurer å om jeg vil bli det:) håper på svar!! OG ja te flere treningsfilmer!! Det er helt tipp topp for både inspirasjonen, læring og motivasjon!

    4. Neimen så utrolig rart at du kom med dette innlegget akuratt i dag! Jeg har nemmelig nettopp vært på karrieredag med SAFE, hvor vi ble tilbudt utdanninger til 50% avslag. Jeg har nok ikke tid til å ta noe PT nå, dette siste påret på VGS, men vurderer å ta gruppetrening med enten sykkel eller aerobic. Ordinærpris er 1800, men vi får det nå til 9000,- Hva sier du?
      Det innebærer nok at jeg må flytte oppkjøringstimen min, noe jeg IKKE liker så godt, derfor vurderer jeg å se på samme typen opplæring med Afpt.
      Jeg har også vurdert å ta pt utdanning via active education, men fikk råd fra en erfaren PT i Bergen om å heller velge en annen arena enn, hvertfall den på Bali..
      Har du noen råd til en treningsglad og litt (les: veldig) forvirret jente, som bare vil lære videre og formidle treningsglede til mennesker rundt meg?! 😀
      Ha en fin dag videre, og ikke minst helg!

    5. Bor på “fosen halvøya” utenfor tr.heim, hvilke muligheter har man for og kunne ta en slik utdannelse, nett studie? Så Tr.heim ikke sto oppført….

    6. Jeg skal melde meg på denne fagsamlinga: Maksimal fettforbrenning og vektreduksjon. Hva synes du om den fagsamlinga? 🙂 Og blir du sponset av AFPT?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg