Duracell-onsdag!!

For en dag dette har vært! Det har gått i ett fra klokken 11 til nå kl 20. Jeg rakk såvidt å hive innpå litt lunsj i dag, og det var kun fordi den ene kunden min (heldigvis) var litt forsinket til timen vår i dag. Hjelpes, slike dager er noe av det beste jeg vet, men jeg skal innrømme at jeg liker best å ha tid til å sitte rolig ned å ha minimum 20 minutter til å kose meg med maten min. Dagens lunsj var enkel, men veldig god. Dette er typisk Marenlunsj på farten: Salat, laks, speltlomper, kesam og frukt.


Været i dag har vært helt fantastisk, og jeg kjørte derfor flere av kundene mine utendørs. Det var en utrolig positiv opplevelse. Vi kjørte på med brutale bakkeintervaller og diverse styrkeøvelser i sirkel. Det ble noen super effektive timer, hvem trenger vel treningsenter når man har bratte bakker, benker og frisk luft? Jeg har også fått trent min egen kropp litt også i dag, litt mer enn planlagt til og med! Planen var en rolig 40 minutters restitusjonsjogg på mølla, halveis inn i økta kom en PTkollega løpende bort og utfordret meg til å bli med gutta-boys på en intensiv styrkeintervall-økt i transformerburet. Jeg sier aldri nei til en utfordring, og spesielt ikke når de store muskelgutta ypper til konkurranse. Så vi kjørte på. 40 sekunder arbeid, 20 sekunders hvile, 6 ulike øvelser, 3 runder. Det ble en svett, intens og forrykende effektiv økt! Just the way I like it! Jeg lar meg lett rive med, og er et skikkelig konkurranse menneske, så jeg gav på alt jeg hadde, og glemte helt bort at jeg hadde avtalt en styrkeøkt på ben med Mette etter jobb. En avtale er en avtale, så etter et par PTkunder til, en god porsjon mat (les: karbohydrater) og en energidrikk var jeg klar for ny økt.

Jeg HATER å trene ben. Jeg har alltid hatet det, og fikk bekreftet i dag at jeg fremdeles hater det. MEN, ja for det er faktisk et lite men her, jeg merket i dag at det er store sjanser for at dette hatet kan bli litt mindre dersom jeg fortsetter å trene ben sammen med Mette. Hun er nemlig en mester til å finne gode øvelser som river og får det til å svi i musklaturen, akkurat der man vil at det skal svi. Hun er en mester på å få “kontakt” med musklaturen, og jeg lærte faktisk enormt mye i dag. Det er visse fordeler med å ha en god veninne fra fitnessmiljøet. Vi filmet absolutt alle øvelsene i dag, så nå blir det masse bentrening-inspirasjon fremover. Høres ikke det bra ut??

Mange jenter er redde for å trene bena fordi de er redde for at bena blir store. TULL OG TØYS!! Fett tar mer plass enn muskler, så dersom man trener musklene i bena, vil fettet slippe, og bena bli slanke og markerte. Ingenting er vel mer sexy enn en spretten rumpe og stramme lår? Så glem myten, og tren bena deres jenter! Her kommer en film fra dagens økt. Dype knebøy i smithapparat. Vi gjør knebøy ned til steppkasse, hvor du setter deg helt ned på steppen for så å reise deg opp igjen. På den måten får du virkelig aktivert rumpe.

Vinnerene av konkurransen er kåret ved tilfeldig trekkning! Vinnerene er SOFIE og KRISTINE S. Gratulerer:) Dere har begge fått mail av meg!!

Nå får jeg staks besøk av en god veninne, planene for kvelden er tv, sofa, noe sunn god snacks (bake muffins kanskje) og skravlings. Det er herlig å bo så sentralt i Oslo, da blir det så enkelt for venner å droppe innom på besøk:)

Ha en deilig onsdagskveld kjære dere!!

Smiiil Maren

 

11 kommentarer
    1. Høres ut som en (travel) fin dag! Selv er ben favoritt økta mi! Da jeg føler at jeg får gjort mest, så den blir alltid spart til slutten av uken. Sparer alltid det beste til slutt :):) Ønsker deg en super kveld videre!

    2. JA til beintreningsinspirasjon! Jeg kan heller ikke fordra beintrening, men gjør det allikevel – vet jo hvor bra det er 😉

    3. Har blitt fortalt at det er mye større sjanse for kneskade dersom man går så langt ned, sammenlignet med når man går ned til 90 graders vinkel, men så er det utrolig mange erfarne som gjør det – er det ikke så farlig likevel? 🙂 ingen tvil om at det føles som at det tar bedre jo lenger ned man går, så vil jo gjerne gjøre det hvis risiko for skade ikke er så stor 🙂

    4. Er ikke Smith maskin dumt å bruke fremfor “fri stang”? Får ikke lov av pt’n min feks å ta knebøy i den fordi det er “juks”.. Er for stiv på baksiden og kommer ikke langt nok ned(90 grader) med stang men klarer det i Smith maskinen, ville du anbefalt å bruke Smith maskin til jeg er myk nok eller alternativ øvelse? Topp med mere beintrening!

    5. Hallo!
      Ville bare takke for god inspirasjon til ny ryggøvelse på ett av dine tidligere innlegg.
      Prøvde den ut i går, og i dag kjenner jeg det på ale de rette stedene, supert!
      Ha en super dag 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg