Intervaller og Thaigryte!

I dag startet jeg dagen med intervalltrening. Denne gangen ble det en litt anderledes type intervaller. Jeg kjører som regel på, og spurter det jeg makter til jeg er helt tom. Nå går jeg inn i en ny periode i treningen min, hvor jeg vil endre litt på kondisjonstreningen, og kjøre en ny type intervaller. Jeg sliter med å motivere meg til de aller hardeste intervalløktene, og det blir derfortil at jeg rett og slett dropper dem noen ganger! Mine nye intervaller er som følger: 20 minutter moderat gange, 3 minutter jogg, 1 minutt spurt x 5 og 10 minutter moderat gange til slutt. Jeg går på 6,5 km/t, jogger på 8km/t og løper på 13 km/t, med andre ord ikke fryktelig hardt, men det er virkelig effektivt. Jeg svettet som en galning, og fikk en super kondisjonsøkt!! Test den ut og se hvordan du responderer på denne typen intervaller.

Etter trening var det tid for PTkunder, og nå er jeg bare hjemme en rask tur før jeg skal tilbake på sats å ha et par kunder til! Jeg koser meg så om dagen, jeg trives så godt på Sats og jeg føler jeg er heldig som har fått så mange fine kunder allerede!

Jeg dro innom butikken på vei hjem og handlet med meg alt jeg trenger til Johan sin Thaigryte, så nå skal jeg kokkelere og se om jeg kan klare å lage den like god. For å lage Thaigryten til to veldig sultne personer trenger du:

  • 1 1/2 boks Kokkosmelk
  • 3 Kylling filet
  • 3 ts Red curry paste
  • 1 boks minimais
  • 7 store champinjong
  • 4 ss raspet ingefær (ca en fersk ingefær rot)
  • 3 hele paprika (rød og grønn)
  • 1 pose boil in bag jasmin Ris (2 porsjoner i en pose)

Varm opp kokkosmelken i en kjele, tilsett curry paste og bland dette sammen. Så kutter du opp kyllingen i biter og steker dem litt i pannen med det krydder du foretrekker, jeg bruker curry powder og salt. Tilsett kyllingen i kokkosmelken og la det koke opp. Så kutter du opp alt av grønnsaker. Her bruker du det du ønsker, jeg bruker paprika (gjere i flere farger, det gir et delikat preg på retten) minimais, ingefær, og champinjong. Tilsett grønnsakene i gryten og la alt små puttre.

Dette er en super rett å servere gjester, da den kan stå å kose seg en god stund på konfyren. Husk å vente litt med tilsette grønnsakene, blir de liggende for lenge i gryten så mister de “sprøheten” og jeg personlig synes det er best når grønnsakene har litt mostand i seg. Lykke til med thaigryten, og gi meg gjerne en tilbakemleding på hvordan den smakte:)

Nå skal jeg komme meg tilbake på Sats og trene et par kunder til! I kveld skal jeg på hudscanning på ChillSpa. Jeg aner ikke hva jeg har sagt ja til, så dette får dere en oppdatering på senere!:)

Ha en strålende mandag!

Smiiil Maren

23 kommentarer
    1. 20 minutter moderat gange, 3 minutter jogg, (1 minutt spurt x 5) og 10 minutter moderat gange til slutt – mener du spurt 1 minutt og stopp en stund? eller hva mentes med den? 🙂

    2. Jeg er en kardio freak, og løpe er det jeg liker aller mest av trening.. Kjører selv langkjøringer på 14-18 km starter på 10-11km/t og stiger gradvis oppover i hastighet! Eller når jeg har intervaller kjører jeg 4×4 intervaller, eller noe jeg kaller pyramide intervaller. Alle disse starter på 12 km/t 😉 men gud så deilig følelse jeg får etterpå..
      Men du er absolutt kjempeflink, ikke minst når du ikke synes hardeintervaller er noe særlig.. Så bare stå på Maren 😉

    3. Tusen takk for både intervalltips og middagstips! begge skal testes ut 🙂
      men hvor lang pause har du i mellom hver 1 min spurt x 5?

    4. Takk for intervall-tips 🙂 Skal teste det ut i morgen.
      Elsker thaimat, den oppskriften frister bra ja 😉
      Ha en fortsatt god dag!

    5. Kristine: Sorry, dårlig forklart av meg! Du går i 20 min, jogger i 3 minutter, løper i ett minutt, jogger i 3, løper 2, jogger 3, løper 1, jogger 3, løper 1 (5 ganger) så går du i 10 minutter. Er du med? Dette er en svært rolig form for intervall trening, og passer fint som morgentrening feks:)

    6. Anonym: Du jogger rolig i 3 minutter mellom hver spurt. Altså gå i 20 min, jogg i 3, spurt 1, jogg i 3, spurt 1, jogg i 3, spurt 1 ( 5 ganger) så går du i 10 min igjen. 🙂 🙂

    7. Dette har du sikkert skrevet en del ganger før, men hvor mange styrkeøkter har du i uken? Og hvor mange kardioøkter, både moderat og intervall?
      Og så slenger jeg meg med på spørmålet som flere allerede har stilt…hopper du av mølla mellom spurtene, eller roer du bare ned tempoet?

    8. Lidenskap for ein sunn livssti: På grønland 🙂 Men de selges i alle slike utelnadskebutikkker! Tror det kostet 7kr eller noe. helt topp :):)

    9. Thie: Jeg synes det er digg med knall harde intervaller, og har alltid løpt dem på full speed! Men jeg kjører på knall hardt hele tiden. både med styrke og cardio. Jeg tror det er viktig å variere, og lytte til kroppen! Derfor velger jeg å roe ned litt:)

    10. Yasmine: Gå i 20 min, så Jogger rolig i 3 min, løper 1 min, jogger 3 min, løper 1 min, jogger 3 min, løper 1 (5 ganger) også går du i 10 min. 🙂

    11. Jeg løp meg drittlei på 4×4 intervaller i vår, så i sommer ble det nærmest ingen intervalltrening, men heller fokus på styrke. Nå prøver jeg å få litt mer balanse, med hvertfall én ordentlig kondisjonsøkt i uka, så da må jeg definitivt prøve disse. Takk for tipset! 🙂

    12. Nå henger jeg med, tuusen takk 😀 må absolutt prøves! Og takk for at du legger ut slike, og for at du er en slik motivasjon! Digger deg! Ha en fortsatt fin uke 😀

    13. Kom helt tilfeldig over bloggen din. Og liker den 🙂 Jeg blir fast leser fra nå av. Forresten; du har en fantastisk fin rygg! 🙂

    14. Hei på deg og god kveld 🙂 Da står jeg å lager Thaigryten deres og må si jeg er veldig spent. Det lukter utrolig godt og jeg gleder meg til å smake. God helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg