En sporty lørdag!

Denne dagen har vært aktiv og fin! Jeg startet dagen med en skulderøkt på Sats Bislett. Det er så herlig å trene tidlig på lørdager, senteret er nesten folketomt og det er god plass! Blandt de få som var på Bislett i dag, så var det to herlige blogglesere, så koselig at dere kom bort å sa hei, slikt synes jeg er helt herlig!! Spreke og flotte jenter begge to. Min skulderøkt i dag så slik ut:

Etter trening gikk jeg ut i solen, fant meg en koselig benk og koste meg med etter-trening maten min, som i dag bestod av sjokomelk, to bananer, en nektarin og et eple. Videre gikk turen til Super-nature. Ååå som jeg koser meg på den butikken. Jeg kan ikke forstå hvordan de klarer å skape en så herlig atmosfære der inne, man føler seg alltid spesielt velkommen og superjentene er både søte, imøtekomne og enormt kunnskapsrike! Jeg lærer alltid noe hver gang jeg er innom. I dag plukket jeg med meg litt diverse godsaker. To bokser kålchips, en flaske rent kokkosvann, og rå kakaobiter. Kålchipsen spiste jeg opp nesten før jeg forlot butikken, jeg er så glad i kålchips at det er skremmende! Cocofina kokkosvannet smakte friskt og godt – perfekt etter trening! De små kakaobitene tenker jeg å bruke til å strø over favorittskålen min med cottage cheese og vaniljekesam. Mmmm:)

Det er jo tross alt lørdag i dag, og når jeg likevel var i gang med å knaske i meg supersnacks kjørte jeg på med et par sjokoladebarer også. Disse er fra merket Atkins, og bestilles på Iherb. De kan også kjøpes i diverse helsekostbutikker. Vet bla at Røtter på Frogner og St.hanshaugen har et relativt bra utvalg. Den med kokkos er virkelig min favoritt, den smaker akkurat likt som bountysjokolade, og det er en av mine store favoritter!

Etter besøket hos supernature dro jeg en tur innom skjønne Mette. Vi koste oss med lunsj og skravlings, så koselig! Jeg elsker å trene sammen med Mette, hun er ikke bare en av mine aller nærmeste veninner, men også en av de dyktigste personene jeg kjenner innenfor fitness. Jeg lærer så mye av henne hver eneste gang vi trener sammen. Nå har jeg endelig klart å overtale henne til å joine meg på Sats, og jeg ser frem til mange gode økter sammen fremover. Jeg fikk en pakke i posten i går, med et strikk som brukes til assistert pullups. Jeg hadde jo allerede trent i dag, men Mette ville trene og jeg sittret etter å få teste ut mitt nye strikk som lå ubrukt i baggen. Vel, da ble det Sats på denne jenta igjen da. Godt magen var stapfull av både superchips, sjokolade og digg lunsj. Strikket fungerte over all forventning!!! Jeg var redd jeg hadde fått feil tykkelse, og at det ikke ville funke, men heldigvis så var det helt perfekt og jeg klarte hele seks runder med 4-6 repetisjoner. Jeg fikk filmet en av de siste rundene, så nå kan dere se hvordan assistert pullups med strikk funker:

Nå skal jeg hoppe i dusjen og dra bort til Johan. Han disker opp med Thaimat i kveld, og jeg ser virkelig frem til en kosekveld med deilig mat, og herlig selskap! Thaimat er noe av det aller beste jeg vet, kanskje jeg er så heldig å få oppskriften av han, da skal jeg selvfølgelig dele den med dere!

Nyt lørdagskvelden hjerter!

Smiiiil Maren

12 kommentarer
    1. Jeg lurer på noe, pleier du å varme opp når du bare trener styrke eller begynner du rett på? Jeg pleier som regel å kjøre en intervall før jeg tar styrke, er dette bra eller burde jeg separere de to? Super inspirerende blogg!! 🙂

    2. Hei!
      Det er tydelig at du er flink til å spise sunt og godt, men man ser tydelig at du har en veldig lav fettprosent. Jeg har lest så mange steder hvor farlig det er for kroppen å ha for lite fett, hva tenker du om dette? Har du menstrasjon feks? (personlig, så du trenger ikke svare!) Har du et mål om så lav fettprosent som mulig? Jeg spør absolutt ikke for å være frekk, jeg er bare nysgerrig fordi jeg selv har en for lav fettprosent.
      Tusen takk for en fantastisk blogg, får så mye glede og insprasjon av å være her inne 🙂

    3. Smart! 🙂 Jeg har også kjøpt strikk for å assiste pullupsene mine, men min er oransje. Det er en super måte å få litt hjelp på! Ha en flott lørdagskveld videre!

    4. Du er så fin og sprudlende :-))
      Flott kropp har du også, fine og markerte muskler !
      Har du målt fettprosent/muskelprosent noen gang?
      Har så lyst på slike markerte muskler som du 😀
      Hvilke vekt ligger du ca på?
      Du er motivasjon til tusen..
      Klem Fast leser :-))

    5. Hei vennen :o)
      Gøy å lese bloggen din, gleder meg at du har det gøy i Oslo, MEN du er også savnet her :o)
      Hvor var det du fikk tak i den strikken til assistert pullups? Jeg har lenge tenkt på ¨å få kjøpt en slik, prøvd det før , funker veldig bra :o)
      Klem fra Mariann Fjørtoft 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg