Blu baby, blu!

Oh yes, denne torsdagen er så BLÅ som den kan være å få blitt for min del! Alarmen stod på kl 06.30 fordi jeg hadde en haug av ting som måtte ordnes. Det gikk jo rett i vasken iom at jeg ikke hadde sjans å dra meg opp av sengen før kl 09.30. BRA start Maren! Sulten som en ulv pilte jeg direkte til kjøleskapet, bare for å finne ut at jeg manglet så og si alt for å lage en god frokost! ARG! Trøtt, sulten og sur dro jeg på butikken, hvor de var utsolgt for det jeg skulle ha, og jeg måtte tusle enda lenger for å få handlet. På vei tilbake til leiligheten begynte det selvfølgelig å pøs regne. Dette er små detaljer, men til sammen ble det rett og slett bare en dritt start for min del. Jeg krøp derfor tilbake i senga, lagde meg en stor kopp kaffe mocca og satt på en koselig jentefilm.

Heldigvis startet jeg sent på jobb i dag, og kunne kose meg hjemme noen timer med nyheter på nett, blogger og sjokolade! Yes du hørte riktig, i dag var Stratos det eneste som kunne redde dagen min. Den deilige stratosen gjorde det litt bedre, men jeg kjenner enda at jeg ikke helt klarer å finne frem mitt vanlige lystige humør og positive innstilling! Dette er bare en av de dagene hvor jeg rett og slett ikke gidder å prøve en gang, så her har dere det. En trøtt, sliten og litt sur Maren som synes fryktelig synd på seg selv – helt uten grunn! Er noen som kan kjenne seg igjen i slike dager?

Jeg er som regel alltid blid og positiv på bloggen, og det har jeg både fått ros og kritikk for! Så nå sitter jeg her da, og føler jeg har brukt alle triks i boken. Jeg har sett koselig feelgood-film, jeg har laget deilig kaffe-mocca, jeg har spist sjokolade, jeg har ringt den mest positive personen jeg kjenner og nå er jeg rett og slett tom for ideer om hvordan jeg skal gjøre denne dagen bedre. Så da spør jeg dere, mine fine trofaste lesere. HVA GJØR DU FOR Å SNU RUNDT PÅ EN TRIST DAG??

Håper på mange positive, fine forslag fra dere:)

Maren

19 kommentarer
    1. Litt herlig at du deler slike dager også! Jeg har det nemlig slik så ofte, og føler meg litt alene om å ha slike kjipe dager. Kanskje du kan dra på kino eller bestille take-away mat eller noe sånn? Det synes jeg er ekstra hyggelig på kjipe hverdager. Du har en super blogg, og slike innlegg som dette gjør deg bare enda bedre i mine øyne.

    2. Ååå, akkurat slik hadde jeg det i går! Jeg dro på shopping jeg, kjipt for lommeboka, men godt for mitt humør.

    3. Eller bare godta at enkelte dager er sånn, ikke stress med å være i et humør du egentlig ikke har sjans å være i. Smile igjen, gjør du nok før du aner det:) Lov å synes litt synd i seg selv og klage litt innimellom og 🙂

    4. Kjenner meg veldig godt igjen! Noen dager er bare kjipe uansett hvor mye man prøver å snu dem rundt. Godt å se at noen så sprudlende og glad som deg også kan ha slike dager innimellom. Jeg liker blogger som alltid er positive, men jeg elsker de som er dønn ærlige om både gode og dårlige dager. 🙂
      Noe som ikke nødvendigvis får meg i bedre humør i lengden, men som hvertfall hjelper der og da, er Tumblr og We Heart It. Masse flotte bilder og sitater (spesielt på Tumblr); kan sitte i timesvis og trykke meg fra blogg til blogg på Tumblr, og glemmer helt tid og sted.

    5. Alt ligger i innstillingen.. 🙂
      Se for deg en roser. Du kan være irritert, fordi den har torner som skader deg. Eller du kan være glad for at tornebusken faktisk har roser.. Du kan være lei deg for at du kræsjet bilen. Men egentlig bør du feire, og be alle vennene dine på champagnefest – de sitter ikke der og planlegger begravelsen din!
      Det er lov med dager hvor en synes synd på seg selv.. Ingen forventer at en er positiv hver dag. Men om du vil snu den.. Tenk på alt det positive som faktisk har skjedd i dag. Og alt du har å være glad over i livet ditt..alt bra som skal skje. Da kommer nok fort smilet;)

    6. Vi skal ikke være bare blide og glade hele tiden, da lever vi ikke ærlig:-) men vi velger selv hva vi vil dele med andre – fint at du deler begge deler 🙂

    7. Everyone has those days! Cheer up! Don’t have to be smiling all the time though 🙂 However, I hope you feel better right now 🙂 My secret is to watch one of episodes from “How I met your mother series” – always works! 🙂

    8. Hei Maren.
      Dette spørmålet handler om noe helt annet men håper du kan svare:)
      Har akkurat begynt på skolen igjen, og synes det er vanskelig å komme på med sunne, gode, enkle og varierte lunsjer/matpakker å ha med på skolen!! Har du noen tips??

    9. Slike innlegg som dette kan gjøre en dårlig dag for meg bedre!!! Ikke fordi jeg nyter at du har det vondt, men det viser at alle og enhver faktisk kan ha en dårlig dag uten grunn… Du som er så positiv og energisk til vanlig, trenger nok sikkert ikke lange tiden på å komme deg ovenpå igjen:) Hvis jeg har en dårlig dag, så unner jeg meg mer enn gjerne et stort glass pepsi max:):):) MMM!

    10. Hei 🙂
      Jente 23 vil ned i vekt , hva er best ? Trening på apperater eller løping ?:-/ å jeg jobber mye så det å lage den sunne maten , oppskrifter på sunne og enkle matpakker til 10 timers dager på jobb !!:))

    11. Gå i dusjen! Kjenn virkelig etter på hodet når strålene treffer.. Tenk at du skyller ut alle elendige tanker og følelser.. Når du har stått slik en stund, så rister du kroppen litt og lar dusjstrålene fylle på hodet med god energi 🙂 ha hele tiden fokus på å kjenne strålene! Det funker og er verdt et forsøk! 🙂

    12. Haha, gaah, sånn er det bare noen dager.. 🙂 Særlig når det regner! Men nå er vi kun en arbeidsdag unna helg, det hjelper på meg kjenner jeg! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg