Sløv morgen, lunsjtips og cafekos!

I dag gikk det nesten to timer fra klokken ringte til jeg stod opp av sengen! Hva drev jeg med i de to timene? Kaffe og film i senga vel 🙂 Til mandag starter jeg fullt opp på jobb, og jeg har derfor bestemt meg for å nyte dagene fullt ut! I dag fristet det mest å bli i senga, så da ble det slik. Hverdagskos:)

Når jeg omsider kom meg ut av sengen, dro jeg ut på en rolig gåtur sammen med en god veninne. Solen tittet frem, og det er virkelig godt og varmt ute. Vi gikk i rolig tempo fordi min turbuddy sliter litt med leggene sine. Vi tok derfor en liten pause i sola, og da utnyttet jeg muligheten til å kjøre et par øvelser. Det ble kun et par repetisjoner før jeg fant ut at nei, treningsfri er treningsfri!! Jeg har som sagt valgt å ta helt treningsfri i dag, og heller spare på kruttet til en skikkelig styrkeøkt på bryst og armer i morgen! Restitusjon folkens, jeg kan ikke gå presisert nok hvor viktig det er! Resultatene uteblir dersom du ikke er flink til å hvile, sove og spise!


Apropos spise, så må jeg dele dagens lunsj med dere! Den ser kanskje ikke så lekker ut, men smaken var en fest i munnen. På denne tallerkenen finner du: Kyllingkjøttdeig stekt med hakket rødløk, gulerøtter og brokkoli kuttet i små biter. krydret godt med cumin, natvigs, salt og pepper. Når dette er stekt så klekker du tre egg over, og mikser alt sammen. Eggene legger seg som en slagt hinne rundt kjøttdeigen og grønnsakene, og sammen med det heftige krydderet blir smaken helt nydelig. Så lager du en stor salat av isbergsalat, agurk, avokado, mais, og tomater. Så heller du miksen fra stekepannen over og topper det hele med masse ost. Osten smelter, og setter virkelig prikken over i’en.

Akkurat nå driver med noe av det beste jeg vet, nemlig people watching. Jeg sitter på min favoritt cafe, nyter en deilig chai-latte, og titter på mennesker som haster forbi utenfor vinduet. Jeg elsker stemningen her, lydene av kaffe som kvernes, venninner som skravler, og de deilige duftene av bakeverk. Folk kommer og går, noen har god tid mens andre nærmest løper innom for en coffee to go, og her sitter jeg, å titter på dem alle sammen!

Jeg har også tilbragt et par timer på min nye arbeidsplass på SATS solli i dag! Etter jeg postet innlegget i går har det virkelig strømmet på med henvendelser fra dere lesere, og det gjør meg så uendelig glad! Jeg har allerede fått booket inn et par nye kunder via bloggen, og jeg ser frem til fortsettelsen! Jeg elsker jobben min, og føler meg heldig som får lov å jobbe med min store lidenskap.

Nå får jeg selskap her på cafe’n av søte Isabelle. Bort med pc og fokus på skravlings og kos 😉

Ønsker dere en herlig torsdagskveld!

Smiiil M

5 kommentarer
    1. Hei Maren! Jeg synes virkelig at du har så mye energi og er så inspirerende at det nesten ikke skulle vært mulig! Jeg hadde blit super glad om du kunne ta en titt innom bloggen min:)
      Klem

    2. Jeg elsker også late dager alene på waynes coffe 😀 kunne du skrevet mer om ernæring og hvordan du spiser? Synes det er veldig gøy å lese bloggen din! Du er virkelig en inspirator (:

    3. Jeg liker også å sitte å titte på folk. Kunne gjort det i evigheter, haha. Og maten din så rett og slett fantastisk ut. Hadde lett laget det hvis jeg hadde kunnet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg