Svar på spørsmålsrunde, DEL 1:

Da var det på tide å svare på litt av spørsmålene deres! Det ble sendt inn utrolig mange spørsmål, og jeg velger derfor å dele det litt opp. Noen spørsmål er for private og kommer ikke til å bli besvart. Her kommer svarene på første del:

1. Hva er det beste du vet å spise?

– Taco og sushi er helt klart favorittene!

2. Favoritt øvelser for underkropp?

– Strake markløft, frontbøy, liggende lårcurl og glute bridge er favorittene! Jeg har også ofte både bulgarsk utfall, dype knebøy og sittende leg ekstentions med i programmet, men de er avsolutt ikke favoritter!

3. Sunne snacks?

– Oppkuttet frukt i biter, med mager vaniljekesam og kanel/sukrin.

– Oppkuttede grønnsaker, med dipp laget av kesam og ferdig kryddermix (jeg burde nok laget den selv, men jeg bruker faktisk vanlig holiday dipp)

– Superfood (her finnes uendelig med muligheter, mine favoritter er: Mulberrys, gojibær, kakaobønner og kålchips)

– usaltede nøtter

4.Hvilken splitt kjører du?

– Nå kjører jeg en to-splitt, hvor jeg deler i overkropp / underkropp.

5.Hvor kjøper du treningsklær?

– Better bodies klærne mine er bestill fra Proteinfabrikken.no

– Anton sport i Bogstadveien (min tidligere arb.plass, her har jeg kjøpt det meste av klærne mine)

– Jeg kjøpte også enormt mye på Nike store i New York

6. Bruker du proteinpulver?

– Ja det gjør jeg! Jeg bruker det blandet i havregrøten min, i proteinkaffe og som shake etter harde treningsøkter.

7. Jeg skal til USA, og er redd for å skli ut med kostholdet og ikke finne sunn mat?

– Det er ikke noe probelm i det hele tatt. USA ligger milevis foran oss når det gjelder sunn mat, og du finner sunne alternativer overalt! Deilig friske salater, nydelig fisk, kylling og kjøttretter, lunsjbarer med alt du kan ønske deg av grønnsaker, salat, frukt, kjøtt/kylling/fisk/egg/skinke. Usaltede nøtter, frukt og friske smoothier selges overalt (topp som mellommåltid) Du må bare glede deg til enormt mange gode sunne matopplevelser. Et tips: Dra innom matbutikken Wholefoods, det er en opplevelse! Da skal du se hvor langt amerikanerene har kommet når det gjeder sunn frisk mat. Kjøp med dere masse digg og ha picknik i parken. Husk at det er lov å unne seg litt godt på ferie, det er derfor det kalles ferie;) Nyt turen!!

8. favoritt film/serie?

– Akkurat nå ser jeg The O.C helt fra starten igjen. Ellers er typisk jenteserier som gossip girl, one three hill, frustrerte fruer, privat praksis, greys anatomy, sex og singelliv store favoritter!!

– Når det gjelder filmer så liger jeg veldig godt action filmer og romatiske komedier. Jeg hater skrekkfilmer!!!

9. Favoritt styrkeøveler for overkroppen?

– Rygg: Facepull, latsdrag, nedtrekk, roing

-Bryst: Brystpress, pushups, flies

-Skuldre: militærpress, sidehev (i kabel og med hantel), foroverbøyd sidehev, fronthev

10. Er du singel?

– jepp!

11. Hva er det beste godteriet du vet?

– Hmm det er jo så mye godt. Topp 3: Dream is (liker alle smakene), popcorn og Lion sjokolade (smil, kindersjokolade,  japp og smash er også store favoritter)

12. Tar du kosttilskudd?

– Jeg tar chlorella, omega3, vitamin D. Jeg skal teste BCAA nå.

13. Trener du spesifikt mage eller har den blitt sånn av styrketrening generelt?

– jeg har faktisk ikke mage på treningsprogrammet mitt nei. Jeg er veldig bevisst på å aktivere core i styrkeøvelsene og kostholdet har helt klart en god del å si her!

14. Tips til sunne mellommåltider?

– cottage cheese med 0,0% yoplait yogurt og bær

– skyr

– hjemmebakte knekkebrød med proteinrikt pålegg

– avokado og kokt egg

– usaltede nøtter og frukt

15. Hvor har du tatt PT utdannelsen din?

– Den har jeg tatt på Akademiet for personlig trening (AFPT). Sjekk ut nettsidene deres HER. De tilbyr enormt mye spennende kurs og utdannelser.

16. Hva skal du gjøre i Oslo?

– Jobbe som personlig trener, og ta flere kurs/utdannelser hos AFPT.

17. Hvilket treningsenter skal du jobbe på?

– Det avgjøres ila neste uke, mange spennende møter på gang!!

18. Hva er din fettprosent, og hvor mye veier du?

– Vekt bryr jeg meg fint lite om, og har ikke veid meg på lenge, så det vet jeg ikke! Fettprosenten er ikke noe jeg ønsker å dele, det er også en god stund siden jeg har målt den og vet derfor ikke helt hva den er på nå.

19. Har du drevet med noen annen form for idrett tidligere?

– Jeg har drevet med turn i 7 år.

20. Hvor mange måltider spiser du i løpet av en dag?

– Frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds. Pluss litt frukt og litt nøtter her og der!

21. Har du noen gang mistet menstrasjonen på grunn av treningen/lav fettprosent?

– Nei det har jeg ikke.

22. Hvor mange kcal spiser du sånn ca pr dag?

– Aner ikke, jeg teller ikke kalorier

23. Abonerer du på noen magasiner eller ukeblader?

– Jeg abonerer på ShapeUp

24. Spiser du mye frukt, hvilken type frukt?

– Jeg elsker frukt, og spiser nok godt over normalen mye frukt! Eple, pære, grapefrukt, nektarin og druer er nok favorittene for tiden. Slenger ofte inn en banan på vei hjem fra trening:)

25. Hva pleier du å bestille fra Iherb?

– Jeg har testet litt av disse Walden farms produktene, ellers bestiller jeg Stevia, sjokoladebarer og masse spennende krydder. Neste gang jeg bestiller skal  jeg ha med noen nye barer jeg har blitt tipset om (deler selvfølgelig hvis de er gode) mulberrys, gojibær, kakaobønner og litt påfyll av ulike typer te.

Maren

7 kommentarer
    1. Hei maren. Takk for utrolig flotte svar. Kan jeg slenge opp et nytt spm? kan jeg spørre hvorfor/hvorfor ikke du tar kreatin. Jeg har akkurat begynt med det. Har ikke veid meg enda, men har på følelsen av at det binder vann i kroppen fordi ikke like mye kommer ut igjen som før. jeg bruker star nutrition creatine complete extreme. skal visst være det beste på markedet (ifølge gymgrossisten). Har du event noen gode/dårlige erfaringer med bruken av kreatin. Hvorfor skal du begynne å teste BCAA? hva er det bra for?

    2. Hei Maren!
      Må først få si at jeg elsker bloggen din, den er tidenes motivasjonskilde!
      Elsker hvordan du viser at man kan ha en helt fantastisk kropp uten å være helt fanatisk og aldri kose seg. Kjempe bra jobba!
      Vil bare komme med et ønskeinnlegg!! Kunne du skrevet litt om antall reps/sett i forhold til hva man ønsker å oppnå med treningen? Med tanke på hypertrofi og volum eller styrke og oppstramming! Hvordan du bør trene i forhold til hva du ønsker å oppnå
      På forhånd tusen takk! :):)

    3. Kan du legge ut link og navn på hvilket BCAA du velger å teste ut?
      Hvor ofte kjører du din 2 splitt, er det en styrkeøkt med bein og en med overkropp i uka?
      Hvor høy er du?
      Hvor mye tar du for å sette opp et kostholdsprogram?
      Håper du kan svare på noen ekstra spørsmål :-))

    4. Først må jeg si at du er en inspirasjonssolstråle uten like! =)
      Kunne du lagt ut to splitten din?
      Jeg driver å skal sette opp min egen to splitt, men syns det er litt vanskelig og hadde vært gøy med litt inspirasjon og å se hvilke øvelser du har valgt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg