JUST DO IT!!

I dag måtte jeg ta meg selv i nakken og si høyt til meg selv i speilet: BARE GJØR DET!! Så gikk jeg ut i gangen, knyttet på meg joggeskoene og kom meg ut før jeg rakk å komme på flere unnskyldninger! Jeg hadde allerede vært innom en haug av unnskyldninger for å droppe trening i dag. Vi har alle slike dager hvor det er et ork å komme seg på trening. Det er da man må kjenne etter hvorfor det føles så tungt, er det fordi du har overbelastet kroppen ved for mye trening, for mye stress, sykdom eller for lite søvn, da er det riktig å droppe trening. men hvis det derimot kun er viljen du har vondt i, slik som jeg hadde i dag, så er det bare å ta seg selv i nakken og hoppe i det!! Før løpeturen satt jeg sur og trøtt i stua, og etter løpeturen var det et litt annet humør på denne jenta for å si det slik!!!! Hørte jeg noen si endorfinrus??


Jeg føler meg fylt av overskudd og energi om dagen, og det er så deilig! Jeg tror det kommer av en kombinasjon av fysisk aktivitet, tilstrekkelig restitusjon i form av søvn, hvile og masse god sunn mat! Det er ingen tvil om at superfood også er en av grunnene til følelsen av økt overskudd. Jeg fryder meg over alle tilbakemleidngene dere kommer med når det gjelder superfood. Så gøy!! Hvis dere ikke har smakt kålchipsen enda så må dere faktisk bare få tak i en boks. Jeg slukte begge mine bokser i går, og må innom igjen i dag for ny ladning til helgekosen. Denne chipsen trenger du ikke spare til helgen en gang, den er perfekt hverdagskos da den nesten ikke inneholder kalorier, og næringsinnholdet er helt supert! Du får tak i kålchips på Supernature butikkene i Oslo.


I går hadde jeg en deilig og avslappende kveld helt alene. Planen var å dra ut å finne på noe sprell med venner, men jeg kjente at det fristet mer med en kosekveld hjemme. Jeg tok en lang deilig dusj, tok på meg myke gode koseklær og krøp under dyna med masse tente lys og favorittserien min på tv. En perfekt hjemmekveld! Nå er jeg klar for en sosial og fin helg. I kveld blir det besøk i leiligheten, i morgen er det trening med en god kompis, og kanskje en sverigetur, og på søndag skal jeg ha middagsgjester her! Jeg gleder meg til å lage mat til mine skjønne jenter! Her har dere noen bilder fra gårsdagens kosekveld:



Jeg ønsker dere en nydelig helg kjære lesere! Fantastisk at dere er så flinke til å kommentere om dagen, det gjør at jeg får lyst å oppdatere enda oftere 🙂

Smiiiil fra Maren

46 kommentarer
    1. Inspirerende innlegg 🙂 jeg har siste feriedag og skal bruke den til å rydde og vaske og ta en lang sykkeltur 🙂

    2. Du kan virkelig å kose deg og slappe av! Så bra at du føler deg bedre 🙂 du har en utrolig sjarm, når jeg ser bilder av deg blir jeg slått av den fantastiske utstrålingen din!

    3. Hei hei, bare lurte på om du vet om det finnes flere supernature butikker i Oslo enn den i Bogstadvn?
      Ser så mange skriver om den der kålchipsen, hehe, så må jo bare prøve selv!

    4. Hei 😀 Den supernature siden du linket til, finner jeg kålchipsen der :-)?
      Tenna: Har det kanskje slått deg at Maren ikke tar seg selv så høytidelig? Bare fordi du har negativ energi betyr ikke at du trenger å spre den 🙂
      Maren: Ha en superfin dag og kos deg masse! Du er en inspirasjon i hverdagen 🙂
      Klem fra Lisa 🙂

    5. Du er så skjønn! Elsker positiviteten og energiutstrålingen din! ;D nå skal jeg vaske ned hele hybelen etter en deilig kopp kaffe og 70% sjokolade<3

    6. Så herlig ! Jeg har nettopp hatt en super økt, med intervaller og styrke!
      Den chipsen så god ut 😀 Kanskje det må bli en Oslo-tur snart da 😀 Hvor i Oslo ligger butikken ?
      Klem fra Marte

    7. Noen ganger er det bedre å bare å gjøre det enn å prøve og få opp motivasjonen, man angrer absolutt ikke etterpå! Herlig med en kosekveld :))

    8. Det er ikke så lett å finne motivasjon alltid, men en må bare BESTEMME seg uten å tenke for mye. Flotte bilder 🙂

    9. Helt enig, man må bare gjøre det og ikke tenke seg om to ganger!;-)
      Det beste trikset mitt er å hoppe i treningstøyet med en gang du står opp eller med en gang du har bestemt deg for å trene! Det føles jo så dumt og ikke minst feil å enten bare sitte i treningstøyet og tenke “skal, skal ikke?”, eller å ta det av seg igjen før det i det hele tatt har blitt brukt:-P DA, kommer man seg på fort på trening skal jeg si deg! Det er jo dørsstokkmila som ofte er den verste, og med treningstøyet på, er man jo nærmest ute av døra;-)
      Elsker humøret og livslysten din, smitter til tusen!:-D

    10. Lisa: Tror desverre ikke de selges over nett – enda! Tusen takk for oppbacking ift ubehagelige kommentarer. Slike kommentarer vil alltids komme, jeg lar det prelle rett av, og bryr meg ikke over hode! Jeg velger heller å fokusere på mine fine lesere og være takknemlig for alt det positive jeg får fra dere:)

    11. Nok engang har du motivert meg til en workout !!! Ble en danseworkout på 50 minutter takket være deg !! Når jeg føler meg litt umotivert så titter jeg innom bloggen din og da bare får jeg DEN motivasjonen til og trene !! Du er kjempe flink !!!!

    12. Vet du, dette var akkurat det jeg trengte og lese! Har utsatt løpeturen min i 1 time nå, og kommet opp med allverdens unnskyldninger! Men nå skal jeg snøre på meg løpeskoene og plugge ipoden på øret, og løpe en mil i skogen! Takk Maren!!! 🙂

    13. Hei! Tusen takk for en fantastisk inspirerende blogg!!!
      – Lurerer på om du setter opp treningsprogram og sender via nett også? 🙂

    14. Er bare så enig i kommentarene over som går på din evne til å motivere, og gi positiv energi, der er du unik TAKK

    15. I dag var det dette innlegget som fikk meg til å legge ut på en joggetur!! 😀 Du er flink til å inspirere, Maren! :-)) Ha en super kveld.

    16. Hei! Var å kjøpe de kålchipsene istad, fikk så lyst til å prøve! Men det står ikke noe næringsinnhold på de, og når jeg spurte damen i butikken sa hun at det hadde de ikke. Hvor har du fått næringsinnholdet du skrev opp i forrige innlegg?! Går på diett, så må ha riktig kaloriinnhold for å spise det. Hadde vært veldig glad for svar 🙂

    17. Kristina: På bloggen til Nina furuseth. Hun jobber der og har selv konkurrert i fitness flere ganger, bla i VM. Hun er utrolig dyktig. Google navnet hennes så finner du bloggen, der står næringinnholdet også under kommentarer på innlegget om kålchips.

    18. Jeg fant nettopp bloggen din, og jeg må avbryte lesingen for å komme meg ut å løpe (lukker bare datan, må lese videre etterpå:)) For en motivasjon du gir 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg