SPØRSMÅLSRUNDE!!

Da var hele livet mitt puttet i esker, og jeg er på vei mot Oslo! Det blir lite oppdateringer på bloggen i dag, da hele dagen går med til kjøring, utpakking og innflytt i ny leilighet! Flere av dere har etterlyst en spørsmålsrunde her på bloggen, så da tenkte jeg at i dag er en perfekt mulighet til å kjøre på med en spørrerunde! Det fungerer slik at du kan stille spørsmål om akkurat det du lurer på i kommentarfeltet, også lager jeg et eget innlegg hvor jeg svarer på spørsmålene deres:)

Så kjør på folken, spør i vei om hva enn du måtte lure på!

Det vil bli stille på bloggen i dag, men instagram oppdateres jevnt gjennom hele dagen, så følg meg gjerne der. Dere finner meg under navnet: Merdvik

Nyt denne søndagen, vi blogges fra Oslo;)

Smiiiil Maren

 

60 kommentarer
    1. Hvilke øvelser mener du er de viktigste i et tosplitt program? For overkropp og underkropp? 🙂 lurer også på om du har noen gode tips til sunne snacks! 🙂

    2. Hva er de største fordelene med å trene intervall framfor vanlig kondisjonstrening? Prøvde å lete på bloggen din men fant ikke noe.. 😉 Lurer også på hvor lenge og ofte man bør trene intervaller?

    3. Så noen spurte om det før men fikk aldri se svaret, hvor kjøper du toppene dine fra? 🙂 lykke til med flyttinga!

    4. Jeg lurer litt på hva alkoholinntak gjør med treningen. Eks hvor mange glass kan man ta for å ikke ødelegge økten man har hatt tidligere på dagen og er det noen vits å trene dagen derpå?

    5. Ser noen andre også har spurt, lurer på hva du mener er de viktigste øvelsene for over og underkropp? Hadde vært gøy hvis du kunne laget et program for oss lesere som gjerne varte 8 uker for så å komt med nytt forslag etter en stund? En til ide: hva med tips til ukemeny for oss som er matlei? 😛

    6. Er det noe du ville anbefalt meg av SUNN mat i USA? er ganske opptatt av kosthold og trening,men skal vo i USA et år og er redd for Å skli helt ut med kostholdet. ville bare også si at du er en stooooor inspirasjon 🙂

    7. Hva er det beste du kan spise av mat?
      Hva er din favoritt styrkeøvelse?
      Hva gjør du hvis du har en skikkelig dårlig dag?
      Hva er din favoritt film og tv-serie?
      Hvordan er en vanlig dag for deg (både mat, hverdag og trening)?

    8. Hei 🙂
      Lurer på hvilken trening som er best for å bli kvitt magefett? Sliter veldig, og det er ikke noe morsomt at folk tror jeg er gravid :/

    9. Hvor mye har du gått ned i vekt? (Tenker på før og etterbildene du la ut for en tid tilbake) Og hva veier du nå?
      Hva er ditt favorittgodteri? Og når du skeier skikkelig ut med godteri, hvor mye spiser du da? Klarer du begrense deg?
      Er du singel? Hvor lenge har du evt vært singel/ i forhold?

    10. Spørsmål 1. Har du noen forslag til hvor og hvordan man skal begynne når man skal ned 20 kg? 🙂
      Har prøvd forskjellige ting, både PT, lavkarbo, supermat og er aktiv og flink i perioder, men ender alltid med å gå opp i vekt i stedet,.. fordi jeg faller av underveis:( Har heller ikke råd til PT for alltid, så denne jobben må klare selv. Har du noen spesifikke forslag hvor jeg kan begynne?
      Spørsmål 2. Hva er viktigst av trening eller kosthold?
      Spørsmål 3. Lavkarbo eller grovkarbo?

    11. Hvor lang tid tok det fra du startet livsstilsendringen til du kom i den formen du er i dag? Tenker iforhold til før og etter bildene du la ut 🙂

    12. Hvordan skal man egentlig skal spise for å få mer synlige muskler?
      Skal man spise mindre enn man forbrenner? Eller mer for å bygge muskler?
      Jeg er tynn og trives med vekta mi, så jeg har ikke lyst til å gå ned noe særlig, bare få litt mer synlige muskler. Jeg spiser veldig sunt, men ingenting ser ut til å funke….
      Håper du kan svare! har prøvd altfor lenge, og begynner å bli litt smålei, haha:-)

    13. Hvor ofte (antall økter) mener du det er optimalt å trene styrke og kondisjon per uke?
      Merker jeg er flinkere til å trene kondisjon enn styrke og bør vel kanskje bli bedre der 😛

    14. Lager du kostholds program bare til pt-kundene dine? Eller kan du lage ved førespørsel? Evt treningsprogram? Og hvor mye tar du for det? 🙂

    15. Jeg håper du velger å begynne som pt på elixia. Jeg var en av de som kom bort til deg når du trente på elixia coluss sist. Du er så sprudlende og energisk. Jeg blir alltid glad når jeg titterinnom bloggen din. Tror du også har en unik evne til å se hver enkelt og tilpasse hver kunde sitt trenings og kostholdsprogram ut i fra deres forutsetninger og målsetninger. Selv trener jeg 2- splitt, altså ben og rygg og bryst, skuldre og armer. Programmet gjennomføres * 2 per uke. Det jeg syns er vanskeligst er å variere i øvelser hver 8 uke ca. Det blir fort til at man alltid tar de samme øvelsene. Da blir det fort ensformig og altfor forutsigbart. Kjempe bra hvis du kan komme med forslag til ulike øvelser. Du har en helt utrolig mage. Er det fordi du trener mye tunge mageøvelser, spiser lite carbs, løper mye intervaller, har generelt lav fettprosent eller en combi. Selv har jeg ikke gener (tror jeg) til å få six pack, men blir kjempe fornøyd dersom jeg kan nærme meg en 2 pack. Hvilke grep bør jeg ta? Jeg er ca 170, idealvekt 62-64, men veier nå 67. Forstår at det ikke er så lett for deg å gi råd her, men er som sagt derfor jeg håper at du kommer til elixia. God sommerklem

    16. Har du noen tips til sunne mellommåltider?
      Og jeg lurer på hvordan du forebygger skader? Har du noen tips til øvelser man kan gjøre for å unngå skader/gjøre det bedre viss man har skader?
      Hva du mener er de beste mageøvelsene for å få bort noen cm rundt magen? Har du noen gode tips?

    17. Har du hatt beinhinnebetennelse? Eventuelt, har du noen tips for hva jeg kan gjøre når jeg føler slike smerter i bena? Trene videre, eller droppe jogging og bare trene styrke?
      Digger bloggen din, god inspirasjon!! 😀

    18. Trener du mange rep.med lite vekt eller få med mye vekt? Hva er best i forhold til å bli “stram” og ikke “stor”

    19. tar du omega 3 hver dag? til og med hvis du spiser laks den dagen? og hvorfor tar du 4 stk? holder det ikke med en?

    20. Hei superstjerne!! Her er noen spørsmål, blir veldig inspirert av deg 🙂
      1. Når begynte du å bli så markert, og hva var utgangspunktet ditt? Hva tror du den viktigste endringen du gjorde for å oppnå en enda mer markert og muskuløs kropp?
      2. Hvor mange måltider spiser du i løpet av en dag?
      3. Trener du mage eller har den blitt markert og muskuløs pga styrketrening generelt?
      4. Er helgene dine forbeholdt god samvittighet uansett om du skeier ut på fredag, lørdag og søndag? Selvom lørdag er den “planlagte” utskeielsedagen?
      5. Kan vi “alminnelige” lesere spørre deg om forslag til mat og trenings forslag over Mail?
      6. Hadde du hatt de resultatene du har i dag, hvis du ikke hadde trent styrke?
      7. Har du en oversikt(enten detaljert eller lett oversiktelig) over inntaket ditt i løpet av en dag?

    21. Hei:)
      Hvor kjøper du treningsklærne dine? Du har så utrolig mye fint
      Hvor skal du jobbe nå når du flytter til Oslo?
      Hvor ble du pt og instruktør?
      Når begynte du å trene styrke?
      Når begynte du å trene like mye som du gjør nå?
      Må bare si at du har en kjempefin blogg som er utrolig motiverende.

    22. Jeg sliter veldig med oppblåst mage, og det går ekstremt utover livskvaliteten min. Jeg tør bare å gå i slaskete baggy klær for å skjule den store magen. Jeg spiser en del sukrin/stevia, men jeg tror ikke det har noe si, siden jeg fortsatt er opplåst hvis jeg ikke spiser det.
      Har du noen tips til hva jeg kan gjøre? Jeg begynner å bli desperat, jeg har ikke vært sånn før, men kanskje det siste året/halve året. Jeg har hatt aneroxi i 3 år, har det noe med dette å gjøre?

    23. Kan du begynne å skrive mer detaljert om treningsøktene dine? Og matvanene? 🙂 Du er til stooor fitspo!!

    24. Hvor kjøper du alle de fantastisk fine treningsklærne og skoene dine? Elsker alle de freshe fargene! 😀 Lykke til med flyttinga og fortsatt god sommer!

    25. Hei maren! da du var i frankrike så jeg at du spiste fransk cottage cheese. jeg skal snart til frankrike selv, og lurte derfor på hva det du spiste het, hvis du husker det? eller hvordan pakningen så ut? 🙂 jeg vil nemlig nødig gi slipp på favoritten min på ferie, hehe 🙂

    26. Hei!
      Når begynte du å interressere deg for trening og kosthold? Drikker du alkohol og brukte du å feste i ungdomstiden?

    27. jeg skal også flytte til oslo nå, og lurer på hvor i oslo du skal flytte og hvor du skal jobbe som PT?

    28. Hvor mange måltider spiser du hver dag ?
      Kan du fortelle litt om hvordan du har opparbeidet deg kroppen din, har du brukt lang tid ?
      Drev du med noen annen form for idrett tidligere ?
      Har du noen gang hatt spiseforstyrrelser ?
      Kan du fortelle litt om hvordan du har fått den perfekte magen ?
      🙂

    29. Hei på dei! 🙂
      Så bra at du skal ha en liten spørsmålsrunde. Det er litt av hvert jeg har lurt på, så here it comes:
      Hvilken utdanning har du, og hva er planen videre når det gjelder dette?
      Når begynte du og interessere deg for trening og kosthold og hvorfor?
      Vet du hvor mange kcal du spiser sånn ca for dagen, eller spiser du til du er mett? 🙂
      Hva er det “sunneste” snopet? Hehe, jo sunnere jo mer! 😀
      Tar du proteinpulver? Evnt. Hva syns du om dette?
      Hvilke andre tilskudd bruker du?
      Så et siste, som kanskje er litt mer personlig: Jeg har gått ned 40 kilo på ca 9-10 mnd nå, og har klart å stramme opp rimelig bra mens jeg har gått ned. Men jeg har litt ekstra hud spesielt rundt nedre del av magen og lårene. (Det er ikke mye, og egentlig bare en bagatell. Men vil jo gjerne ha det bort sammen med resten! :P) Finnes det noen måte å få dette bort på raskt og effektivt, eller er det bare å springe, trene og stå på videre? 😀
      Ha en super uke videre i nye-leiligheten!

    30. Hva er din maks i knebøy, markløft og benkpress? 🙂
      Lykke til med flytting, du får det sikkert veldig fint her i Oslo.

    31. HEI!
      Ønsker meg litt mer forklaring på øvelser du gjør på trening. Du skriver så mange rare ord, og for oss som ikke kan fult så mye som deg er det litt vanskelig å forstå:) Hadde vært gøy med et innlegg der du beskriver ulike øvelser:)
      MASSE LYKKE TIL I OSLO!!

    32. Hei!
      Kan du fortelle litt om treningsformen crossfit og hvordan du typisk ville lagt opp en slik økt? Og spiser du brød i hverdagen eller tror du det er en “synder” dersom man ønsker en mer fit kropp med lav fettprosent?

    33. Hvordan ser en treningsuke ut for deg? 🙂 Har du noen hviledager? i så fall hvor mange? Hvor mange ganger i uka løper du intervaller/annen kondisjonstrening og hvor mange styrkeøkter har du per uke?

    34. Hei! Jeg er en dag for sen ser jeg, men håper på svar alikevel 🙂
      * Hvor mye bør man trene styrke og hvor mye kardio når målet er å bygge muskler og forbrenne fett?
      * Jeg sliter med knebøy, og vet jeg ikke bøyer meg langt nok ned. For det første er jeg stiv i kroppen, og for det andre er jeg “redd” for å ikke komme meg opp igjen. Dermed gir jeg ikke 100%. Har du noen alternativer? Vil benpress være en like bra øvelse?
      * Hvor lav fettprosent kan en jente i 20 årene ha, uten at dette går utover vitale funksjoner i kroppen som feks menstruasjon?
      *

    35. Så fint med spørsmålsrunde 🙂
      Jeg lurer på hvordan trenings- og kostholdsprogrammene dine er? Kommer kundene dine med ønsker/mål som du setter opp individuelle program ut ifra? Hvor mye koster feks et treningsprogram, og hvor mange uker går det over?
      Jeg lurer også litt på dette med få repitisjoner/sett ifh til mange repitisjoner/sett. Kan du skrive litt om hvilke signaler de gir til kroppen, og hvilke resultater man får ut fra få/middels/mange rep?
      Tilslutt vil jeg spørre om hvordan du gikk frem for å finne din egen “balanse” i hverdagen? Jeg klarer å spise sunt og elsker å trene, men sliter litt med denne balansen. Det går veldig periodevis med kostholdet. Av og til spiser jeg sunt og bra, men da har jeg som regel satt noen “regler” for meg selv om hva jeg kan/ikke kan spise. Hvis jeg gir meg seg “lov” til å spise det jeg vil når som helst, benytter jeg meg veldig av den muligheten og dermed føler jeg det blir for usunt igjen. Har du noen slike regler for deg selv? Hvis ikke, hva er grunnen til at du ikke skeier ut oftere/lar en utskeielse fortsette mer enn en kveld?
      Stå på Maren, du har en kjempeflott blogg! Og lykke til i Oslo 😀

    36. Foretrekker du vanilje proteinpulver eller sjokoladeprotein, med tanke på smak og ulike bruksområder?
      Hvor mange intervall, styrke og morgencardio økter har du i uken, og hvordan fordeler du disse?
      Hvilken splitt kjører du på styrketrening, sett og rep?
      spiser du noen gang etter periodisk faste?
      vet du sånn noenlunde hvor mange kcal du spiser til dagen?
      hva veier du, og hvor høy er du?
      har du spisedager, eller spiser du usunt om du føler for det?
      er personlig trener det du ser for deg at du vil jobbe som i framtiden, eller har du tenkt på annen utdanning?
      bor du sammen med noen i din nye leilighet i Oslo?
      Hva bestiller du fra iherb, om du gjør det?
      abonnerer du på noen magasiner, ukeblader?
      Spiser du mye frukt, og hvilke frukt?

    37. Hei!
      Jeg har et spørsmål om kosttilskuddjungelen der ute. Hvilke kosttilskudd anbefaler du for å få mer energi i hverdagen?
      Du har en flott og inspirerende blogg 😀

    38. Jeg lurte på om du kunne komme med noen tips til hvordan bygge muskler? Jeg vil veldig gjerne få mer markerte muskler, jeg er ganske svak og har fettprosent på 16,6% (veier 46kg, 175 høy)
      Hvilke øvelser burde jeg fokusere på?
      Hvor lenge burde en økt vare og hvor mange øvelser pr. økt?
      Hvor mange ganger i uka burde jeg trene?
      Må man spise mer kcal enn man forbrenner for å bygge muskler?

      Er det “sunt” å spise sukkerfritt godteri? Har funnet noen marsmellows med 203kcal pr. 100g, noen karameller med 293kcal pr 100g, potetgull med 395kcal pr 100g og is med 112kcal pr. 100g. Betyr dette at det er helt greit å spise i hverdagen? (eller må jeg holde det til lørdag)
      Jeg tenker på mat HELE tiden og har lyst til å spise hele tiden, selv om jeg ikke er sulten. Hvordan kan man få tankene bort fra mat?

    39. Hei ! Jeg lurer på litt forskjellig ! 🙂
      1. Hvordan klarer du holde motivasjonen oppe?
      2. Hva inspirerer deg innenfor mat?
      3. Hva fikk deg til og trene så mye?
      4. Kan du lage et innlegg om sunn snacks? Sånn som kan spises som lørdagsgodt for eksempel !
      5. Du har fantastisk fine lår, har du noen øvelser som funker bedre enn andre? Noen tips !
      Du er helt utrolig, og jeg digger bloggen din ! ! ! ! !

    40. heyy! Bare lurer på et veldig standard spørsmål ; Hvordan magen blir flat? Hadde vært fint hvis du kom med dine beste tips innen trening og mat til å få en superfin mage!
      Jeg er tynn, men det er kun magen som står ut, og når jeg trener så går jeg ned i kg men magen er fortsatt der og det begynner å bli veldig irriterende ;o så hadde vært fint med tips som faktisk funker!

    41. 1.tips til hva man bør gjøre for å gå ned mye i fettprosent? Og få frem six-packen. Hvilke styrkeøvelser er best?:)

    42. Hva var snittet ditt da du gikk ut fra vidergående?
      har du regelmessig mensenstrusjon?
      har du kun en dag i uka hvor du spiser usunt?
      kan du fortelle litt om personlig trener utdanningen din?

    43. Kan du legge ut hva og hvor mye du spiser i løpet av n dag? Jeg vet at dette er individuelt, men er nysgjerrig 😉 du er forresten en utrolig inspirasjon! Way to go 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg