Morgenstund med familien

Søndagsmorgen, familien samlet, minnesermoni på tv, og søndagsfrokost på bordet. Dette er en spesiell dag for mange, og jeg følte det var fint å stå opp litt ekstra tidlig å lage i stand en koselig frokost til familien min. Jeg testet ut en gammel pannekakeoppskrift som jeg har laget en haug av ganger før, men som har gått helt i glemmeboken. I dag var det på tide å ta den frem igjen. Pannekakene ble utrolig saftige og gode, og jeg skal sevfølgelg dele denne enkle oppskriften med dere.


Til denne porsonen brukte jeg 40g havregryn, 1 egg, 1 ss sukrin, 1/2 ts kardemomme og 2 ts kanel. Bland alt dette sammen i en bolle, og bruk en stor skje til å fordele røren i to små pannekaker i stekepannen. Stek på middels varme, til de får en gylden fin farge. Jeg toppet pannekakene med vaniljekesam, og noen med cottage cheese. Litt kanel på toppen. Jeg kuttet også opp frisk frukt og hadde det til. Nespresso og frisk isvann er viktig tilbehør. Jeg skulle gjerne hatt ferskpresset appelsinjuice også for å gjøre denne søndagsfrokosten komplett. Dette er kosefrokost i mine øyne, den gode nyheten er at de er sunne også, med kun 115 kcal pr pannekake. Med cottage cheese/ kesam topping og en god fruktskål ved siden så er dette en komplett og næringsrik frokost!

I dag er det søndag, restday, kosedag og jeg skal gjøre akkurat det, kose meg:) Sommerværet har tatt en liten pause her på sørlandet, og jeg kan derfor kose meg inne med god samvittighet! I kveld blir det kino med jentene. Magic Mike – selvfølgelig 😉

Ha en deilig søndag.

Maren

 

 

7 kommentarer
    1. Hei Maren! Vil først og fremst si at jeg er fast leser av bloggen din. Den er så utrolig inspirerende og god!
      Disse pannekakene er så gode at jeg kunne spist de hele dagen. Lurer derfor på om det er sunt å spise de hver dag? Eller er det litt til “kos” ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg