Pukka Superfood – et energiboost i hverdagen!!

For dere som har fulgt bloggen en stund vet at jeg er stor tilhenger av supermat, og har brukt litt ulike produkter tidligere. Det finnes ulike aktører på markedet når det gjelder supergood, og jeg har nå testet produktene fra Pukka. Tidligere når jeg har tatt diverse superfood, supermat og raw-food har det desverre blitt sporadisk og periodevis, og jeg var derfor veldig spent på effekten når jeg fikk tatt dem litt mer sammenhengende. Jeg bestemte meg derfor denne gangen for å gå 100% inn for å teste produktene, og være strukturert på å ta dem hver eneste dag over en 4 ukers periode. Jeg er nå på tredje uken, og jeg kan ikke si at jeg har blitt et nytt menneske – men nesten! Energien min er fantastisk, søvnen er mye bedre, og mage-fordøyelse fungerer optimalt!! Jeg spiser svært sunt til vanlig, og får i meg godt over gjennomsnittet av anbefalt dose av både frukt og grønnsaker. Så hvorfor tar jeg tilskudd av superfood? Nå har det seg desverre slik at de grønnsakene vi kjøper i butikken i dag, har et mye lavere næringinnhold enn de man spiste for 50-100 år siden. Frukten og grønnsakene er behandlet med tilsetningstoffer, og mye av næringen er borte! Jeg ønsker å spille på lag med kroppen min, og gi den best mulige forutsetninger til å fungere optimalt, og derfor tar jeg tilskudd av superfood.

Jeg har i første omgang testet ut to produkter: Chlorella og Clear greens.

CHLORELLA:

Chlorella er en klorofyllrik organisk ferskvannsplante, og regnes som en av verdens mest næringstette matvarer. Den inneholder antioksidanter, aminosyrer, proteiner, vitaminer, mineraler, og essensielle fettsyrer. Hovedfunksjonen til Chlorella er å rense. Den renser kroppen for metaller og miljøstoffer, forterker immunforsvaret og reduserer kolesterol. Den har også gunstig effekt ift vektregulering, beskytter hjertet, stabiliserer blodsukker og demper betennelser i kroppen.

CLEAR GREENS:

Clear greens er en miks av tolv ulike klorofyllrike matvarer, ikludert organisk spirulina, grønnkålspirer og hvetegress. Svært høyt innehold av antioksidanter! Denne har på samme måte som chlorella en svært rensende effekt på kroppen, og hjelper kroppen å regulere syre-base balansen i kroppen.

Kroppens indre miljø er enormt viktig, og jeg synes det er synd at så alt for få forstår viktigheten av dette. Det er viktig å tenke på innsiden av kroppen også, ikke bare det synlige utenpå! Vi har alle hørt utrykket skjønnhet kommer innefra, vel det er noe i det!! Jeg vil faktisk si: Helse kommer innefra!! Alt jeg kan si at det funker fantastisk for meg, og supermat har allerede blitt en fast del av mine rutiner!!

Pukka superfood kan du lese mer om, og enkelt bestille fra Makestyle. Chlorella finner du HER, og Clear green finner du HER.

 

Smiil Maren



sponset innlegg

5 kommentarer
    1. Jeg går også fastpå supermat! elsker det, anbefales til alle! chlorrela er veldig effektiv:) bruker også blandt annet lecitin, hvetegress, hemp frø og mye mer!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg