LYKKE LYKKE LYKKE !!!!

Iiiiiiiik, Nå gjorde jeg nettop noe herlig spontant, jeg booket tur til SAINT-TROPEZ og jeg drar allerede til uken!! En uke i nydelige sør-Frankrike, på den franske riviera!! *lykkesukk* Jeg ser så frem til late dager på solsengen med en god bok. Deilige lange frokoster på balkongen, friske svømmeturer i middelhavet, joggetur på stranden, sove lenge, ingen vekkerklokke, ut å spise, deilig mat og nydelig vin, lange lune kvelder på terrassen med herlige mennesker, brunfarge, saltvannshår, lave skuldre. Jeg ser så frem til den følelsen av å våkne uthvilt, og det første du ser når du åpner øynene er solen, og middelhavet. Tenk at om 1 uke så ligger jeg på en hvit sandstrand på rivieraen. Dette er nesten for godt til å være sant….

Jeg elsker Frankrike, og jeg elsker rivieraen. Denne ferien kommer på det best tenkelige tidspunkt og jeg er så klar! Nå må jeg bare gå til innkjøp av solkremer, after sun, alovera og selvfølgelig en eller to gode bøker. Er det noen som har forslag til en bok som jeg kan kose meg med på stranda?

Bildene er fra Villaen vi skal bo i. Et fantastisk sted:) Jeg tar selvfølgelig med meg pc’n og jeg planlegger å skrive litt om hvordan man kan trene på ferie (hvis man ønsker det) og komme meg litt tips om hvordan man kan få gode treningsøkter selv uten noe utstyr. Er det noe dere kunne tenke dere å lese om?

Nyt tirsdagskvelden, selv danser jeg rundt i lykkerus, og planlegger å gjøre det i noen timer til.

Sommersmil fra Maren

29 kommentarer
    1. Ååå, så utrolig deilig! Skulle virkelig ønske det var meg som skulle dra på ferie nå, reiser ikke før i juli og det føles som en evighet til:-P Aldri vært i frankrike på sommerferie før, men alltid hatt lyst, så blir bra å “følge” ferien din snuppa!:-)
      Og det er bare å peise på med treningstips på ferie – det kan vi like!:-)

    2. Du er fantastisk heldig!! Frankrike er fantastisk. Alle Jo Nesbø bøkene i Harry Hole serien må lesest, så begynn på begynnelsen, hihi. jeg ble hekta etter første bok!

    3. Så deilig med ferie 🙂
      Hvordan spilt er det du trener? Kunne du laget et innlegg om hvordan en typisk treningsuke ser ut for deg? 🙂

    4. Ja det er absolutt noe jeg vil lese om, så håper du skriver om det mens du er på tur. Høres helt nydelig ut med en uke ferie 🙂

    5. Wiii!! Så bra at du skal på en (vell fortjent) ferie! 😀
      Min standar feriebok er Stor ståhei. Leser den hver sommer, så kan den nesten baklengs, men blir ikke lei av den grunn! 🙂
      Ferie-treningstips tas i mot meg stor takk og en klem i posten!! Gruer meg mer enn jeg gleder meg til sydenturen i år, nettopp pga treningen og ikke minst kostholdet. Lever etter ganske strengt regime nå, så hvordan det skal gå to uker uten faste rutiner kan bli interessant og ikke minst kjempeskummelt!!

    6. Ingenting er som den franske riviera! Bodde der i seks måneder for ett par år siden. Heeeeelt fantastisk. Du kommer til å få en fantastisk ferie!

    7. Jeg vil veldig gjerne lese om st tropez turen selv om det hovedsakelig er en treningsblogg!!! Har vært der en gang selv, men kun en dags tur, så kunne gjerne tenkt meg å dra på ferie der. Er interessert i både strand anbefalinger, uteliv og alt.:)

    8. Å, så fantastisk!!! Ble en smule misunnelig nå;) Jeg henger meg på hun som kommenterte bøkene til Cecilia Samartin. De er super bra, og jeg har hatt problemer med å legge de fra meg..

    9. Åh, så herlig med tur! Beskrivelsen din – inkludert saltvann i håret, høres helt himmelsk ut! Da du lurte på boktips, kom jeg derfor straks på en jeg ikke er helt ferdig med, men som kan anbefales på det varmeste, boken “Oppmerksomhetstrening
      en historisk, psykologisk og praktisk innføring i mindfulness
      ” Link til den på Haugen Bok: http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st=free&q=oppmerksomhetstrening&p=1&r=2&cid=223136
      Håper du får en fantastisk ferie! 🙂

    10. Vil veldig gjerne lese om trening på ferie! 🙂 Ellers kan jeg anbefale bøkene Indias Datter, Tusen Strålende Soler, Drageløperen, og bøkene til Cecilia Samartin. Dette er ikke krimbøker, men de er fantastisk fengende samtidig som man får et innblikk i forskjellige kulturer.
      God tur!! 🙂

    11. ååå det var vanvittig fint der! har aldri vært der før, men tror kanskje jeg må ta turen en gang.. sommeren i norge er forøvrig ikke noe å skryte av om dagen, så da mååå man nesten ta turen utlands for å få litt sol og varme. DEILIG 😀

    12. Lars Kepler bøkene! Kjempespennende! Vil lese den om og om igjen. Ellers er det godbøker som Vannmelonen av Marian Keys og La Meg Synge Deg Stille Sanger (noe trist, men veldig fin). Ha en strålende ferie! 🙂

    13. Cecilia Samartin, Jo Nesbø, Camilla Lackberg skriver perfekte ferie-bøker! Eller Shantaram hvis du ikke har lest den 🙂 God tur fine Maren!

    14. Henger meg også på Cecilia samartin-bøkene! Jeg klarer heller ikke å legge de fra meg, fantastisk forfatter!!:) åååå, det hørtes fantastisk ut med ferie nå! Nyt den!:) OG JA te treningstips!!! Ha en fortreffelig helg i oslo og en herlig tur te Frankrike!:) gleder meg te å titte innom bloggen din og lese om treningstips og om ferieturen din!!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg