En magisk dag i Oslo!!

Da var jeg hjemme igjen, etter en magisk dag i Oslo! Det var så deilig å se byen min igjen, og det var så uendelig godt å være tilbake. Enda bedre var det å vite at jeg var der for å gjøre en photoshoot for Shape-up! Jeg var både spent og litt nervøs for shooten. Jeg har kun gjort en slik shoot tidligere. Heldigvist viste det seg at det virkelig ikke var noe å grue seg til. Alle var så utrolig hyggelige, og fotografen var virkelig dyktig. Bjørn Inge Karlsen – merk dere navnet, han var utrolig flink. Han fikk meg til å le og lagde verdens beste stemning i studio Jeg sitter her med et stort smil om munnen, fy søren for en dag!! Jeg har kost meg så 🙂

Jeg gleder meg noe helt vilt til å vise dere det ferdige resultatet, men det kan jeg desverre ikke helt enda! Jeg fikk knipset et par bilder underveis i dag, slik at dere får en sneakpeak på antrekket. Det var en fysisk shoot, hvor jeg utførte diverse styrkeøvelser som er supre å gjøre når man er på ferie, og ikke har noe særlig med utstyr tilgjegelig. Tommy Lande er personlig trener og det er han som står bak programmet. Jeg forstod kjapt at Tommy og meg hadde samme treningsfilosofi og trener etter de samme prinsippene. Herlig å møte likesinnede treningsmennesker!! Øvelsene i reportasjen er øvelser jeg selv bruker i min egen trening, og det føltes derfor naturlig å utføre dem under fotoshooten.

Bildene kommer i juli utgaven av Shape-Up, så da må dere løpe og kjøpe folkens! Jeg håper det ferdige resultatet blir bra:)

Maren

17 kommentarer
    1. Herregud så flott du er! Gleder meg veldig til å lese artikkelen 🙂 Pleier alltid å kjøpe det bladet, og nå føles det nesten ut som ei jeg “kjenner” er med. Blir faktisk stolt! Du er så ung og har allerede fått til så mye – who knows how far you will go? 😉

    2. Hehe, ser på hendene dine på det nederste bildet at du har danset ballett, kan det stemme? Gleder meg til å se resultatet i Shape Up =)

    3. Du passer så perfekt for det bladet. Naturlig, sporty og flott!! Gleder meg til å se når det kommer ut.

    4. Flotte bilder, gleder meg til å se resultatet 🙂
      Så lurer jeg på noe helt annet: Jeg ser det er mange kommentarer der lesere lurer på både vekt og fettprosent, og jeg lurer egentlig på det samme. MEN, forstår absolutt at du ikke vil svare på dette fordi fokuset blir feil. Man bør jo fokusere på å komme i bedre form, føle seg bra og leve sunt – så egentlig blir både fettprosent og BMI “ubetydelige”? Samtidig skulle jeg gjerne ønske å få målt min fettprosent, mer for å se om treningen gir ønsket effekt: Mer muskler og mindre fett! Jeg mener ikke at dette skal bli hovedfokuset for treningen, men mer som et slags mål å trene mot? Jeg har prøvd å søke litt rundt på nettet, men ser det er vanskelig å finne god informasjon om fettprosent. Det står at hos en kvinne skal den ligge mellom 20-30%. Men spørsmålet mitt er; Hvor lavt kan fettprosenten ligge uten at dette går utover hormonproduksjon og menstruasjon? Dette er sikkert litt individuelt, men jeg vil tro at man kan komme endel under 20% uten at dette skal påvirke menstruasjonen? Håper du kan gi meg svar på dette 🙂 Ønsker meg egentlig et innlegg om akkurat dette jeg, fettprosent og BMI – og i tillegg hvordan man bør trene forhold styrke og kondisjon for å komme i GOD form. Bør man dele styrkeøkten slik at man trener overkropp en dag, og bein en annen? Hvor ofte bør man trene styrketrening? Hvor ofte trene kondisjon? Hvor høy puls bør man ha? Hva er gode intervaller? Hva er best for å forbrenne fett? Hvor lenge bør en styrkeøkt og en kondisjonsøkt vare, både minumum og maksimum for best utbytte? Jeg har så mange spørsmål 😀 Vil tro det er flere som ville ha god nytte av et slikt innlegg også 😀

    5. Til den kommentaren over: jeg vil anbefale deg å invistere i en personlig trener. Jeg jobber som PT selv, og jeg tviler på at Maren øser ut all kunnskap hun besitter om alt dette her på bloggen, når hun har mange kunder som bruker henne som PT og betaler for å få svar på akkurat slike spørsmål!

    6. Tone: Jeg mente selvfølgelig ikke at Maren skulle øse ut med all kunnskap! Hun deler jo gjerne tips og øvelser, men det hadde vært flott å sett et eget innlegg med raske treningstips? Jeg vil tro kundene hennes betaler for et skreddersydd opplegg som er tilpasset den enkelte kunde, ikke generelle treningstips? Mulig jeg har misforstått altså, men trodde denne bloggen også var ment som motivasjon og tips til trening og kosthold. Om hun ikke vil svare, så er det selvfølgelig helt i orden – men det er lov til å komme med ønsker vil jeg tro?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg