Trening med strikk – hvorfor er det så bra?

Reklame | Strikkene er sponset av Abilica

Jeg har hatt lyst å snakke om strikk trening med dere lenge, og nå kom den perfekte mulighet. Jeg hadde en strikk-økt med gjengen vår på Kypros, og midt under den økten slo det meg hvor ENORMT mange ulike øvelser man kan gjøre med disse geniale strikkene. Så, hva er det jeg liker så godt med strikktrening, og hvorfor er det så bra?

❤️ Trening med strikk er skånsomt, og skadeforebyggende.

❤️ Du jobber i din egen bevegelsesbane, og med kroppens naturlige bevegelser. (VS når du setter den inn i et låst apparat som tvinger deg inn i en fastsatt bevegelsesbanen)

❤️ Strikk er ikke dyrt, og en god investering da de varer lenge (så sant du kjøper god kvalitet på strikkene dine)

❤️ De tar ingen plass, og veier minimalt

❤️ Enkelt å ta med seg på reise, ha hjemme, eller ha rundt livet eller håndleddet på tur, og enkelt ta frem for en liten økt.

❤️ Du kan få trent absolutt hele kroppen med strikkene, både med fokus på styrketrening og kondisjonstrening.

Jeg har som sagt så mange øvelser på lager her, at det nesten ble vanskelig å legge opp økten for jentene på treningsreise. Jeg hadde jo så mye jeg ville dele. Løsningen ble at jeg la opp til stasjoner, med flere ulike øvelser på hver stasjon, også fikk de 6 minutter til å jobbe med de gitte øvelsene. Først hadde vi en god gjennomgang på teknikk, og underveis i økten løp begge oss trenere rundt og hjelp hver og en med teknikken.

Post 1: Knebøy og utfall varianter (med stor og liten strikkStrakmark og vanlig markløft

Post 2: Sittende roing, stående roing, facepull 

Post 3: Skulderpress, opptrekk, fronthev 

Post 4: Triceps med liten strikk, triceps overhead, mageøvelser x 2 (sykling og fest strikk bak og trekk opp)

Post 5: Brystpress, pushups varianter

Post 6: Hofteløft, stående hipthrust, side-gange

Post 7: Hoppende knebøy, burpees med strikk, bungee løp ( løp på stedet med strikk festet bak deg, og rundt hoftene) 

   

Alle bildene i dette innlegget ble knipset mens jeg instruerte teknikk, så de er ikke tatt for å vise teknikken frem for kamera i hvert bilde. Dette er ment som inspirasjon, og for å illustrere hvor mange øvelser man kan gjøre. Hvis du vil ha video av strikk-øvelsene så er det nå delt på Instagram (for lite format for blogg) så gå inn på marenerdvik på Instagram så finner dere video av øvelser med stor strikk, og liten strikk.

Alle mine treningsprogrammer ligger forresten under emneknaggen #trenmedmaren på Instagram, så der finner dere masse masse ferdige programmer. Alle strikkene mine er fra Abilica, og dere finner dem HER. (sponsede strikk) Håper du fikk litt inpirasjon til å trene med strikk, og at du tar turen inn på Instagram for video av øvelsene.

Ha en nydelig helg videre mine venner❤️

 

Smiiil, Maren 

 

3 kommentarer
    1. Nyttig innlegg! 🙂
      Kjenner du til Exertube-strikkene til Abilica? Jeg synes de vanlige, lange strikkene blir litt vonde å holde i når man gjør trekk-øvelser, og tenker det må være bedre å bruke disse med håndtak. Er det en grunn til at du ikke bruker dem?

      1. Godt spørsmål, og jeg tar det som en utfordring og bestiller de strikkene nå i kveld! Video med dem kommer❤️ Jeg har faktisk aldri brukt dem, og det er jo veldig tullete for de er helt supre de også. Jeg tror det er fordi jeg ofte bruker strikk pullups,og da er de andre best. og egentlig bare fordi jeg er mer vant til dem. Gleder meg til å teste Exertube, og lage video og program til dere 😄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg