Maren gjør ting hun ikke kan

I skrivende stund sitter jeg på en cafe for å ta igjen litt jobb, før jeg skal avgårde å holde bootcamp time. Etter Bootcampen i dag skal jeg på malekurs med Royal Copenhagen, som er det service dere ser på bildene i dette innlegget. Det er mamma som har dratt i gang dette, og både hun, min tante, min svigerinne og meg skal dra sammen. Jeg gleder meg, og er litt spent. Jeg har ikke ett eneste kunstnerisk gen i kroppen, så det kan jo bli fryktelig spennende å se resultatet. Jeg tror det er slik at mønsteret er malt opp på forhånd, også skal man bare male over. Vi får se – spennende blir det uansett!

Jeg synes det servicet er så nydelig, men prisen er så vill at jeg skulle ønske jeg aldri hadde forelsket meg i det. Jeg koser meg altså så når jeg drikker kaffe av den koppen på morgenen, og jeg synes all mat blir så delikat når det serveres i på den asjetten. Sært, men sant. Noen særheter må man få lov å ha som livsstilsblogger, hvor mat er en stor og viktig del av hverdagen. Jeg tenker at det er fint å ha noe ønske seg, så da blir det kanskje én ny kopp, eller én ny asjett hver bursdag og hver jul – hvis jeg ikke blir så flink på kurset i kveld da, at jeg bare begynner å male dem selv. hehe. 

Muffinsene i dette innlegget har jeg delt med dere før, men en god oppskrift kan ikke gjentas for mange ganger. Dette er muffins med norske høst-epler, og de smaker helt himmelsk. 

Du trenger: 

  • 60g havremel 
  • 50g speltmel
  • 30g vanilje protein
  • 2 egg
  • 2 ss Sukrin 
  • 1 ts bakepulver 
  • 1 ts kanel & 1/2 ts kardemomme
  • 2-3 norske høstepler (kommer litt an på størrelsen)
  • Mandelmelk / vann 

Slik gjør du: 

Bland sammen dert tørre i en bolle, tilsett egg, og spe på med melk/vann til du får en jevn fin røre. Hakk epler i små biter, og bland dem inn i røren. Spray muffinsformer, og fordel røren i formene. Eller du kan kle formene med bakepapir. Inn i ovnen på 180-200 grader i ca 12-15 minutter. Følg med underveis, alle ovner er ulike og steketiden kan variere. 

Dere får ønske meg lykke til på malekurs – jeg tror jeg trenger det! 

 

Smiiil, Maren 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg