En fristende mandagsfrokost

It´s a good day, to have a good day

God morgen hjerter. Har du sovet godt? Jeg har drømt og styret noe helt grusomt natt, og kjente meg helt utslitt når jeg våknet. Jeg var fryktelig tidlig våken, og det betyr god tid til å lage en ekstra god frokost. I dag står det joghurt med granola, bær, frukt og nøtter på menyen, sammen med spinat pannekaker. Sistnevnte høres kanskje ikke så godt ut, men tro meg – de er supergode. Man kjenner ikke smaken av spinat, og jeg synes den grønne fargen er så kul! 

Dette kan jo også være en spennende måte å få barn ( eller voksne ) som ikke er så glad i grønnsaker, til å få i seg spinat. Spinat er en super-ingrediens med både kalsium, jern og masse vitaminer ( blant annet Vitamin A, C og K ) 

Oppskriften på spinat-pannekakene får dere her: 

  • En god neve spinat 
  • 1 egg
  • 1/2 moden banan
  • 50g havregryn
  • 1 ts bakepulver
  • 1/2 ts kanel
  • 15g vanilje protein
  • 4-5 dråper stevia vanilje, eller et par ts sukrin (eller annen ønsket søtning)

Bruk stavmikseren og kjør ingrediensene sammen til en fin jevn røre. Tilsett litt vann hvis det er nødvendig. Stek i stekepannen på middels varme. Jeg sprayer stekepannen først med olivenolje spray, men du kan også bruke smør, margarin, koskosfett eller hva enn du liker best å steke med. Stek til de får en lyse brun farge på hver side. Voala! 

Jeg håper dere likte denne oppskriften, og fikk litt inspirasjon til en annerledes og spennende frokost, brunsj eller lunsj. Pannekaker er aldri feil, og med denne frokosten må jo mandagen bli bra! Ha en nydelig ukestart mine venner, så skravles vi litt senere❤️

 

Smiiil, Maren 

 

3 kommentarer
    1. Hei! Litt random spørsmål! Var med på treningsturen til Kroatia, og synes tightsene du gikk med så veldig komfortable og fine ut! Kan jeg spørre hvor de er fra? 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg