Er det feil å ikke ønske seg det mange andre vil ha?

Hverdagslykke 

Jeg tenkte på en ting her jeg sitter i sofakroken, med kaffekoppen, God morgen Norge på tv og Leo sovende med siden av meg. Fy søren som jeg elsker å være hjemme❤️ Jeg koser meg så i hverdagen, med de fine hverdagsrutinene. Kaffekoppen på morgenen, familien i umiddelbar nærhet, venninnene mine, Leo, den koselige leiligheten, gruppetimene mine, koselige hjemmekvelder med venner, god mat og kos. Nærbutikken med ansatte som kjenner deg igjen og smiler litt ekstra, skogen og havet rett utenfor døra med herlige turmuligheter. 

Jeg føler at så mange higer etter å reise, oppleve, og utforske. Utvikle seg og oppleve masse masse nytt og spennende. Er det feil av meg å ikke ønske meg det? Jeg har reist mye, og reiser en del i jobben min, men jeg har det så mye bedre her hjemme. Det er fint med en reise i ny og ne, men det har aldri vært det jeg drømmer om å gjøre mer av. Jeg føler meg kjedelig som sier det – men samtidig er det jo litt fint også. Det er jo flest hverdager, og hvis man kan trives så godt med de dagene det er flest av, så er jo det positivt. 

Så det tenker jeg på denne morgenen i sofakroken da. Jeg tenker på at jeg er lykkelig akkurat her, med det kjente, nære og “normale”. Kanskje gjør det meg litt kjedelig, men det får bare være. For det er ingenting som slår følelsen av å kjenne seg ordentlig trygg, lykkelig og glad – rett og slett bare fordi man trives i sin egen hverdag❤️ 

Er det noen som kjenner seg igjen på den? Som liker å være hjemme, kose seg i eget selskap, og/eller med dine nærmeste? Som kjenner på at DET gir mer enn strikkhopp i Bali, eller nattklubber i New York?

Hjelpes nå babler jeg! Jeg glemmer noen ganger at folk faktisk leser dette – så jeg skal slutte å kjede dere! hehe. I stede kan jeg fortelle at jeg nå virkelig har fått dreisen på treningsfilmer og at det ligger en splitter ny treningsøkt til dere på Instagram nå. En heftig egenvekts-økt. Tar du utfordringen? Dere finner meg på @marenerdvik 

Nå skal jeg fullføre kaffekoppen, og komme i gang med min litt kjedelige (i noens øyne), men fantastisk fine hverdag. Ha en herlig torsdag mine venner❤️

 

Smiiil, Maren 

 

18 kommentarer
    1. Der er jeg helt lik!! I en alder av 20 føler jeg meg litt malplassert, og litt som en gammel bestemor, men sånn får det bare være 😂

    2. Eg også e akkurat slik å føle att eg e kjedelig so ikkje he lyst å reise hit å dit men eg storkosa meg med å få være heime å syssle med mine egne ting å føle ingen behov for å reise 😁so koffor skal eg blir liksom litt sånn att eg må ta meg en sydentur for alle andre gjer det men he igrunnen ikkje nåke lyst🤣so derfor he eg heilt slutta å bry meg om ka andre syns å gjer eg trivast best heime å slik e det so må berre dei so he lyst reise å oppleve viss det gjir dei lykke men det ekje mi lykke😁

    3. Det er så bra sagt. Og Det viktigste av alt er jo å trives hjemme med sine, jobben og stedet man bor. Perfekt. Jeg kjenner det på samme måten og ihvertfall Iforhold til det å være ute på byen. Som singel forventer alle at jeg skal rangle rundt på utesteder og finne bra mann, men jeg er virkelig ikke der. Treffer jeg folk, vil jeg heller møte folk i situasjoner der jeg liker meg. Liker å prøve nye ting og reise litt, men ingenting slår det å komme inn døren hjemme og kose seg der.
      Du er så herlig og jeg trives også kjempe godt her jeg bor. Mangler bare en kjæreste!
      Klem

    4. Så herlig innlegg <3 Jeg er litt både og her. Trives veldig godt hjemme, men blir inspirert og kreativ av å reise ✨
      Kan jeg spørre hvilke program du bruker for å redigere videoene dine?

    5. Jeg tenker akkurat det samme, jeg elsker hverdagen og å være i hjembyen min hvor jeg har alle jeg bryr meg om! Sikkert kult å reise bort for en stund og oppleve syke ting, iallfall siden jeg er 23 og har alt tilrettelagt for å være litt Yolo, men da føler jeg at jeg går glipp av alt det fine som skjer hjemme.. <3 Du er så skjønn Maren, du inspirerer - gleder meg masse til å se deg igjen! Klem

    6. Å herregud så GODT å lese. 23 år gammel og allerde som en bestemor som jeg pleier å spøke med mine nærmeste om. Føler meg helt lik: trene, turer i skogen, være i eget selskap, lese, studere, opplevelser med nære og kjære innimellom slagene ER det som er det beste livet for meg. Takk for at du deler – har lenge trodd det har vært noe galt med meg.
      Klem.

    7. Jeg er helt enig! Hverdager er best! Og hvis man ikke kan kose seg i hverdagen, såvel som på reise så er egentlig livet bare kjedelig? Å nyte hele livet og å kunne kose seg hjemme er like viktig som å reise spør du meg 😀

    8. Er så herlig å kjenne på at vi er flere med de samme tankene! Føler man ofte blir dømt på hvor mange land man har besøk, hvor lite man er hjemme og hvor actionfylt liv man har.
      Koser meg hjemme med meg og mine jeg. Akkurat som jeg vil:-)
      Ha en fin dag!

    9. Når jeg så overskrifta tenkte jeg at du ikke ønsker deg barn. Tror mange som ikke vil ha barn opplever et langt større press enn oss som er hjemmekjære 😉

    10. Marit: Det er en helt annen diskusjon. Tenkte ikke ta den nå 🙂 hehe. men kjapt og greit så tenker jeg at det er et 100% personlig valg som alle må gå lov å ta for seg selv Jeg ønske meg barn <3 men har respekt for dem som ikke ønsker det. Som sagt, et personlig valg <3

    11. Om det er feil? Tvert i mot! Jeg synes heller det er et sunnhetstegn at du er fornøyd. Jeg må si at jeg heller reagerer på alle som ikke er fornøyd i et egentlig helt normalt fint liv fordi man alltid vil ha noe mer, bedre større. At man ikke kan være lykkelig fordi man skal sammenligne seg med alle andre. Jeg har i tillegg en følelse at mange ønsker seg det alle andre tilsynelatende har kun for å være «like bra» og uten å ta stilling til om det er noe for den enkelte. Jeg synes det er et sykdomstegn ved samfunnet. Og det er også påvist sammenheng mellom å strebe etter det perfekte, det «alle» andre har og depresjon.
      Når det er sagt er det ikke noe galt i å ønske å oppnå mer her i livet og å utvikle seg. Men det blir noe litt annet.
      Synes det er viktig å prøve å være fornøyd med det en har- selvsagt med respekt for at enkelte ting i livet er kjipt. Men uten å strebe etter et tilsynelatende perfekt og spennende liv- som sikkert har noen baksider det også.

    12. Jeg kjenner meg helt igjen i den beskrivelsen! Jeg liker også veldig godt å være hjemme og har ikke så behov for å reise. Er også glad i rutiner og koser meg med frokost og God morgen Norge på morgenene, liker å gå på butikken, gå turer i nærområdet og trene på Friskis & Svettis! Nyter små øyeblikk hjemme 🙂 Liker hverdagen best!

    13. Takk for at du som når ut til så mange tørr å være ærlig på vegne av alle oss «kjedelige» hjemmekjære 😃👌🏻

    14. Deilig å høre at det er flere som har det sånn! Trengte å bli minnet på det i dag 🙂 Er fort gjort å henge seg opp i de forventningene man føler fra alt rundt seg, og ikke føle seg bra nok. Jeg tenker at det aller viktigste i livet er at man klarer å være tilfreds med det man har, og ikke konstant lever for en reise, opplevelse, eller drøm som ligger i fremtiden. Man må nyte livet her og nå!

    15. Helt enig med deg Maren! Godt at noen tørr å si det!
      I vennegjengen min er det slik at alle ønsker helst å ut å reise hver helg, mens jeg synes det er aller best å være hjemme <3 Aldri vært spesielt glad i å reise egentlig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg