Oppskrift: Sunne, grove pizzaboller

❤️Sunne, grove pizzabller – metter godt og smaker nydelig❤️ 

Fredag og endelig helga hva passer vel da bedre enn en oppskrift på pizzaboller? Jeg fulgte ingen oppskrift, jeg bare slang sammen litt av det jeg fant her hjemme, og resultatet ble helt fantastisk bra. Jeg fikk heldigvis skrevet ned ca hva jeg brukte, slik at jeg kan dele oppskriften med dere i dag. Er dere klare for litt sunn kosemat? 

Her kommer oppskriften: 

Til deigen:

  • 100g havregryn
  • 50g mel (jeg brukte speltmel)
  • 2 egg
  • 50g cottage cheese
  • 50g Kesam 
  • 1 ts bakepulver 
  • 1/2 ts salt 

Til pizzafyllet: 

  • 200g karbonadedeig 
  • 2 ss tomatpure 
  • Hakkede tomater 
  • salt, pepper, oregano og div ønsket krydder
  • Ost 

Slik gjør du: 

Rør sammen alle ingrediensene i en bolle, spe på med litt mer mel eller væske slik at du får en jevn fin deig. Rull sammen til boller, og plasser på stekebrett dekket med bakepapir. Ovnen settes på 200 garder. Før du setter dem inn lag et lite søkk ned slik at du lager plass til pizzafyllet. Sett inn i ovnen, mens du begynner pøh fyllet. Stek kjøttdeig, tilsett tomatpure og krydder. Ta de halvstekte pizzabollene ut av venn, og fyll hver pizzabolle med fyll, og topp med ost.Strø litt oregano på toppen. Inn i ovnen igjen til pizzabollene er ferdig stekt. Ca 20 minutter totalt. (ca 10 min før fyllet legges på, og 10 min etterpå) Steketid varierer fra ovn til ovn, så følg litt ekstra med. 

Jeg skulle straks vært på vei til Kragerø for en helt fantastisk spennende helg sammen med Hedvig Wessel, Nocco, Peak Performance og Doucebag. Nå er det sånn at min lille Leo ikke er i form, og hat fått en alt for stor krage rundt halsen sin. Han trenger mammaen sin nå, og aldri i verden om jeg reiser fra lille gullet mitt når han er syk. Så da blir det hjemmehelg, og fullt fokus på Leo. Så krysser jeg bare fingrene for at han er frisk og raskt før jeg reiser til Kroatia om en uke. Lille tassen min – ingenting er viktigere enn at han har det bra❤️

Har dere det fint mine venner? Hva er planene deres for helgen? 

 

Smiiil, Maren 

 

12 kommentarer
    1. De pizzabollene så helt nydelige ut! Og så genialt med bakepulver for da går det så fort! De vil jeg prøve en gang ☺️

    2. Riktig prioritering! God bedring til lille vofsen.
      Jeg har turnusfri i dag så nå kom jeg hjem fra litt trening og skal ut å handle litt. Nytt sengetøy og god mat til kvelden. Og tror jeg går på en smågodt smell. Det frister å legge seg i sengen senere og se på film med smågodt.
      Og i kveld skal jeg se på film!!! Skikkelig hjemme alene kveld. Selv om jeg bor alene føles dette perfekt ut i dag!!!
      God bedring og kos dere så godt dere kan. Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg