Et smart tips på dager motivasjonen svikter

God morgen hjerter. Så fint å se at dere ble med over på marenerdvik bloggen. Jeg skal få den inn på Bloglovin også, for dere som følger med der. Takk for påminnelsen om at det må fikses❤️

I dag har jeg en rolig morgen her hjemme, og koser meg med litt jobb, kos med Leo, kaffe og God morgen Norge. Planen var å sprette opp å ta meg en løpetur, men nå er det altså sånn at kroppen skriker etter litt mer hvile og ro, og da er det bare å lytte. Det tar på med treningsreise, så nå må jeg la både kropp og hode få lov å hente seg litt inn igjen.

Et smart tips når motivasjonen (viljen) svikter: 

Jeg har veldig lyst å få beveget kroppen litt likevel, og da tok jeg i bruk et av de smarteste tipsene jeg vet om når motivasjonen svikter – jeg ringte en venn. Så nå har jeg avtalt en liten runde i skogen med en venninne litt senere i dag. Det er så lurt å gjøre en avtale og skape en forpliktelse når du kjenner at du sliter litt med å komme seg opp og ut.  I kveld skal jeg ut på eventyr med fotografen min Victoria Nevland. Jeg gruer meg mer enn jeg gleder meg, og har lagt bilsyktablettene klar. Haha. Mer om det senere! 

I morgen skal jeg forresten ha lage-dag her hjemme igjen. Lage-dag betyr at jeg setter av dagen til å kokkelere på kjøkkenet, og teste ut nye oppskrifter som skal deles med dere på bloggen. Handlelisten er skrevet og jeg er så klar. Slike dager er noe av det koseligst jeg vet, og når det i tillegg er meldt pøsende regn blir det ekstra koselig å hygge seg inne. På kvelden blir det avgårde for enda en jobb-greie. 

Kanskje du har et ønske om en sunn oppskrift? Da er dagen i dag det perfekte tidspunkt å si i fra på. Jeg tar storhandelen til lage-dagen i kveld, så frem til det må dere bare komme med ønsker, så skal jeg forsøke å innfri. 

Denne uken er jeg forresten gjest på Treningspodden. Vi spilte inn episoden på treningsreisen i Kroatia, og det var så gøy! Er det noen av dere som har hørt det? 

Ha en herlig tirsdag mine venner! Skravles snart igjen❤️

 

Smiiil, Maren 

 

13 kommentarer
    1. Jeg ønsker meg oppskrifter på sunn og enkel frokost og lunsj:D i tillegg til at det passer studentlommeboken (hehe, kravstor her nå). Noe som ikke tar så lang tid å lage på morningen:) blir litt lei av brødskiva noen ganger, hehe:) Kjempe gøy å titte innom her om dagen<3

    2. Jeg blir så glad når du formidler evnen til å lytte til kroppen og gi den litt ekstra ro og hvile. Det var akkurat det jeg trengte i dag❤️

    3. Kjempekjekt å høre deg på podden!! Sikkelig motiverende og veldig kjekt å bli bedre kjent med hvordan du er i “virkeligheten” 🙂 Håper du gjør med pod, video, snap, tv og liknende fremover, for du har en veldig herlig personlighet som er lett å bli glad i.
      Ang oppskrifter er raske og billige lunsj/middag helt supert!
      Ha en fin tirsdag, klem!

    4. Jeg hørte podden i går, og det snudde enn ellers lei dag til å bli hakket bedre 🙂 syns virkelig du har riktig fokus og får gitt riktig inspirasjon når du viser både bra og dårlige dager!
      Hvor er genseren fra?

    5. Takk for en herlig start på dagen i dag med treningpodden:-). Kunne ønske det var Pia og deg som hadde den fast. For et flott menneske du virker å være.
      Vil også rose deg for utrolig flotte bilder du leverer om dagen – kvalitet!
      Ha en fin dag, Maren.

    6. Hei!
      Hørte nylig på ukens treningspodden-episode, og du gjorde en fantastisk figur der! Alt var så naturlig og rolig og jeg koste meg virkelig med den episoden <3 Gøy å høre deg på en litt annen måte enn det man er vant til å se i bloggen!
      Ha en nydelig Tirsdag!!

    7. Hei
      Jeg har problemer med å komme innpå innleggene dine når jeg leser dem via bloglovin. Bare en liten beskjed i tilfelle du ikke vet det og det er noe du kan fikse på. Ha en fin dag videre

    8. Hei:) akkurat hørt podden👍Treningspodden er jo generelt veldi bra, men den ble enda bedre m deg😊 Morro å på en måte bli enda bedre kjent m deg, kjempebra jobba! Synes spesielt d var morra m så stort engasjement for smågodt! Viktig diskusjon der altså! Gikk rolig tur når jeg hørte på dere, og tok meg selv i å gå rundt å le🙈

    9. Utrolig fin profil du gjorde i Treningspodden. Flink til å formulere deg, jordnær og åpenbart kunnskapsrik! Det er helt tydelig at du jobber for å fremme de viktige momentene innen trening og velvære. Heia deg som bygger opp om viktigheten av folkehelse!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg