9 tips til en bedre dag

– Lets make the best of it –

Plutselig var sommeren på hell, og flere har ytret frempå at det har vært tungt og faktisk litt kjipt å vende tilbake til hverdagen. Jeg forstår det veldig godt, selv om jeg synes det er godt med hverdag og rutine, så har jeg aldri lagt skjul på her på bloggen, at jeg jeg også har mine dårlige dager. Når de kjipe dagene kommer har jeg mine små triks for at dagen skal føles lettere og bedre. Jeg tenkte jeg kunne dele disse tipsene med dere. Sharing is caring vet dere💗

9 tips til å snu en kjip dag til en bedre 

💗 Rens huden, smør med krem og plei deg selv. Det høres utrolig enkelt, og litt tullete ut, men tro meg – det hjelper! Akkurat som man renser bort litt av det kjipe, og tilfører huden noe friskt og godt. Enkelt, men så effektivt.  

💗 Ta en god dusj, lag kaffe og spis en sunn frokost – legg tilrette for en god start på dagen din. 

💗 Gå deg en tur, ta deg en treningsøkt eller bare en liten morgenstrekk. Fysisk aktivitet, om det så bare er litt bevegelse, vil hjelpe masse!! 

💗 Takknemlighets-liste. Dette er kanskje et av de viktigste punktene, og som alltid funker for meg. Sett deg ned og skriv en liste over alt og alle du er takknemlig for. Ta med selv de minste tingene, og vips skal du se at listen blir skikkelig lang. Les gjennom listen etterpå, og kjenn etter hvor mye du har å være glad for. 

💗 Ta små timeouts i løpet av dagen. Husk på deg selv i løpet av en hektisk dag. Pass på deg selv ved å spise små mellommåltider, før ulvehungeren kommer å tar deg, ta deg tid til å nyte en kaffekopp og ikke bare sluk den. Pust helt ned i magen, flere ganger. Inn nesa, og ut munnen. 

💗 Send ut positivitet – du får tilbake det du utstråler. Send avgårde en koselig sms eller smil litt ekstra til de rundt deg. Klem på en kollega eller gi noen et komplement. Det føles så bra – både for deg og dem. 

💗 Produktivitet føles bra. Skriv ned 3 ting du skal få unna i løpet av dagen, og kryss av når det er gjort. Når du på slutten av dagen kan se på en liste med flere punkter som er krysset ut, skal jeg love deg at du kommer til å føle deg så bra. 

💗 Skift på sengen – helt seriøst, finnes det noe bedre enn rent sengetøy? 

💗 Drikk vann, dette er jeg helt ubeskrivelig dårlig på selv, så her snakker jeg av erfaring når jeg sier at dehydrering kan føre til en skikkelig kjip dag. Så drikk rikelig med vann, og det vil føre til at du unngår hodepine, magevondt og generelt bare vil føle deg bedre og mer i balanse. 

 

Håper du likte tipsene, og kanskje kan de hjelpe deg en dag du trenger det! Det er som sagt de enkleste ting, men noen ganger det godt å bli minnet på det likevel. Jeg har det hvertfall slik, jeg vet ofte hva som hjelper, men når jeg har det litt kjipt kan det være vanskelig å komme på det. 

 

Smiiil, Maren

 

6 kommentarer
    1. Å dette passet perfekt.jeg har tidenes drittdag og hater alt og livet mitt. Men nå leste jeg dette, så da skal jeg legge bort mobil, ta en dusj, ansiktsmaske, sette på god musikk og legge meg etterpå. Takk for dette .klem

    2. Deilig å ha sånne tips i bakhånd når de dårlige dagene sniker seg innpå! Takk 🙏🏼❤️ Ha en strålende dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg