Oppskrift: Blomkålsuppe

I dag våknet jeg til pøsende regn utenfor vinduet, og det var en helt nydelig lyd. Det trengs så sårt litt regn nå, og jeg kjenner jeg blir glad i hele meg for hver eneste dråpe som faller. Regnvær gjør også at jeg får lyst på suppe til middag, så hva passere vel da bedre enn å dele en nydelig blomkålsuppe med dere i dag.

Du trenger: 

  • 1/2 til 1 stk blomkål
  • 1⁄2 stk finhakket løk
  • 4 dl vann
  • 1 stk hønsebuljongterning
  • 1 dl lettmelk
  • Smak til med salt og pepper 

Slik gjør du: 

✖️Rens blomkålen og del den opp i mindre buketter. Ha blomkålbuketter, løk, vann, buljong og melk i en gryte. Kok opp og la det koke til grønnsakene er møre. Ta ut et par blomkpålbuketter og legg dem tilside. 

✖️Kjør så suppen jevn med en stavmikser. Smak til med salt og pepper. Tilsett gjerne litt fløte eller crème fraiche for en fyldigere suppe hvis du ønsker det.

✖️Fordel blomkålbuketter i suppeskåler og hell over suppe. Pynt med litt pesto og basilikum slik jeg har gjort, eller noe annet godt du liker. Mane bruker sprøstekt bacon på blomkålsuppe. 

✖️ Server med grovt brød, og NYT! 

Ha en nydelig onsdag mine venner! Jeg skal ikke noe mer spennende i dag enn en liten treningsøkt, ferdigstille to saker jeg jobber med, og i ettermiddag skal jeg kjøre en god halvtime ut av byen, for middag med storfamilien❤️ Tanter, onkler, fettere, kusiner. Hele flokken samlet. Det gledes!! 

 

Smiiiil, Maren 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg