Slår et slag for brødskiva

Jeg synes det er trist at mange dropper brødet,og er litt “redd” for karbohydrater. Brød som er så godt, mettende og ikke minst sunt. Fullt av fiber, og gode, grove karbohydrater som kroppen trenger. Jeg er helt med på at man kan være litt nøye på hvilket brød man velger, og gjerne bake selv hvis man har en hverdag med tid og mulighet til det. Men å droppe brødet helt, fordi det er skapt et usant rykte om at brød er usunt – det liker jeg ikke. Så i dag tenkte jeg å slå et lite slag for brødskiva, og vise dere to grove, deilige skiver, med nydelig pålegg. 

Begge skivene er grovt brød kjøpt på Kjøkkenskapet, og pålegget er litt mer spennende enn jeg vanligvis har. Den ene er karri-kylling, med salat, agurk og grønt eple. Tips: Grønt eple sammen med smak av karri er helt nydelig! Den andre er grov leverpostei, med rødbetter, salat og bacon. Litt annerledes, litt mer kreativt og SÅ godt.  Nå skal jeg ikke ha noe ufortjent kred for kreativiteten her, jeg spiser nemlig ost og skinke på brødskiva i 9 av 10 tilfeller. Hehe. Noen ganger er det gøy å vise litt annet for å forhåpentligvis inspirere. Jeg skal ikke ta æren av denne påleggkombinasjonen, men jeg er stor fan! Mmmm. 

Hva er ditt favoritt pålegg? Spiser du brød eller styrer du unna? Spent på å lese deres meninger<3 

 

Smiiil, Maren 

 

13 kommentarer
    1. Hei, jeg begynner på jobb i morgen, så de to siste innleggene passet perfekt. Ferie er godt, men rutiner, å gå på jobb (med brødskive i nistepakka), og trening fast 2-3 ganger i uka – det er den verden jeg liker aller best (men litt ferie og «annerledeshet» er perfekt innimellom) . Ha en fin søndag.

    2. Jeg prøver å unngå å starte dagen med brødmat siden jeg blir mer utmattet av det, men spiser gjerne grove skiver til lunsj 😀

    3. Svarer på det angående brød:
      Ja jeg blir slakkere, mindre krefter/energi i kroppen når jeg starter dagen med karbohydrater, føle meg mye bedre når jeg starter dagen med protein og fett. Men dette kan også henge sammen med at jeg utviklet en utmattelse etter kyssesyken for 3 år siden, og det har gjort at jeg merker så mye hvilken mat som påvirker kroppen mest 😀

    4. Caroline: Aha, jeg skjønner. Tusen takk for at du tok deg bryet å forklare. Vi er alle ulike, og det er faktisk mange som føler de funker best på protein og fett på starten av dagen, og mer karbohydrater utover dagen. Har en god venninne som har det akkurat på samme måten <3

    5. Syns det er så bra at du slår et slag for brødskiva! Hver og en treningsprofil (føler jeg) forteller leserne sine at brødskive er sunt og at man ikke skal være redd for å spise det – MEN å vise at de selv spiser brødskiver…. det skjer aldri. Og da skjønner jeg også at den usikkerheten oppstår!! Du er topp <3 stå på

    6. Jeg har problemet med å kjenne frøene i brødet og klarer dermed å bare å spise av typen barnebrød. Så havregrøt er min “brødskive”, men der kan jeg sikkert bli mye flinkere til å prøve mer variert topping😊

    7. Spiser brød hver dag og blir like oppgitt hver gang jeg hører folk
      snakke om brød som usunt. Ender stort sett opp med ost og skinke eller leverpostei
      på brødskiva:)

    8. Unngikk brød i årevis, men har innsett at det ikke er farlig. Spiser brød et par-tre ganger i uka nå, og gjerne loff til eggefrokosten i helgen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg