3 sunne sommermat-tips

I dag har jeg et par sommertips å komme med til dere. Det første er et friskt, kaldt og digg snackstips jeg har lyst å dele med dere. Frukt er godt på sommeren, det er noe de fleste kan være enige i. Men har du testet å kjøle ned frukten helt, ja faktisk nesten fryse den, før den nytes? Jeg gjør det ofte med druer, og det er så deilig i sommervarmen. 

Frukt og bær kan også nytes i vann med isbiter. Det setter bittelitt smak, og gjør det hele så mye mer delikat og godt. En ting er at det ser nydelig ut, men det lille hintet av frukt eller bær-smak gjør underverker for smaken på vannet. Mine favoritter er jordbær, bringebær, agurk, sitron eller lime.

Jeg har også gjort en litt artig greie hvor jeg legger en liten jordbærbit eller sitrinbit inni isbitene når jeg lager dem. Det ser så frest ut, og gir også en litt smak. Isbiter med sitron inn, i et duggfriskt glass Pepsi Max er virkelig å anbefale. 

Som dagens tredje tips tenkte jeg slenge med en nydelig pai. Den er laget på den raskeste måten man kan lage en mai, men noen gager er det helt ok. Spesielt om sommeren. Dette er en ferdig paideig, og innholdet er melk, egg, og ost. SÅ godt! Den ene halvdelen er skinke og bacon, mens den andre er krepsehaler. 

Som tilbehør hadde vi en frisk salat, fetaost, ananas, oliven, soltørkede tomater, pinjekjerner, dressinger og et grovt brød. Perfekt sommermat! 

Håper dette innlegget gav litt inspirasjon til hvordan du kan kose deg med herlig sommermat, snacks og frisk sommerdrikke☀️

 

Smiiil, Maren 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg