7 ulike måter å legge opp treningen

✖️ Let me share my workout secrets ✖️ 

Jeg får mye spørsmål hvordan jeg legger opp treningene mine, og hvordan jeg planlegge øktene når jeg trener hjemme, eller på reise. Jeg tenkte derfor det kunne være gøy å dele noen av “malene” mine, eller oppsettene. Jeg deler dem med eksempler på øvelser, men husk at du kan bytte hvilken som helst av øvelsene, med dine egne favoritter. 

Dette er ment som inspirasjon til å leke seg litt med treningen, og sette opp egne økter. Tro på deg selv, du kan masse, og det er ikke så komplisert eller vanskelig som du kanskje tror. Det veldig gå gøy å lage øktene sine selv, og nå håper jeg du har lyst å prøve deg litt. Hvis ikke kan duk starte med å trene mine økter, og etterhvert kan du endre dem til å bli mer og mer dine egne. 

Så la meg dele mine 7 favoritt treningsoppsett med deg: 

✖️ 100 til 10 rep : Velg 10 ulike øvelser og sett dem opp under hverandre. Første øvelse 100 rep, neste 90 rep, neste 80 log slik jobber du helt ned til 10 rep. Denne er en favoritt hos meg og jeg har gjort den mange gager. Både alene, og i team. Se team gjennomføring HER. Velg dine egne øvelser, eller kjør de samme som meg i denne økten. 

✖️ 50 rep med cardio mellom. Denne kjørte jeg på Bootcamp gjengen min for ikke lenge siden. Den gjennomføres slik at du gjør 50 repetisjoner av en øvelse, så løper du en runde ( vi løp ca 2-300 meter pr runde) deretter 50 rep av en ny øvelse, og ny løpetur. Styrkeøvelse og kondisjonstrening annen hvert. Du bestemmer selv øvelsene, de jeg valgte kan du se HER. 

✖️ 10 – 20 – 10 – 20 -10  20 – 10 – 20 – 10 – 20 av to ulike øvelser som du selv bestemmer. For eksempel: 10 Box jump (hopp opp på en benk, i en trapp eller hva enn du har tilgjengelig) og 20 pushups. Ta pauser når det trengs, gjennomfør så fort du klarer, og skriv ned tiden din. Test den gjerne igjen om noen uker, og se om du har klart å forbereder deg. 

✖️ Så mange runder som mulig innen en gitt tid. For eksempel: 10 burpees og 20 air squat = 1 runde. Så mange runder som mulig innen 20 minutter. Se et eksempel på en slik økt HER.  og HER.

✖️ Team-økt – gjennomfør repetisjonene sammenen. Den ene jobber, den andre heier, sjekker teknikk og hviler. Eksempel på økt: 100 knebøy, 100 situps, 100 mountainclimbers, 100 pushups , 100 gående planke, 100 rygghev, 100 utfall, 100 hofteløf, 100 shuttleruns, 100 shoulder taps og 100 spensthopp. 

✖️ Stasjonstrening / sirkeltrening. Sett opp 8 til 10 ulike stasjoner. På hver stasjon gjøres en øvelse. Jeg liker godt å sette på klokken, og kjøre 1 minutt jobb pr stasjon, med 30 sekunder pause mellom. Når alle stasjonene er gjennomført er det én runde, jeg kjører som oftest 3 runder. Denne har jeg mange eksempler på, og jeg varierer etter om jeg har tilgang på utstyr eller ikke. Se eksempler på stasjonstrening HER, HER, og HER. 

✖️ Egenvekt trening / strikk. Jeg kjører også mye standard styrketrening med egenvekt slik som HER, eller med strikk, se treningsprogrammer HER. 

   Foto: Victoria Nevland

Håper dette var til inspirasjon, og jeg håper du har lyst å prøve noen av øktene. Hvis du gjør det, så tagg meg veldig gjerne hvis du legger noe ut ( marenerdvik på Instagram), eller send meg en melding eller en kommentar på bloggen. Det er så utrolig gøy å se at bloggen når ut til noen, og kanskje er med på å gi et lite dytt i retning av økt treningsglede❤️

Da gjenstår det bare å si god trening mine venner, og en riktig god helg.

 

Smiiil, Maren 

 

6 kommentarer
    1. Utrolig nydelig antrekk❤️ Tusen takk for det fantastiske arbeidet du gjør og for at du er nettopp deg❤️ Klem

    2. Å så gøy, her får man jo alt, dette innlegget skal jeg bruke som inspirasjon nå i sommer og til høsten – tusen takk. Du får det til å bli både enkelt og motiverende. Dette var supert

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg