550 repetisjoner. Tar du utfordringen?

God mandagsmorgen. Nå har det vært mye Palmesus og dus på bloggen her i helgen, og det er fantastisk gøy, men i dag følte jeg for å dele litt treningsinspirasjon med dere igjen. Jeg har en finfin liten utfordring til dere, med hele 550 repetisjoner totalt. Er dere klare? 

Jeg har lagt opp økten slik at den gjøres i par, men er du i god form og ønsker en skikkelig utfordring, så er lov å teste denne alene også. Bare husk at det er teknikk over tempo ALLTID! Jeg testet denne på Bootcamp gjengen min forrige mandag, og de presterte som stjerner hele gjengen. Derfor ventet premie til alle sammen etterpå, i form av Nocco og Barebells proteinbarer.

I dag skal jeg ha time igjen, og har lagt opp en helt annen økt til dem. Jeg skal dele den med dere også, men jeg kan ikke legge den ut her, før Bootcamp gjengen min har fått testet den først. Bor du på sørlandet og har lyst å trene med meg, så husk at du alltid finner mine timer ved å laste ned PTX app eller gå på nettsiden HER, og søke opp meg som trener. Jeg kjører timer mandag og torsdag ettermiddag gjennom hele sommeren, og selvfølgelig utover høsten. 

Ok, tilbake til økten jeg nå skal dele med dere. Øvelsene er som følger: 

  • 100 airsquat
  • 90 situps 
  • 80 jumping jacks 
  • 70 gående utfall 
  • 60 burpees
  • 50 pushups 
  • 40 hopp eller step-up
  • 30 knebøy med hopp
  • 20 lengder løp (ca 200 meter)
  • 10 gående planke 

Bonus: Som en herlig liten bonus la jeg på to runder jogg rundt området vi trener på. Det er som å jogge rundt en stor fotballbane. 

Slik gjennomføres økten:

Du og partneren din jobber sammen. Dere må bli ferdig med alle repetisjonene på én øvelse, før dere kan gå videre. En jobber, og den andre hviler og sjekker teknikk. Del opp og jobb dere gjennom. Når det er 100 repetisjoner, så kan én begynne med å ta 10 rep, så tar den andre 10 og slik jobber dere gjennom. Øvelsene gjøres i den rekkefølgen de står, man kan ikke ta litt her og litt der. 

Håper noen av dere har lyst å teste den ut! Ha en finfin ukestart mine venner, håper mandagen behandler dere bra<3 

 

Smiiil, Maren 

 

17 kommentarer
    1. June: Airsquat er vanlige knebøy uten noe vekter eller hopp. Knebøy med hopp er airsquat med da med et lite hopp i tillegg. Bøyer ned i en knebøy, hopper opp og lander inn i ny knebøy. En tyngre og mer belastende øvelse.

    2. Skjønner! Takk for svar! Har veldig lyst til å komme på bootcampene dine, er det alltid to og to som jobber sammen? Eller er det av og til èn og èn?🌼

    3. Heisann! Kjempefin blogg, og spennende innlegg ☺️ stor inspo ettersom jeg selv vil jobbe med trening og helse 😊
      Har du jobbet med treningsveiledning? Kan du dele noe erfaring eller tips til hvordan selge seg inn (til jobb) dersom man ikke har så mye jobberfaring, men er nyutdannet?
      Brenner for trening og helse, så har kjempelyst til å inspirere andre til enn sunn og aktiv hverdag! 👍🏽 Andre tips for oss ferskinger tas imot med stor takk! 😄
      Hilsen fast leser 💗

    4. Høres ut som ein spenende utfordring.
      Reiser heim til kjæresten min i morgen etter 5 uker på jobb, håper han med å ta denne utfordringen med meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg