Middagstips: Kyllingwok

Hei dere<3 Jeg titter inn, en tidlig søndag for å dele et enkelt, sunt og godt lite middagstips. Dette er overhode ikke fancy, men det er utrolig godt. En herlig hverdagsmiddag i mine øyne. Wok er en super måte å få i seg grønnsaker på, og med en rett som dette får du alt du trenger. Proteiner fra kyllingen, karbohydrater fra nudlene og grønnsaker. Jeg synes det er godt å toppe med peanøtter eller cashewnøtter – og der har du en fin kilde til sunne fettsyrer også. 

Du trenger:

  • Grønnsaker til wok (jeg bruker Wok classic )
  • Kyllingfilet 
  • Eggnudler 
  • Wok saus eller kikoman (jeg brukte pad thai) 

Stek kyllingen og grønnsakene, hell over sausen og la det surre i noen minutter. Kok opp nudlene. Jeg har nudlene i bunnen av skålen, og topper med wok. Du kan også ta alt sammen i stekepannen, og la det godgjøre seg sammen i noen minutter før du serverer. Mmmm <3 

Nå skal jeg ut på god lang tur med Leo. Vi må ut tidlig før det blir alt for varmt for han. Det er ikke bare bare med så tykk og varm i pels når det er full syden på Sørlandet. Resten av dagen går med litt jobb, og litt kos i sola. Jeg håper å få tid til en treningsøkt også. (Rettelse: Tid har jeg, sannheten er vel at det står mer på viljestyrken enn tiden. hehe) 

Har du noen spennende planer for dagen? 

 

Smiiiil, Maren 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg