Sommerfrokost med én super-ingrediens

☀️ Rise & shine ☀️

God sommermorgen. I dag viste gradestokken 24 grader tidlig på morgenen, og det er ingen tvil om at dette blir en skikkelig sommerdag. Jeg starter dagen med å ta litt tak her hjemme. Rydde, organisere, kaste og pakke ned. Mye skal gis bort, noe må kastes og det ser sannelig ut som jeg kan ha et nytt klessalg også snart. Er dere klare for det? 

Frokosten i dag er en liten solskinnsfrokost, med så mye godt. Dette er en typisk versjon av #marenskåla, og denne gangen inneholder den: 

  • Cottage cheese
  • Vanilje yoghurt 
  • Kokos
  • Valnøtter
  • Bringebær, jordbær og banan 

Etter bildene ble tatt hadde jeg også et lite dryss kanel over. Så godt! Jeg har blitt skikkelig hekta på valnøtter for tiden. Visste du at valnøtter inneholder proteiner, sunt fett, fiber, antioksidanter, vitaminer og mineraler. En liten super-nøtt der altså.

Mange unngår nøtter fordi de inneholder en del kalorier. For det første så inneholder nøtter så mye bra at det er verd å la dem få plass i kostholdet, og for det andre så handler alt om mengde. Litt nøtter ( en liten håndfull om dagen for eksempel ) gir deg alle de gode fordelene, og ikke spesielt mye kalorier. Helse handler om mer enn kalorier, og jeg blir lei meg når jeg hører at folk unngår å spise nøtter, avokado, fet fisk osv på grunn av kaloriene. Tull og tøys! man går glipp av så mye god næring ved å ikke nyte disse supre råvarene. Jeg tror og håper at vi i 2018 er litt over det der med å være rett for fett, er vi ikke? 

Overskriften er litt misvisende, for det er fler enn kun én super-ingrediens i denne skåla. Jordbær, bringebær, banan og meieriprodukter alle sunne, næringsrike og gode råvarer.

Nå skal jeg fortsette ryddingen her hjemme. Solen stråler, og skal jeg ha mulighet til å nyte den noe i dag er det bare å raske på her. I ettermiddag skal jeg ha Bootcamp igjen, og i dag er det påmeldt en fin gjeng med bankfolk som ønsket å gjøre noe sporty før sommerfesten sin. Har du hørt noe så kult? Ja til flere bedrifter som tenker slik! 

Ha en super dag dere <3 

 

Smiiiil, Maren

 

4 kommentarer
    1. Sitte å spiser “Marenskåla! nå, dødsgod! Tok gresk vaniljeyoghurt, cottage cheese, kiwi, fersken og valnøtter!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg