Alenetid & smoothie bowl

Jeg er ikke den flinkeste på å roe ned, ta tid til meg selv og egentid. Det er jo så hyggelig å være sammen med andre, og jeg vil ikke gå glipp av noe. Samtidig kjenner jeg at når jeg først tar meg tid til å bare gjøre ingenting, slappe av, surre rundt hjemme og kose meg i eget selskap – så gir det meg så mye.

I går hadde jeg lunsj på verandaen i sola. Jeg rigget i stand full piknik, selv om det kun var til meg selv. Hvorfor er det slik at vi steller i stand til den store gullmedalje når vi skal ha gjester, men til oss selv så er det ikke så viktig. Jeg skal bli enda flinkere til å gjøre det like hyggelig når jeg lager til meg selv, som til gjester. Mat smaker enda bedre når den blir servert på en delikat måte. Er dere ikke enige? 

Litt egentid på dagen, så var jeg klar for venninnekos på kvelden. Jentekveld med masse deilig snacks og kos. I dag startet jeg dagen tidlig, jeg har nemlig som mål å få tatt litt skikkelig tak her hjemme. For et par måneder siden mistet jeg en halv tallerken med spagetti og tomatsaus i min lys beige sofa, et par måneder før var det rødvin som ble sølt. Jeg har forsøkt så godt jeg kan å få det bort, men skyggene av flekkene synes fremdeles. I tillegg har Leo vært i sofaen, med sølet labber og det hele. Sofen måtte vaskes, så nå er alle trekkene av, sprayet ihjel med Vanish og slengt i maskinen. Jeg krysser fingrene for at det funker. Blir den fin og ren igjen skal jeg dra avgårde å kjøpe en stor blomsterbukett, for alle pengene jeg sparte på å slippe å sende den på rens. 

Hjelpes nå skravler jeg om interresante ting her. Beklager! Som dere skjønner – en skikkelig vaske og rydde søndag på planen her. Hva er din plan denne søndagen? 

 

Smiiil, Maren 

 

4 kommentarer
    1. Hei. Hvor tok du din PT-utdannelse. Mener du har skrevet et eget innlegg om det, men kan ikke finne det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg