Denne skålen gir deg alt du trenger i et måltid

❤️ Min favoritt frokost ❤️

Jeg er virkelig dronningen av meieriprodukter, og kunne fint spist det til halvparten av dagens måltider – noe jeg faktisk også gjør ganske så ofte. #marenskåla har blitt en populær greie, og jeg synes det er så gøy når dere tagger meg på Instagram når dere spiser noe som ligner marenskåla. Det at dere tagger meg er generelt en utrolig gøy greie, det gjør at jeg får sett hvem dere lesere er, og kan kommunisere med dere på flere plattformer. Så si gjerne hei på Instagram, dere finner deg på marenerdvik

For dere som ikke har fått det med dere så er marenskåla en skål bestående av meieriprodukter, frukt, bær, frø, granola eller nøtter. Ofte noe ala dette: 

  • Cottage cheese original
  • Yoghurt, skyr eller Kesam 
  • Blåbær, jordbær eller bringebær
  • Eple eller pære, og gjerne banan. 
  • Cashewnøtter, valnøtter, mandler, solsikkefrø eller granula som topping 

Det skåla gir meg alt jeg trenger, smaker godt og er en liten fest i munnen. Jeg får godt med proteiner fra meieriproduktene, karbohydrater fra frukt og bær, og sunt fett fra nøttene. Perfekt! Fiber får jeg også fra granolaen. En sammensatt og god frokost, kveldsmat eller mellommåltid. 

Nå i sommer har jeg pimpet opp skålen min litt mer, og brukt mer spennende frukt enn kun eple, pære og banan. Nå er det mye kiwi, vannmelon, honningmelon og druer. Ananas off mango har det og blitt mye av. Så utrolig godt! Dette kan også være en super sommerdessert. Topp det hele med litt vaniljesaus, eller Kesam lime, eller en skyr med god smak. Vips har du en sunn og næringsrik dessert. 

Jeg må pakke til ShapeUp Weekend i dag, og det vaskes klær for harde livet. Jeg er på jakt etter en god shorts å trene med, for med den værmeldingen det er i helgen ser jeg for meg at det kan være smart å ha med en shorts eller to. Jeg sliter med å finne den perfekte treningsshortsen som holder seg på plass, ikke er for kort, og ikke sklir opp ved løping eller annen aktivitet. Har du tips? Alle tips tas i mot med stor takk <3 (og jeg skal selvfølgelig tipse dere hvis jeg finner den perfekte treningsshortsen)

 

Smiiiil, Maren 

 

12 kommentarer
    1. Hei! Dette MÅ jeg altså kaste meg rundt og få prøvd. ser så delikat ut! Jeg kjøpte et proteinpulver med smak av vanilje etter inspo fra deg da du brukte det i havregrøten…Men hva mer har du brukt i grøten? Har forsøkt med banan i i tillegg, men opplever det som litt vel søtt.. Andre forslag? 😀
      Ser frem til tips ang. gode treningsshorts!

    2. Hei, fine! 😄 Jeg har en shorts fra Craft! Veldig fornøyd med den! Sitter godt og ikke for kort! Klem fra B! ❤️❤️

    3. Hei! Jeg fikk ikke til å sende deg spørsmål på snap nå under ukens spørsmål, så skriver her 🙂
      – Har du alltid vært ei aktiv jente med fokus på et sunt kosthold, ellers dette «kommet mer med årene»?
      – Hvordan er det å ha hund kontra forventningene dine før du fikk deg hund?
      Vil bare si du er en stor inspirasjon for meg! Følger deg på alle sosiale medier og det er du som får meg hver dag på trening, velger sukke måltider og sprer positivitet. Vil takke deg for at du er den du er og deler med oss andre <3

    4. Ser deilig ut 🙂 Morsomt med autokorrekt. “Jeg får godt med proteser fra meieriproduktene, karbohydrater fra frukt og bær, og sunt fett fra nøttene.” Proteser er nyttig for mye, men ikke til å spises kanskje 😛 Skulle ønske det fantes et bra melkefritt alternativ. Har prøvd litt forskjellig, men det funker ikke helt for meg. Også er det jo omtrent ingen proteiner i noe av det melkefrie, og det er litt skuffende.
      Ha en flott kveld <3

    5. Jeg er veldig kresen på shorts og ble dermed veldig positivt overraska over Pierre Robert sine shorts fra fjoråret. Har ikke sett dem i butikk i år og er desto gladere for at jeg kjøpte hele fire stykk i fjor sommer. De er billige sammenliknet med andre shorts litt lengre enn de minimale hot pantsene og sitter fint! Er ellers også veldig fornøyd med Johau sine trenibgsshorts. Om du sliter med at de sklir opp kan jeg også anbefale de av nike sine shorts med et slags “limbånd” /strikk rundt lårkantene

    6. PS – Marenskåla har jeg selv spist fast i mange år før jeg i det hele tatt visste hvem du var òg hva din skål besto av. Great minds think alike… (Eller, good thounges share great taste?)
      Selv digger jeg komboen av CC, vaniljeyoghurt (gjerne yoplait eller evt en mix av yoghurt+Vanilje-Proteinpudding!), eplemos/eplesyltetøy, mandelsmør, bittelitt honning, kanel og sukrin!
      Digger også å blande cc med sjokoladeproteinpulver og kakao + litt hakka nøtter. Magisk! Kunne spiste cottage cheese til hvert måltid… Har enda ikke gått lei etter maaange år med cc nesten daglig. Tror det er den ene matvaren jeg har hatt så mye av over så lang tid uten å gå lei

    7. Hei du 🙂 har et tips angående shorts. Kjøpte meg en shorts på Coop Obs fra merket Hummel her om dagen. Den var litt «løs» i formen, altså ikke tettsittende og hadde sitt karakteristiske mønster nedover låret. Denne var SÅ GOD å ha på seg og jeg har omtrent brukt den hver dag siden! Garanterer deg at du vil digge den 😀

    8. Sånne tights-shortser i en str for stor fungerer ypperlig. Bare pass på å kjøpe en som kan strammes (snøring) i livet, så glir den ingen steder. Behagelig, praktisk, og ser ikke helt galt ut.

    9. Jeg er super fornøyd med Nike 7″ fast shorts, den sklir ikke opp og sitter bra i livet både ved løping og løfting:)
      Ha en fin dag! <3

    10. Nam, nå fikk jeg skikkelig lyst på cottage cheese med masse godt, skrev opp på handlelista med en gang!
      Shortstips: Louise shorts fra Kari Traa, veldig fornøyd med den. Har limbånd nederst, eneste treningsshortsen jeg har som ikke sklir opp.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg