Slik får du fine sommerføtter

Før tenkte jeg ikke på at det gikk an å stelle føttene og ta vare på dem på samme måte som hendene. Jeg smørte hendene mine, lakket neglene og tok godt vare på dem. Hendene var aldri tørre eller hadde hard hud, de var velstelte og fine. Føttene derimot – det var en annen historie. Tørr og hard hud, aldri noe lakk på og generelt var føttene slitne og bar preg av å høre til en jente som likte å jogge, løpe og være på farten. Den tid er heldigvis forbi. Jeg er like glad i å være på farten, og jeg løper like mye – men det synes ikke på føttene mine. 

Det er 3 ting jeg gjør for å ta vare på føttene: 

  • Går barbeint hjemme. Jeg tror ikke det er sunt for føtter å være innestengt i sokker og sko hele dagen. 
  • Bruker neglelakk (Bio-schellac) på dem om sommeren – fordi jeg synes det ser pent ut
  • Behandler med Footner Exfolating socks 

Jeg har blogget om produkter fra Footner her på bloggen flere ganger tidligere. Jeg har vært fan av produktene lenge, og etter lag tidsbruk vet jeg at de funker. Flere av både venninner og familie bruker disse sokkene, og det funker som bare det. Det er utrolig enkelt, og hele behandlingen tar kun 60 minutter. 

Høres det ikke utrolig deilig ut å få silkemyke, sommerklare føtter på én time? La meg fortelle deg hvordan det funker: 

Hver pakke inneholder ett par plastsokker som klippes opp og settes på føttene i 60 minutter. Hver sokk inneholder 20 ml av ulike ingredienser (blant annet AHA-syrer som glukolsyre og melkesyre, kollagen, aloe vera og agurkekstrakt). Du sitter bare is sofaen og ser på tv mens sokkene er på føttene. Det gjør ikke vondt, du kjenner ingenting. Det er bare som å ha på seg et par sokker med noe væske inni. Behandlingen setter fart på kroppens egen prosess med å kvitte seg med døde hudceller.

Effekten av behandlingen ser du ca tre til fem dager etter du har gjennomført behandlingen. Da løsner hard og tørr hud. Prosessen pågår deretter i ca 5-7 dager, kraftigst de første dagene. Resultatet blir herlig myke og fine føtter uten at man behøver å smøre eller file dem. Det er utrolig gøy å se hvordan hard hud bare løsner og forsvinner. Jeg skal innrømme at de første gangene jeg gjorde dette, så synes jeg det var veldig spesielt å oppleve denne avskallingen. Fascinerende og artig, men det beste av alt er jo resultatet. Når prosessen er over har du de mykeste og fineste føttene. Jeg har som sagt gjort dette mange ganger selv, og kan skrive under på at det funker! 

Footner produktene selges også på apoteket, noe som i seg selv er trygt og godt synes jeg. De selges på Boost Apotek, Apotek1 og Vitus Apotek. Jeg sjekket innom apotekene på nett, og siden sommeren er den perfekte tid for å gi føttene litt ekstra pleie, er det faktisk tilbud på Footner Exfoliating socks. Du finner tilbudet hos Apotek1 HER. 

Ha en deilig solfylt søndag mine venner. Jeg skal kose meg her med kaffekoppen og frokost, før det er ut på sjøen med hele familien resten av dagen. Familiesøndag på sjøen<3 Håper du gjør noe koselig i dag, og nyter søndagen fullt ut. 

 

Smiiil, Maren 

 

7 kommentarer
    1. Pass på at du ikkje blir solbrendt på beina etter du har brukt sokkane 🙂 Eg blei skikkeleg solbrendt på armane ein gong pga hudkrem med AHA-syre…

    2. Takk for tips, sommeren kom så raskt at det har jeg ikke rukket ennå, men står på liste for ting å huske til uka

    3. Maren: Her er svaret jeg fikk fra Footner: Gravida kvinnor: eftersom huden kan bli extra känslig när du är gravid eller ammar bör du tala med husläkaren innan du använder Footner.

      Dette var på svensk, men som du sikkert også skjønner, så anbefaler de at du hører med legen for sikkerhetsskyld. Huden blir mer følsom når man ammer, og det er alltid bare greit å avklare med legen sin 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg