På tide å ta seg litt sammen

Er det flere enn meg som blir både ukonsentrert og surrete av denne varmen? Ikke misforstå meg, jeg ELSKER dette været, men fy søren så ufokusert jeg blir når det kommer til jobb. I dag var det på tide for meg å ta meg litt sammen. Jeg har jeg skrevet ned en liste med de tingene som brenner aller mest, og skrevet en åpen boks etter hvert punkt. På den måten kan jeg fysisk krysse av i boksen når tingen er gjort. I dag fristet det noe helt voldsomt å dra ut på et svaberg, bade og kose seg, men et sted går grensen, og nå må jeg faktisk få gjort noe fornuftig. Bikinien er derfor byttet ut med skjørt og topp, og joggeskoene byttet ut med sandaler. Jeg er straks på vei ut døren for en fikse-lørdag. På planen min står blant annet: 

  • Hente pakker på posten
  • Pante flasker 
  • Kaste store mengder oppsamlet søppel og papp
  • Innom for et kjapt møte med en lokal samarbeidspartner 
  • Kjøpe to nye bøker (Jada, enda en ny krim straks utlest, her går det unna)
  • Kjøpe nye blomster 
  • Innom å hente diverse til en kommende shoot 
  • Levere treningsutstyr til en kunde 
  • Ta en kjapp befaring på et nytt område for utetrening 
  • Innom å ta litt bilder for en samarbeidspartner 

Dette er jo bare hyggelige ting, så selvom det er en fikse-lørdag, så er det en hyggelig lørdag. 

Deretter går turen opp til mine foreldre som holder på å gjøre enorme ting på uteområdet rundt huset. Det sprenges, mures, bygges og plantes. Det er så gøy å følge prosessen og de jobber som helter. Så jeg tenkte å stikke oppom å heie litt på dem. Min storebror og barna kommer også – enda en grunn til å stikke opp. Jeg griper en hver mulighet til litt tid med mine to sjarmtroll av noen tantebarn <3 

I kveld er det grillings hos en god venninne, sammen med en finfin jentegjeng. Jeg har litt lyst å prøve meg på noe nytt på grillen. Noe sunt, godt og enkelt. Jeg tenker kanskje kyllingfilet, som jeg skjærer halvveis gjennom og fyller med fetaost, eller pesto, eller kanskje begge deler. Mmmm. Har du et spennende grilltips så kom gjerne med det <3 

Da må jeg løpe videre her, tiden går så alt for fort, og Leo står veldig utålmodig ved siden av meg, øynene hans ber pent om enn luftetur før jeg drar avgårde. Ha en deilig lørdag i solen mine venner, i dag får dere sole litt ekstra for meg også <3 

 

Smiiiil, Maren 

 

12 kommentarer
    1. Høres jo ut som en bra fikse lørdag det der. Har også hatt en sånn dag og fått fikset både sommerferie tur og vifte. Hehe. Skulle gjort mer men det rekker jeg ikke.
      Hva med å teste ut Halloumi øst på grill? En kjempe god ost som er et godt alternativ til kjøtt og som er supergodt i salat. Sopp er jo alltids en slager på grillen!
      Kos deg masse. Her blir det også grillings og kos. Klem

    2. Blåskjell i hvitvin på grillen er SÅ GODT og så vanvittig enkelt og kjapt! Anbefales! Ellers er også grilla avocado skikkelig godt. Og… Pizza på sånn grillstein… magisk! Er også fan av grilla fisk og scampi! Av tilbehør er baconsurret asparges og baconsurret sopp (gjerne også med kremost!) fantastisk godt.

    3. Hei! Du har jo vært en del på M beach club, hvordan er stemningen der i helgene? Er det stort, er det plass til å danse eller kun plass til å sitte å ta en drink? Tenkte meg turen innom, men greit å vite hva man kommer til!

    4. Vibeke: Det er lov å grille hjemme på egen veranda. Det er bare bål og engangsgrill og sånn ute som ikke er lov 🙂 dette var privat, hjemme, på en stor trygg grill 🙂

    5. Anonym: Absolutt et sted man kan danse. Jeg synes det er veldig gøy der, eneste som er litt kjedelig er at de stenger kl 23 pga lydstøy ift naboer osv. Men absolutt verd å ta turen <3

    6. Kutt opp noen grønnsaker som feks gulrot, sopp, paprika, rødløk og squash, ta på litt honning og pakk det inn i aluminiumsfolie. Absolutt en ny favoritt på grillen for meg i år!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg