Livet er mer enn trening og brokkoli

I går hadde jeg en av de koseligste kveldene på lenge. Rundt klokken 17 syklet jeg til en god venninne, med en pose sushi på den ene siden av sykkelstyret, og vesken med en flaske vin og litt snacks i den andre. Du vet den følelsen når du har hatt en lang dag i sola, etterfulgt av en god dusj og en solid runde after sun. Nyvasket hår, en løs deilig sommertopp, fri og på vei til noe hyggelig. Aaaah, livet! 

Vi rigget oss i stand på verandan hennes, og der satt vi helt til solden gikk ned og flere timer utover det. Vi lo, skravlet og koste oss. Etterhvert fant vi et stort ullteppe som vi begge krøp under, og fortsatte hyggen til langt på kveld. Slike sommerkvelder er magiske, og jeg får nesten sommerfugler i magen av å tenke på at dette bare er begynnelsen. Sommeren er såvidt startet, og vi har så enormt mye fint i vente <3 

Den viktige balansen:

Jeg elsker trening og en sunn sporty livsstil, men samtidig er det utrolig viktig for meg å kunne kose meg med god mat, snacks, godterier og godsaker. Jeg har sagt det så mange ganger, men sier det igjen, jeg tror at balansen mellom det hele er helt totalt avgjørende. Jeg mener at det ene ikke må utelukke det andre, og at det beste er litt av alt, og alt med måte. Jeg liker veldig godt sunn mat, både hvordan det smaker og hvordan kroppen min føles og responderer på sunn næringsrik mat. Det betyr ikke at jeg ikke liker boller, kaker, smågodt, is og andre godsaker, for det gjør jeg så absolutt. Jeg synes ikke det ene skal få lov å skyve det andre helt av banen, og jeg tror en glad og sunn kropp trenger litt av begge deler. En ting er kroppen, men jeg tror hode og psyken, har enormt godt av variasjon og balanse. 

Hva tenker du? Del veldig gjerne dine tanker i kommentarfeltet <3 

 

Smiiiil, Maren 

 

9 kommentarer
    1. Eg tenker at du er eit veldig godt førebilete! JA til dei som fremjar ein sunn kombinasjon av trening, mat og kos. Tenkte på det då eg las innlegget ditt i går om pita til lunsj. Min første tanke var “hæ, ho som er så veltrent og fin, et ho brød??”, men så slo det meg at dette nok (dessverre) er eit resultat av fokuset mange har som ein blir så påverka av (tydeligvis meg sjølv inkludert). Takk for at du viser at alt kan kombinerast, og at ein ikkje må kutte ut alt av til dømes karbohydratar for å ha ein sunn og frisk kropp. 🙂 Prøvar sjølv å finne ein god balanse, og her er du definitivt til god hjelp <3

    2. Det er dette jeg brenner for og som jeg prøver å formidle til dem rundt meg. Jeg tror veldig på «er sunt sinn i en sunn kropp». Jeg mener at det er viktig å ta vare på både kropp og sinn ved å spise sunt og å være aktiv. Jeg kan ikke se for meg at man har deg oppriktig bra i en kropp som ikke fungerer (verken fysisk eller psykisk),men jeg har heller ingen tro på å overdrive og følge et altfor strikt regime. Mentalt tror jeg også ar man har godt av å bare LEVE. Med hånden på hjerte kan jeg si at man ikke blir lykkelig av å si nei til alt godt. Men samtidig/på den annen side er det lykke å kjenne hvordan kroppen fungerer, og det overskuddet en sunn og BALSNSERT livsstil gir. Det gjelder nettopp å finne balansen. For øvrig gjelder deg også å lære seg p bli glad trening, fisk og brokkoli 😁, uten at man må mislike vin, kake og sjokolade.

    3. Helt enig. Denne balansen høres så riktig og bra ut, og i mine øyne er det sånn det burde være. Alt med måte, og i min verden funker det ikke å utelukke det ene eller det andre. Men siden jeg jeg er en idretts jente så og som sikkert mange andre trenings jenter så blir man mer bevist og man kan klare da å kose seg uten dårlig samvittighet. Ja takk begge deler og takk for at du skriver om dette. Det er så viktig faktisk. Klem

    4. Jeg pleide å være ekstrem før. Nå har jeg havnet litt i ubalanse. Jeg savner balansen jeg hadde i fjor. Jeg tror det er da jeg er lykkeligst, og det tror jeg flere er også, og det er bra du setter fokus på dette og minner oss på at livet er begge deler – både kos og digg.
      Helse er essensielt for meg – mens sana in corpore sano. Da må også hodet henge med 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg