Oppskrift: Sunne frokostpannekaker

God lørdagsmorgen<3 I dag har jeg kost meg skikkelig på morgenkvisten. Jeg våknet etter en natt med urolig og alt for lite søvn. Planen var å møte to venninner på trening klokken 07.30, men den planen ble raskt avlyst. Jeg gikk en god tur med Leo, og etter turen ble det en nydelig pannekakefrokost.

Oppskriften er så enkel og god. Jeg tror jeg har delt den med dere før, men slike gode base-oppskrifter kan aldri deles for mye. Er dere ikke enige? 

Til 1 porsjon: 

  • 40g havregryn (ca 4 ss)
  • 1 godt moden banan
  • 1 ts kanel (gjerne økologisk)
  • 2 egg
  • 1 ts bakepulver 
  • Litt setning hvis du ønsker. Stevia/sukrin. 

Slik gjør du:

Bland alle ingrediensene sammen i en bolle, og kjør dem til en jevn røre med stavmikser. Jeg har flere ganger droppet søtning, fordi bananen søter mer enn nok. Jo mer moden bananen er, jo søtere og bedre smak gir den. Stek pannekakene, og topp dem med hva enn du ønsker. Jeg har ofte litt frukt ved siden av, og spiser pannekakene som de er eller topper dem med brunost, sukkerfritt syltetøy eller bare bananskiver. 

Nå skal jeg la maten synke, lage meg enda en kaffekopp og se om denne skrotten snart begynner å bli klar for en treningsøkt. Hva er din plan denne lørdagen? 

 

Smiiil, Maren 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg