Uvirkelig at dette er jobben min

I skrivende stund sitter jeg på flyplassen, og om en drøy time starter reisen på vei hjemover mot Norge. Vi dro fra hotellet klokken 11, men rakk sannelig å få ganske så mye ut av dagen likevel. 

Processed with VSCO with a5 preset

Jeg startet med en liten joggetur alene kl 06.30, og kl 07.30 var det tid or fellesøkt med gjengen. Vi kjørte en solid svettefest for at alle skulle få en god økt i kroppen før en lang flytur. Første bilde i innlegget her beskriver følelsen vi hadde når siste økt var gjennomført. Pia og meg joinet denne økten selv også, og hadde tidenes svettefest sammen med jentene. 

Slik så økten ut:

  • 7 øvelser
  • 6 runder på hver øvelse
  • 30 sekunder jobb, 10 sek jobb.

Øvelsene var som følger:

  • Høye kneløft
  • Ab-kicks
  • Hoppende knebøy, brede og smale
  • Sykling – mageøvelse
  • Froggy squats
  • Planke med shoulder-tap
  • Burpees med pushups

Her ser dere opplegget:

Økten blir da at du kjører 30 sek høye knebøy, 10 sek pause, og det er da én runde, og du skal ga 6 pr øvelse. Slik kjører du gjennom alle øvelsene. Denne økten er hentet fra en australsk treningsprofil, og dere finner henne på sarahsday.com. Sjekk henne ut – der er det mye bra inspirasjon til gode økter! 

Etter denne svettefesten var det tid som siste frokostbuffet, og gjett om vi fikk utnyttet den buffeten. Jeg hadde vel 4 runder, og nærmest rullet ut av frokostsalen. Hehe. Nå er kroppen glad, stiv og støl, og magen er mett. Helt perfekt!

I tillegg er det ikke så fint vær på Kypros i dag, og det er alltid litt godt med overskyet på hjemreisedag. Vi har vært maks heldige med været, og hatt strålende sol så og si hele turen.

I går hadde jeg forresten en super strikk-økt med jentene som jeg har nevnt for dere. Bilder av de øvelsene er tatt, så i løpet av helgen skal dere få den.

Det er faktisk ordentlig trist at treningsreisen er over, man lever liksom i en liten boble i en hel uke. Hvor vi bare trener, spiser, soler og koser. Dagene går så fort, og man er hele tiden (hvis man selv ønsker) omringet av masse herlige, skjønne, positive og energiske jenter. Jeg har fått så mye energi og godhet  av jentene denne uken, og føler meg fylt til randen av overskudd når jeg nå er på vei hjem.

Jeg kjenner selvfølgelig at jeg er sliten, men på en positiv måte. Fytti rakkern så heldig jeg er som har dette som jobb, og at det er så mange fine jenter som har lyst å være med oss på tur. Jeg blir helt varm i hjerte av å tenke på hvor fin denne uka har vært, og jeg tror nesten man må være med på en camp for å virkelig forstå den energien som skapes, de båndene som knyttes og hvor utorlig gøy det er.

Nå må jeg komme meg til gaten her, vi blogges fra Norge <3

 

Smiiiiiil, Maren 

 

7 kommentarer
    1. Hadde vært helt fantastisk å vært med på en slik treningsreise, kanskje jeg skulle prøvd det ut engang 🙂
      Jeg har et spørsmål som igrunn ikke har så mye med dette innlegget å gjøre. Har prøvd å google meg fram, men blir ikke klokere :p Jeg trener to-split program overkropp og underkropp, og lurer på hvilken dag det er best å ha med markløft?

    2. Hanne: For en fin kommentar – tusen takk <3 Lett å stråle når man får lov å gjøre det aller beste man vet i en hel uke, med en så fin gjeng!!!

    3. Hei! Herlig lesing! Gleder meg til å lese om den strikk-økten:-D Du jeg er bare litt nysgjerrig på en ting.. Mener jeg las at dere var ca 40 stk der nede. Lærer du navnet på alle? Føler du at dere blir litt kjent med hverandre eller? Og kunne du skrevet litt om samholdet/ miljøet når dere blir så mange?
      God helg og god tur hjem, Maren<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg